Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Min personliga erfarenhet är att det ger absolut noll effekt whatsoever. Antingen det, eller så har jag fått något annat än CBD-olja. Köpte frånQAnoid, började med en droppe, två droppar, tre droppar, osv. En månad senare har jag inte märkt ett skit, sover fortfarande likadant, gnisslar tänder och har tinnitus. Enda effekten jag märkt av är således att jag blivit några hundralappar fattigare och vem det nu är som står bakom QAnoid blivit motsvarande summa rikare...
Kommer personligen inte röra CBD-olja igen förrän det är kvalitetssäkrat, med bevisad effekt och innehåll. Som det är nu kan det ju lika gärna vara olivolja med lite smakämnen, vem vet.
Finns hur mycket som helst du kan läsa om du googlar. Men kom ihåg att det mesta är anekdoter från "random strangers on the internet". Det finns en del faktiska studier som visar ditt och datt, men än så länge inga konkreta bevis verkar det som. Som alla andra påstådda mirakelmedel - om det nu är ett mirakelmedel, varför har vi inte CBD-olja från "big pharma" i apoteken och på sjukhusen?
Alltså CBD-olja är ju inte ett mirakelmedel eller en mirakelmedcin, att marknadsföra det som det är ju inte riktigt då det inte finns vetenskapligt konsensus för det!
MEN, läser man på om ECS (edocannabionida systemet) och hur cannabinoider faktiskt fungerar i kroppen så är det helt orimligt att säga att det inte finns något där att hämta. Vi vet att kroppen producerar egna cannabinoider som kallas endocannbinoider och det systemet omfattar allt ifrån fertilitet till immunförsvar, sömn, stress och muskelbyggnad.
Precis som att man kan ha brist på vitaminer naturligt så kan man ha brist på cannabinoider och den enda platsen där cannabinoider finns naturligt (phyto cannabinoider) är i Cannbisplantan.
CBD finns inte i big-pharma för att det inte finns patentmöjligheter med det. Det finns läkemedel med CBD i på recpet i Sverige med bevisad effekt (Sativex) som man använder för att behandla vissa åkommor så att bortkasta det som värdelöst är helt fel.
Läs, läs, läs och läs studier,
inte bloggar.
Vad gäller innehållet så gäller ju fortfarande konsumentskyddet och marknadsförs det med ett innehåll så ska det vara det man får punkt. slut. Trotts det är det endå så otroligt viktigt att researcha vart man beställer ifrån för det finns många skojarföretag som försöker luras och tjäna pengar på hypen. Kolla alltid efter labbcertifikat som visar innehållet och så att det finns ett seriöst företag bakom produkten.
Jag köper från Qanoid varannan månad och är supernöjd men visst, det är inte för alla därför att alla problem helt enkelt inte beror på samma orsak. Jag tror dock att många kan må mycket bättre av CBD, jag gör det och jag känner många personligen som gör det också. Allra främst märks det på min farbror som har artros och känner en nästan instant relief.
Tråkigt såklart att CBD inte hjälper dig men det betyder inte att det inte kan hjälpa andra!