2016-03-23, 18:24
Medlem
I dagens Metro uttalar sig en sexolog om att det kan vara OK att ligga med andra även om man är i ett förhållande, bara man har kommit överens med sin partner om det innan.

Citat:
Trohet behöver inte innebära sexuell ensamrätt till en partner.

Sexologen: Därför kan det vara bra att ligga med andra
http://www.metro.se/sexliv/sexologen-darfor-kan-det-vara-bra-att-ligga-med-andra/EVHpcv!k8tZTG4aEirM6/

Vad tycker ni, är det rätt att ligga med andra om man är i ett förhållande?
Citera
2016-03-23, 18:26
Medlem
Det är väl ganska självklart att det beror på vad man kommit överens med sin partner om.

Ja, såtillvida att man inte råkar tro på högre makter eller gröna stenätare som dikterar rätt och fel.

Jag tycker det är helt ok iaf.
Citera
2016-03-23, 18:29
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Vad två personer i ett förhållande bestämmer sig för har ingen annan med att göra.
Citera
2016-03-23, 18:30
Bannlyst
Om man kommit överrens om det är det ja
Citera
2016-03-23, 18:31
Medlem
Qusimotos avatar
Det kallas öppet förhållande då båda kan ha sex med andra än deras partner så länge dom betättar det.
Citera
2016-03-23, 18:31
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Typiskt new age snack. Vill man knulla runt bör man inte ha ett förhållande. Visst, man kan ha en överenskommelse men väldigt sällan detta funkar bra.
Citera
2016-03-23, 18:32
Bannlyst
Är de rätt att lägga sig i andra personers förhållande med vad dem kommit överens om?
Citera
2016-03-23, 19:00
Medlem
Är det bra för samhällsmoralen med en massa "öppna förhållanden", polyamori och annat märkligt? Eller bidrar det ytterligare till samhällets upplösning?
Citera
2016-03-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styracosaurus
Är det bra för samhällsmoralen med en massa "öppna förhållanden", polyamori och annat märkligt? Eller bidrar det ytterligare till samhällets upplösning?

Jag tror det är kanon att folk ligger med vilka de vill sålänge det finns samtycke. moraliskt förfall skulle jag vilja säga är när nån annan tycker att de ska diktera vem jag ska ligga med.
Citera
2016-03-23, 19:04
Medlem
Asdjass avatar
ett förhållande handlar ju framförallt om kärlek. Så länge man är trygga med varandra och älskar varandra, på vilket sett skulle det skada om man hade sexuella relationer med andra, förutsatt att båda är ok med det? det känslomässiga förhållandet förstörs väl inte om man ligger med någon annan. I sådana fall handlar det om något annat ex. grav osäkerhet, svartsjuka eller bekräftelsebehov.
Citera
2016-03-23, 19:10
Medlem
Pecanpies avatar
Jag som har noll sexlust har en partner som har stor sexlust. Han lider av att jag aldrig vill ha sex, jag lider av att han lider av det. För oss är det inget konstigt att vi talar om att han kanske ska leta upp en sexpartner vid sidan av. Det är något vi i så fall beslutar för vårt förhållandes skull, som en kompromiss som gör att vi båda får vad vi vill och behöver utan att den ena eller andra blir lidande.
Citera
2016-03-23, 19:46
Medlem
Jag tyckte artikelförfattaren närmast pådyvlade att folk skulle knulla runt. Att det är de rätta sättet att ha sex och framförallt förhållande. Vad skulle resultatet bli av ett sådant leverne om alla gjorde så, hur skulle familjeförhållande se ut? Vem vill försörja andras barn och vilka sjukdomar skulle härja runt? Är min säng ens ledig i kväll när jag vill sova?

Jag skulle inte vilja leva i ett sådant förhållande. För mig är trohet och parförhållande heligt. Jag har aldrig varit otrogen fastän jag själv blivit utsatt för det motsatta. Sexologen försöker intala att så här ska du göra, detta är de rätta. Jag tycker att alla som inte kan hålla sig till en borde ha en skylt runt halsen som påtalar detta så att andra vet vad den ger sig in på!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in