Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-20, 09:42
  #385
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
En sådan beskrivning kan vara motiverande för många invandrarbarn.
Men är ytterst kritisk till denna optimism som finns inbakad i dina analyser.
Etnisk svenska studenter fuskar men samtidigt som invandrare anklagas för fusket.Ett sätt som numera trollar bort alla misstankar, att hela tiden skuldbelägga invandraren.
Tycker samma sak händer här på forumet!Trams och babbel tillskrivs minoriteter som är kritiska till skvallermedias vedertagna fördomar.

Offerkofta-retorik. Irrelevant för frågan om högervridning.
Citera
2016-04-20, 15:20
  #386
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Fast åter igen vet du inte om det är några "blattar" som skriver på Flashback. Man sitter inte precis och basunerar ut att man är invandrare och varför skulle man? På vilket sätt gynnas diskussionen av att det är en invandrare som proklamerar att han är just en invandrare?

Jag är själv vad du kallar en blatte, kom hit när jag var ung och min mamma är inte född i ett västerländsk samhälle. Har själv bott i en av våra ghettoområden en kort tid och det räckte gott både för mig och mina föräldrar. Notera att det här var på 90-talet, området har ju bara blivit än värre då det bor knappast några svenskar kvar.

Har fortfarande kvar några ytligt bekanta som bor kvar i dessa områden. Kännetecknande drag är att man saknar både eftergymnasial utbildning och jobb. "Aboo, det är fett jobbigt att jobba och bror, många svennar är rasister, på mammas död, ingen anställer oss. Och ska man jobba tjänar man fett lite med stålar, inte värt det mannen."

No shit, saknar man utbildning och tycker att det inte är lönt att jobba för en "slav"lön så man kan få arbetslivserfarenhet så får man allt skylla sig själv. Nej då, då är det bättre att leva på den svenska staten utan någon större ansträngning på motprestation. Den mentaliteten är dessvärre vanligt förekommande för dessa herrar som bor kvar i dessa områden.

Däremot finns det flertalet som flyttade ut från dessa områden, umgicks med svenskar och lyckades också klara sig bättre ute i samhället. Nu inser jag själv att alla inte har den möjligheten att bara flytta ut men allt beror inte bara på den svenska mentaliteten. Man kanske bör lägga av med den typiska blatteattityden och konversera på riktigt. Att ha bott i landet länge och ändå inte kunna prata som vanligt folk ger inte folk något större förtroende för en. Snarare är det ren lättja från individen och ingenting om den påstådda "strukturella rasismen".

Nu blev det ett lite utsvävande svar. Men min poäng är nog att det finns fler "blattar" än vad du tror. Däremot så kanske man behärskar det svenska språket bättre än övriga invandrare och inte ute efter att missbruka det hela med knagglig svenska. Eller räknas enbart invandrare som inte behärskar språket som riktiga "blattar"? Vi andra kanske buntas ihop i kategorin "husneger"?
Asså kolla, jag vet att rasism finns. Varför jag nämner förorter o sånt e för att ge exempel på hur rasism kan vara idag. Det e typ ingen som kallar nån för svartsskalle idag, men systemet gör det sak fast effektivare än förut o det e skitsvårt att sätta fingret på. Det e typ samma sak här på forumet. Du e ingen blatte egentligen, du e ingenting. Asså jag menar inte du som person utan det du känner. Du e på ytan en blatte men du känner ingenting säger du. Konstigt eller hur? Vet skitmånga som känner som du gör. Det e typ den nya generationen, man e typ ingenting. Jag e oxå lite så där, jag e varken härifrån eller därifrån men vem är man då?
Du kan asså inte vara den invandraren i tråden, inte jag heller. Men man måste va lite ärlig o erkänna ibland. Har inte nåt med utbildning att göra mannen, vi e typ blattarna halvvägs så vi e inte bra exempel på en blatte. En musse eller nån blatte e typ nån som diskuterar andra perspektiv. Du går på rasgrejen o det e inte grejen här. Spelar inte nån roll va du e på forumet men det perspektiven du lägger fram bojkottas. Fattar du? Så en rasse idag kan va en kines eller vem som helst typ. Världen har utvecklats o rasismen har oxå utvecklats eftersom många använder rasismen för att trycka ner människorna.
Citera
2016-04-20, 15:21
  #387
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Offerkofta-retorik. Irrelevant för frågan om högervridning.
Va e offerkofta-retorik för nåt? Seriöst, va e det?
Alla som klagar får den stämpeln
Citera
2016-04-20, 17:18
  #388
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Asså kolla, jag vet att rasism finns. Varför jag nämner förorter o sånt e för att ge exempel på hur rasism kan vara idag. Det e typ ingen som kallar nån för svartsskalle idag, men systemet gör det sak fast effektivare än förut o det e skitsvårt att sätta fingret på. Det e typ samma sak här på forumet. Du e ingen blatte egentligen, du e ingenting. Asså jag menar inte du som person utan det du känner. Du e på ytan en blatte men du känner ingenting säger du. Konstigt eller hur? Vet skitmånga som känner som du gör. Det e typ den nya generationen, man e typ ingenting. Jag e oxå lite så där, jag e varken härifrån eller därifrån men vem är man då?
Du kan asså inte vara den invandraren i tråden, inte jag heller. Men man måste va lite ärlig o erkänna ibland. Har inte nåt med utbildning att göra mannen, vi e typ blattarna halvvägs så vi e inte bra exempel på en blatte. En musse eller nån blatte e typ nån som diskuterar andra perspektiv. Du går på rasgrejen o det e inte grejen här. Spelar inte nån roll va du e på forumet men det perspektiven du lägger fram bojkottas. Fattar du? Så en rasse idag kan va en kines eller vem som helst typ. Världen har utvecklats o rasismen har oxå utvecklats eftersom många använder rasismen för att trycka ner människorna.
Kan du ge exempel på hur du möts av rasismen som du påstår.
Har du till exempel frågat Svenskar hur de blivit bemött i samma situationer.
Min kompis från Dominikanska R. Ville låna pengar en gång och fick ett nej.
Hon så då till mig. Det är rasismen. Nej sa jag. Jag har också frågat. Fick också ett nej. De kollar dina inkomster och ser vad du har . Du har sagt till mig att du just nu inte har det bra ekonomiskt och jag i min tur hade stora lån redan.
Som invandrare är det enormt lätt att ta till rasismen och umgås man inte med Svenskar så blir det en sanning.
Det är exakt lika här inne. Man tror att allt handlar om högerextremister och rasism.
Hela landet Sverige är infekterat av rasismennoja.
Helt övertygad om att det är en nationella skuldkänslor ihop med 40- taletets samarbete med Tyskarna.
Vän med Göring komplex.
Släppte genom Tyskarna via järnvägen för att ta sig in i Norge osv.
Umgås du med Svenskar? Om inte varför? Skyll nu inte på Svensken. Tala om dig själv.
Enkelt att påstå att flashback är högerextremistiskt . Då slipper du se dig själv i det hela.
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-04-20 kl. 17:21.
Citera
2016-04-20, 17:42
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Om du inte tror på integration i ett annat land som inte är din kultur så skapar du fiender i landet.
Det här är mitt land som jag fått som arv.
Min själ tillhör landet.Tar sig någon friheten att försöka förändra den så blir det krig.
Börjar du gå över gränsen att förändra min kultur för att passa din kultur så begår du övertramp mot min kultur ,det vet jag att du förstå. Du skulle inte acceptera att jag kommer till ditt land och vill förändra det till det jag är van med.
Jag i min tur förstår att Du blir sårad av att få till dig att din kultur är skit.
Du behåller din själ i ett annat land och det gör du per automatik.
Där skall vi mötas!
Men även acceptera att inte alla vill ta del av andras kultur.
För att intergrera i en annans kultur så är det den som är gäst som skall vara varsam.
Du får tycka saker om min kultur och behöver inte bli Svensk. Men bör respektera den för att själv få respekt.
Jag brukar diskutera både positiva och negativa saker i min kultur och tillsammans med personer från andra kulturer och de måste då kunna prata om sina negativa och positiva saker i sin kultur.
En del invandrare vägrar ta del av min kultur. Men skyller på mig att inte jag släpper in dem.
Då anser jag att man skyller sin egen avighet på andra och oftast också skyddar sig bakom rasistmantrat.
Jag kan inte intregitera dig. Det är du som skall integrera.
Sluta alltså att gnälla och se dina egna handlingar, din egen inställning.

Nu blev jag ot , vet det. Men jag anser att allt detta jag dragit upp bidrar till denna rasistvrålande massa.
Högerextremister hit och dit..
Vad är du beredd att offra. Vad kan du göra för att integreras?
Det är invandrareen ansvar.
Jag skulle aldrig kunna komma till Iran och be dem integrera mig. Jag skulle aldrig komma till Iran och se ner på folkets själ, så att säga.
Dessutom blir man aldrig samma person som kulturen man flyttar till.
Jag får räkna med om jag flyttar till Iran att folk SER PÅ MITT UTSEENDE att jag inte är deras folk.
En del kommer att hata mig för det. En del accepterar. En del är nyfikna. Så är det hos dig och hos mig och överallt i vår värld.

Handlar om att ge och ta

Flashback är inte ett land!
Integration har inte någon betydelse alls om forumet påstår sig försvara yttrandefriheten.
Jag tycker att det är dags nog att se skillnaden mellan en högerextrem agenda och nazistiska teorier.
Nazister finns inte många av här. Personligen tycker jag att nazisterna har väldigt intressanta teorier. Faktum är att det som många uttrycker här stämmer; dvs att även vissa högerextrema missgynnas av forumets regler och agenda. Det beror på att den nynazistiska doktrinen inte har en gemensam nämnare med nyliberalerna/liberalerna/libertarianer.

Men denna form av högerextremism som finns i denna agenda har ingenting med rasteorier och etniciteter att göra. Den här formen kallas högerextrem liberalism eftersom den är baserad på teorier om den ultimata fria världen där värdena inte längre ligger i ras-nation-kön-religion-klass begreppen.
Den här formen Goran, utnyttjar dynamiken efter alla vakuum som uppstår för att genom rörelser, panik och rädslor kunna få igenom saker som människor under normala förhållanden aldrig skulle accepterat.
De här taktikerna som används är högerextrema taktiker.. Därmed ser du ett dynamiskt regelverk, lösa definitioner, homogeniseringar genom diverse tillmälen etc.. Allt för att man inte längre tror på några fasta hållpunkter. Allt kan motiveras bara det finns ett intresse och ett syfte.
Det finns många ekonomiska modeller baserad på samma logik. Rädslor skapar money, mobilitet och rörlighet. Så går det till ser du!


Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Offerkofta-retorik. Irrelevant för frågan om högervridning.
Pure madness!
Truth is on the side of the oppressed.
Malcolm X

Det är högerextremt att uttrycka sig så! Man kan radera inlägg men aldrig radera analogiska grunderna genom att hänvisa till offerkoftor. Ty en sådan taktik kan endast ge upphov till en förvirring medan det i längden förstärker motståndaren.
Offer finns, offren existerar och ingen logik i hela världen kan få offren att acceptera det som en slags paranoia.
Citera
2016-04-20, 18:57
  #390
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Flashback är inte ett land!
Integration har inte någon betydelse alls om forumet påstår sig försvara yttrandefriheten.
Jag tycker att det är dags nog att se skillnaden mellan en högerextrem agenda och nazistiska teorier.
Nazister finns inte många av här. Personligen tycker jag att nazisterna har väldigt intressanta teorier. Faktum är att det som många uttrycker här stämmer; dvs att även vissa högerextrema missgynnas av forumets regler och agenda. Det beror på att den nynazistiska doktrinen inte har en gemensam nämnare med nyliberalerna/liberalerna/libertarianer.

Men denna form av högerextremism som finns i denna agenda har ingenting med rasteorier och etniciteter att göra. Den här formen kallas högerextrem liberalism eftersom den är baserad på teorier om den ultimata fria världen där värdena inte längre ligger i ras-nation-kön-religion-klass begreppen.
Den här formen Goran, utnyttjar dynamiken efter alla vakuum som uppstår för att genom rörelser, panik och rädslor kunna få igenom saker som människor under normala förhållanden aldrig skulle accepterat.
De här taktikerna som används är högerextrema taktiker.. Därmed ser du ett dynamiskt regelverk, lösa definitioner, homogeniseringar genom diverse tillmälen etc.. Allt för att man inte längre tror på några fasta hållpunkter. Allt kan motiveras bara det finns ett intresse och ett syfte.
Det finns många ekonomiska modeller baserad på samma logik. Rädslor skapar money, mobilitet och rörlighet. Så går det till ser du!



Pure madness!
Truth is on the side of the oppressed.
Malcolm X

Det är högerextremt att uttrycka sig så! Man kan radera inlägg men aldrig radera analogiska grunderna genom att hänvisa till offerkoftor. Ty en sådan taktik kan endast ge upphov till en förvirring medan det i längden förstärker motståndaren.
Offer finns, offren existerar och ingen logik i hela världen kan få offren att acceptera det som en slags paranoia.
Ingen som påstått att flashback är ett land heller. Det är enbart din formulering.
Flashback är ett forum med reel yttrandefrihet.
Därför kan du påstå att det är högerextremistiskt och jag kan säga NEJ.....
Du kan kalla det mjukextremistiskt och jag NEJ IGEN.
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-04-20 kl. 19:00.
Citera
2016-04-20, 21:33
  #391
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
En sådan beskrivning kan vara motiverande för många invandrarbarn.
Men är ytterst kritisk till denna optimism som finns inbakad i dina analyser.
Etnisk svenska studenter fuskar men samtidigt som invandrare anklagas för fusket.Ett sätt som numera trollar bort alla misstankar, att hela tiden skuldbelägga invandraren.
Tycker samma sak händer här på forumet!Trams och babbel tillskrivs minoriteter som är kritiska till skvallermedias vedertagna fördomar.
Det roliga här är att när du skriver om kritik mot skvallermedias vedertagna fördomar, så gör du det från en helt annan vinkel än de flesta övriga....
Upprepade studier, liksom rätt simpla iaktagelser och jämförelser visar att svensk media är vinklad åt vänster och till invandringsförespråkarnas fördel.
Det räcker att titta på nyårshändelserna, där media jobbade hårt för att försöka visa att detta inte var något invandringsrelaterat, och puckon som Gudrun Schyman rullades fram för att tala om att detta minsann alltid har hänt och att det alltid har varit så och det är endast för att det är invandrare som det lyfts fram (i total ignorans om att media försökte att tysta ned det).


Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Men naturligtvis ska man tala om att forumet är ett libertarianskt sådant!
Varför ska man behöva smussla in det i dåliga försvarsinlägg?
Fast att forumet är ett libertarianskt dito står direkt i mottot.
"Yttrandefrihet på riktigt".
Då medborgerliga fri- och rättigheter som yttrandefrihet, religionsfrihet, mötesfrihet och annat är liberalt/libertarianskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Förortsbabbel asså
Varför envisas du med att skriva usel svenska med slang och skit och blanda in onödliga ord?
Du är medveten om att vi kan se din posthistorik och se att du endast skriver som en förortsblatte i den här tråden medans du kan skriva perfekt svenska i andra inlägg?

Vänligen sluta med "o", "e", "typ", "asså", "mannen", så blir dina inlägg betydligt trevligare att läsa.
Citera
2016-04-21, 13:29
  #392
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Det roliga här är att när du skriver om kritik mot skvallermedias vedertagna fördomar, så gör du det från en helt annan vinkel än de flesta övriga....
Upprepade studier, liksom rätt simpla iaktagelser och jämförelser visar att svensk media är vinklad åt vänster och till invandringsförespråkarn
as fördel.
Det räcker att titta på nyårshändelserna, där media jobbade hårt för att försöka visa att detta inte var något invandringsrelaterat, och puckon som Gudrun Schyman rullades fram för att tala om att detta minsann alltid har hänt och att det alltid har varit så och det är endast för att detär invandrare som det lyfts fram (i toal ignorans om att media försökte att tysta ned det).



Fast att forumet är ett libertarianskt dito står direkt i mottot.
"Yttrandefrihet på riktigt".
Då medborgerliga fri- och rättigheter som yttrandefrihet, religionsfrihet, mötesfrihet och annat är liberalt/libertarianskt.

Jag tycker dock att FB för medlemmarnas och tydlighetens skull ska skriva detta i överenskommelsen när man registrerar sitt konto.
Det kommer naturligtvis att underlätta för varje medlem och skapa en förförståelse kring moderatoråtgärderna.
Beträffande svensk media ska man också lägga särskild vikt vid hur media samtidigt ansvarar för människors attityder i samhället.Det är ett stort ansvar och just där går våra åsikter isär.
Det finns nog mycket som är sant!Men vi lever inte i djungeln och provocerande inslag i media kan skapa problem i våra städer.
Alternativet är att genom samtal ändå lyfta fram olika perspektiven och tillåta människan själv avgöra vad som är rätt och fel.
Citera
2016-04-21, 14:44
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ingen som påstått att flashback är ett land heller. Det är enbart din formulering.
Flashback är ett forum med reel yttrandefrihet.
Därför kan du påstå att det är högerextremistiskt och jag kan säga NEJ.....
Du kan kalla det mjukextremistiskt och jag NEJ IGEN.
De metoder FB använder i nyliberal regi är högerextrema metoder. Ordlek och definitioner som vrids och vänds när det passar hör till synes inte till något högerextremt alls. Medan det transkoloniala systemiska tänket och dess strukturer är närvarande på alla sätt.
Den moderna högerextrema agendan utmärker sig subtila dynamiska strukturer. Det är inte den klassiska världen vi lever i där människor uttryckte sina ideologiska hållpunkter. En sådan struktur avslöjas genom situerade analyser.



Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Jag tycker dock att FB för medlemmarnas och tydlighetens skull ska skriva detta i överenskommelsen när man registrerar sitt konto.
Det kommer naturligtvis att underlätta för varje medlem och skapa en förförståelse kring moderatoråtgärderna.
Beträffande svensk media ska man också lägga särskild vikt vid hur media samtidigt ansvarar för människors attityder i samhället.Det är ett stort ansvar och just där går våra åsikter isär.
Det finns nog mycket som är sant!Men vi lever inte i djungeln och provocerande inslag i media kan skapa problem i våra städer.
Alternativet är att genom samtal ändå lyfta fram olika perspektiven och tillåta människan själv avgöra vad som är rätt och fel.

Forumet menar att människor ska vara självständiga och tänka själva. Ingen stat ska lägga sig i sådana angelägenheter. Detta handlar om en amerikanisering eller en eurocentrerad beskrivning där alla defenitioner utgår från en enda referens, tom människan i mänskliga rättigheterna blir referensen den liberala västeländska människan. Men ingen talar om för dig hur säkerheten ska garanteras. Logiken ligger i kaoset och säkerheten uppstår när alla dödar varandra och privilegier i att skapa zoner där vissa tjänar pengar på det enorma kaoset och paniktillståndet.

Inte nog med att libertarianer ljuger om censuren från kommunisterna och vänstern för att motivera sina äventyr, så försummar man den enooooooooorma miljardollarjättar bakom varje reklaminslag som bär med sig något liberalt budskap. Det är inte som Jecke säger!
Om du granskar allt som finns i omgivningen idag just i Sverige, reklam, redskap och barnfilmer etc så har du liberalismen framför dig. Det är inte sant att svensk media är vänster.. BS, jag kollar upp alla serier som går på TV, alla reklam etc.. Svensken får jätte mycket liberalism som näring!!
__________________
Senast redigerad av IR5 2016-04-21 kl. 15:18.
Citera
2016-04-24, 14:55
  #394
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
De metoder FB använder i nyliberal regi är högerextrema metoder. Ordlek och definitioner som vrids och vänds när det passar hör till synes inte till något högerextremt alls. Medan det transkoloniala systemiska tänket och dess strukturer är närvarande på alla sätt.
Den moderna högerextrema agendan utmärker sig subtila dynamiska strukturer. Det är inte den klassiska världen vi lever i där människor uttryckte sina ideologiska hållpunkter. En sådan struktur avslöjas genom situerade analyser.





Forumet menar att människor ska vara självständiga och tänka själva. Ingen stat ska lägga sig i sådana angelägenheter. Detta handlar om en amerikanisering eller en eurocentrerad beskrivning där alla defenitioner utgår från en enda referens, tom människan i mänskliga rättigheterna blir referensen den liberala västeländska människan. Men ingen talar om för dig hur säkerheten ska garanteras. Logiken ligger i kaoset och säkerheten uppstår när alla dödar varandra och privilegier i att skapa zoner där vissa tjänar pengar på det enorma kaoset och paniktillståndet.

Inte nog med att libertarianer ljuger om censuren från kommunisterna och vänstern för att motivera sina äventyr, så försummar man den enooooooooorma miljardollarjättar bakom varje reklaminslag som bär med sig något liberalt budskap. Det är inte som Jecke säger!
Om du granskar allt som finns i omgivningen idag just i Sverige, reklam, redskap och barnfilmer etc så har du liberalismen framför dig. Det är inte sant att svensk media är vänster.. BS, jag kollar upp alla serier som går på TV, alla reklam etc.. Svensken får jätte mycket liberalism som näring!!
Ok! Om du lider av det så är det dina problem. Själv tycker jag Flashback är perfekt som det är.
Skulle inte vilja se det på ett annorlunda sätt.
Får vara vad det vill för mig.
Höger , vänster eller mitten eller neutralt.
Lutar förmodligen mot att det blir det man själv är eller inte är😂
Citera
2016-04-25, 16:10
  #395
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Men denna form av högerextremism som finns i denna agenda har ingenting med rasteorier och etniciteter att göra. Den här formen kallas högerextrem liberalism eftersom den är baserad på teorier om den ultimata fria världen där värdena inte längre ligger i ras-nation-kön-religion-klass begreppen.
Den här formen Goran, utnyttjar dynamiken efter alla vakuum som uppstår för att genom rörelser, panik och rädslor kunna få igenom saker som människor under normala förhållanden aldrig skulle accepterat.
De här taktikerna som används är högerextrema taktiker.. Därmed ser du ett dynamiskt regelverk, lösa definitioner, homogeniseringar genom diverse tillmälen etc.. Allt för att man inte längre tror på några fasta hållpunkter. Allt kan motiveras bara det finns ett intresse och ett syfte.
Det finns många ekonomiska modeller baserad på samma logik. Rädslor skapar money, mobilitet och rörlighet. Så går det till ser du!

Det var väldig mycket retorik om vad denna högerextrema liberalism GÖR (enligt dig), men i stort sett ingenting om vad den ÄR.

Kan du förtydliga, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Offerkofta-retorik. Irrelevant för frågan om högervridning.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Pure madness!
Truth is on the side of the oppressed.
Malcolm X

Det är högerextremt att uttrycka sig så! Man kan radera inlägg men aldrig radera analogiska grunderna genom att hänvisa till offerkoftor. Ty en sådan taktik kan endast ge upphov till en förvirring medan det i längden förstärker motståndaren.
Offer finns, offren existerar och ingen logik i hela världen kan få offren att acceptera det som en slags paranoia.

Visst kan offerkofta-retorik kritiseras för att vara offerkofta-retorik.
Citera
2016-04-25, 16:13
  #396
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Jag tycker dock att FB för medlemmarnas och tydlighetens skull ska skriva detta i överenskommelsen när man registrerar sitt konto.
Det kommer naturligtvis att underlätta för varje medlem och skapa en förförståelse kring moderatoråtgärderna.
Beträffande svensk media ska man också lägga särskild vikt vid hur media samtidigt ansvarar för människors attityder i samhället.Det är ett stort ansvar och just där går våra åsikter isär.
Det finns nog mycket som är sant!Men vi lever inte i djungeln och provocerande inslag i media kan skapa problem i våra städer.
Alternativet är att genom samtal ändå lyfta fram olika perspektiven och tillåta människan själv avgöra vad som är rätt och fel.

Och vad du egentligen säga med detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback