2016-03-25, 14:03
Medlem
TheOnlyYodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Om man tillåts vända på frågan, i syfte att belysa trådens ämne från ett annat håll:

Är det OK att ha en partner om man har sex med andra?

Med andra ord, vad är anledningen till att ha en fast partner, om man ändå tänker ha sex med andra? Vad är det som särskiljer den fasta relationen, i det läget, från ett vänskapsförhållande?
Varför vill du fortsätta vara tillsammans med din partner, om du inte är nöjd med ert sexliv?
Hur känner du själv inför att din partner har sex med andra? Känns han/hon lika fräsch, sexig och känslomässigt betydelsefull för dig, när du vet att han/hon nyss har utelämnat sig själv till någon annan?

Personligen så kan jag enbart se totalt egoistiska skäl till att ha sex med andra, om man har en partner. Om man tror/känner att det krävs sex med andra, för att man själv skall kunna vara lycklig i förhållandet, så är det naturligtvis bara patetiskt att fortsätta det förhållandet. Jag tror att en partner alltid kan känna av, på något plan, om man har varit otrogen, och att det undermedvetet ger upphov till känslor av besvikelse och hat, som i sin tur leder till elakt beteende, ofta inkluderande sexvägran eller att de själva är otrogna.

Kort sagt, det är inte OK att ha en fast partner, om man har sex med andra. En seriös partner är inte ett redskap, utan en människa med känslor.

Tråden handlar inte om otrohet utan om öppna förhållanden. Två helt olika saker.

Varför vore det inte okej att ha sex med andra när man är i ett förhållande? Om man har ett förhållande som innehåller allt man behöver förutom sex och man älskar personen, varför förstöra det fina bara för att samhället har en fixad syn på hur ett förhållande bör se ut?

Känns snarare som att du kanske inte bör ha förhållanden, om den enda skillnaden dina förhållanden har mot dina vänskaper är sexet.
Citera
2016-04-03, 05:52
Medlem
Onanikrems avatar
Öppet förhållande är helt ok, om det nu är det som man vill ha, som båda vill ha!?
Skulle själv aldrig i hellvette ha ett sådant förhållande, möjligen med ett kk då hehe
Citera
2016-04-03, 10:25
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOnlyYoda
Tråden handlar inte om otrohet utan om öppna förhållanden. Två helt olika saker.

Varför vore det inte okej att ha sex med andra när man är i ett förhållande? Om man har ett förhållande som innehåller allt man behöver förutom sex och man älskar personen, varför förstöra det fina bara för att samhället har en fixad syn på hur ett förhållande bör se ut?

Känns snarare som att du kanske inte bör ha förhållanden, om den enda skillnaden dina förhållanden har mot dina vänskaper är sexet.

Jag svarade på den explicita frågan i TS:

Citat:
Ursprungligen postat av Styracosaurus
Vad tycker ni, är det rätt att ligga med andra om man är i ett förhållande?

Min egen åsikt efterfrågades, och jag gav den. Det saknar relevans för mig, att du önskar att trådens ämne skulle vara annat än det som anges i TS.

Du ägnar dig sedan åt felaktig argumantationsteknik, när du vänder på min fråga, och söker påskina att jag har gjort ett påstående.

Jag tror personligen att det krävs att man är känslomässigt störd, för att kunna ha ett seriöst, romantiskt förhållande med någon, och samtidigt vara helt oberörd (eller t o m få positiva känslor) om ens partner är intim med andra.

Jag söker dock inte förbjuda eller bekämpa känslomässigt störda människor, eller speciella särarter/avarter. Jag respekterar människors olikheter och deras personliga val, så länge de inte drabbar någon annan än dem själva (och eventuella explicit frivilliga).

Jag kan bara uttala mig för egen del.

Men om jag även skall reflektera över andra människors beteende, så tror jag att det är osannolikt att öppna förhållanden är lika uppskattade av bägge parter. Naturligtvis så finns det sådana (där två förmodat känslomässigt störda individer har hittat varandra). Men betydligt mer vanligt tror jag att det är med förhållanden där den ena parten vill ligga med andra, främst av egoistiska och hänsynslösa skäl, medan den andra parten accepterar detta mer eller mindre motvilligt, och ofta med olika grader av känslomässigt lidande som resultat.
Senast redigerad av vasadueller 2016-04-03 kl. 10:43.
Citera
2016-04-03, 10:35
Medlem
Babianens avatar
Ja självklart. Du är inte otrogen mot din partner om du äter på en restaurang eller hur?
Citera
2016-04-03, 10:41
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ja självklart. Du är inte otrogen mot din partner om du äter på en restaurang eller hur?

Det beror på om din partner är en restaurang eller inte.
Citera
2016-04-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styracosaurus
I dagens Metro uttalar sig en sexolog om att det kan vara OK att ligga med andra även om man är i ett förhållande, bara man har kommit överens med sin partner om det innan.

Sexologen: Därför kan det vara bra att ligga med andra
http://www.metro.se/sexliv/sexologen-darfor-kan-det-vara-bra-att-ligga-med-andra/EVHpcv!k8tZTG4aEirM6/

Vad tycker ni, är det rätt att ligga med andra om man är i ett förhållande?

Om man ska ligga med andra medan man är i ett förhållande, varför ens vara kvar i ett förhållande?

Typisk New Age skit och hjärntvättning av människor. Läkemedelsbolag kommer självklart lobba för denna typ av samhällsutveckling för hur ska de annars tjäna pengar?

Svenska förhållanden är redan så illa som man kan föreställa sig.

Som sagt, "smartwatch" generationen är helt fuckade upp i hjärnan som är en stor och klar anledning till att avstå från ett förhållande med denna typ av personer.

Hur roligt är det att ditt framtida barn ska ärva egenskaper från ditt tidigare ligg? Forskningen visar detta.
Citera
2016-04-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Jag är så jävla trött på min kille just nu! Det är inte så att jag har tappat känslor och funderar på och lämna honom eller så. Jag älskar honom verkligen och känner att det är honom jag vill leva med. MEN! Jag blir så jävla less på att jag aldrig får någon närhet! Vill jag ha en kyss eller en kram får jag be om det! Jag minns inte ens när vi kysstes senast! Han avskyr att ligga och mysa vilket jag vill göra ofta. Han säger att han tycker jag är klängig. När jag blivit förbannad och sagt att det känns som om han inte älskar mig när han är sådär så lovar han att tänka på det och förbättra sig, men det har inte blivit någon förändring ännu..! Jag längtar efter en man i byrålådan.

Men din dumma jävla kossa, om du måste be för en kyss då diskuterar man situationen. Kommunikation verkar knappast existera i ditt förhållande.

Att två vuxna inte klarar av att komma till någon lösning är skratteretande.

Om han tycker det är "klängig", har du frågat varför? Och varför behöver du så mycket närhet? Blev du våldtagen förr i tiden, eller?

Jag finner det är konstigt att folk ingår i olika typer av förhållande och sedan blir ledsna över att de inte visste x och y.

Med tanke på hur mycket sociala medier folk använder, det känns som att folk blir allt sämre på att kommunicera sina tankar och lösa problem.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in