2021-03-19, 10:21
Medlem
DavidBeckmans avatar
Grönar Cannaone.se ,beställde i måndags och fick det igår.
Citera
2021-03-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBeckman
Grönar Cannaone.se ,beställde i måndags och fick det igår.

Skulle aldrig i livet beställa därifrån, hela hemsidan ger ett väldigt oseriöst intryck, luktar scam lång väg.
Finns i princip ingen info alls.
Vart ligger bolaget ens?
Citera
2021-03-19, 11:23
Medlem
takeitchills avatar
I USA kan man nu köpa CBD isolat för 1 dollar per gram. Kostnaden har gått ned rejält, bara för 4 år sedan kostade 1 gram CBD isolat 70 USD. Helt sjukt hur produkter i Sverige kan kosta 399kr för 500mg olja. Skit vilka vinstmarginaler på dessa produkter.

Köp isolat istället och gör er egen olja. Man kan även köpa terpener och lägga till. Det är inte lagligt att använda hampa och göra det på. Däremot lagligt att äta rå hampa.
Citera
2021-03-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
I USA kan man nu köpa CBD isolat för 1 dollar per gram. Kostnaden har gått ned rejält, bara för 4 år sedan kostade 1 gram CBD isolat 70 USD. Helt sjukt hur produkter i Sverige kan kosta 399kr för 500mg olja. Skit vilka vinstmarginaler på dessa produkter.

Köp isolat istället och gör er egen olja. Man kan även köpa terpener och lägga till. Det är inte lagligt att använda hampa och göra det på. Däremot lagligt att äta rå hampa.

Vart finns det för 1 dollar per gram, det senaste jag köpte hem från staterna kostade 6 dollar per gram och då köpte jag flera med rabatt. En dollar låter ju helt jävla amazing.
Citera
2021-03-19, 15:40
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Vart finns det för 1 dollar per gram, det senaste jag köpte hem från staterna kostade 6 dollar per gram och då köpte jag flera med rabatt. En dollar låter ju helt jävla amazing.
Kolla runt lite på bl a Insta. Där finns en hel del bra, men sålla lite. Dom bör ha över 100k följare osv.
Citera
2021-03-19, 16:05
Medlem
DavidBeckmans avatar
Citat:
Skulle aldrig i livet beställa därifrån, hela hemsidan ger ett väldigt oseriöst intryck, luktar scam lång väg.
Finns i princip ingen info alls.
Vart ligger bolaget ens?

Var också fundersam innan jag beställde men tittade på trustpilot och såg att dom hade bra rating. https://dk.trustpilot.com/review/www...rce=MicroCombo

Som jag uppfattar det är det ett danskt bolag reggat i UK.
Citera
2021-03-19, 19:26
Medlem
takeitchills avatar
Citat:

Här https://zeropointextraction.com/

Kostnaden har verkligen gått ned men det förstår man. Hampa är lättodlat och odlingarna har väl blivit allt fler i USA, således lägre priser.
Citera
2021-03-20, 06:32
Medlem
Citat:
Här https://zeropointextraction.com/

Kostnaden har verkligen gått ned men det förstår man. Hampa är lättodlat och odlingarna har väl blivit allt fler i USA, således lägre priser.

Har du handlat därifrån själv?
Citera
2021-03-20, 08:24
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Har du handlat därifrån själv?

Nej, men läste på reddit. Själv tar jag CBD varje dag men vet inte om det är riskfritt att köpa från USA. Kommer det in genom tullen? Eller kan det bli fast där? Det innehåller ju ingen THC.
Citera
2021-03-24, 15:06
Medlem
Gorizia12s avatar
Citat:
Nej, men läste på reddit. Själv tar jag CBD varje dag men vet inte om det är riskfritt att köpa från USA. Kommer det in genom tullen? Eller kan det bli fast där? Det innehåller ju ingen THC.

Värt att notera att detta är Isolat också, jag kollar alltid så att det är växt-extrakt och inte isolat i oljorna jag köper så att man får entourage-effekten. Växt-extraktet är dyrare att framställa då man jobbar med organiska råvaror på ett annat sätt. Isolatet är pretty much dött på allt annat än CBD-molekylen..

Att köpa en olja med isolat är ju lite B då man bara kan köpa isolatet istället. Men en olja med Växt-extrakt är en annan sak i min bok och därför kör jag på oljan för att det är smidigt!
Citera
2021-03-25, 09:07
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorizia12
Värt att notera att detta är Isolat också, jag kollar alltid så att det är växt-extrakt och inte isolat i oljorna jag köper så att man får entourage-effekten. Växt-extraktet är dyrare att framställa då man jobbar med organiska råvaror på ett annat sätt. Isolatet är pretty much dött på allt annat än CBD-molekylen..

Att köpa en olja med isolat är ju lite B då man bara kan köpa isolatet istället. Men en olja med Växt-extrakt är en annan sak i min bok och därför kör jag på oljan för att det är smidigt!

I princip allt som säljs i Sverige typ nordicoil o.s.v. är gjort på isolat. Feta profit margins.
Citera
2021-03-27, 23:30
Medlem
Har någon ett bra recept på cbd-edibles för sömnsyfte. Hur många gram gräs till hur mycket fett? Jag hade tänkt utgå ifrån koksfett.hur mycket ska man ta och hur lång tid tills man ska sova? Hur mår man dagen efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in