Citat:
Ursprungligen postat av
DDD15
Vad har du för källa?
Det som här inne brukar kallas wt/slödder/vänsterpack/blattar/lågutbildade skräpmänniskor etc.
brukar för det första klara av sina första fyllor och den där typen av barnrumpebeteende valborgsmässoafton det året dom fyller 13, 14 eller 15.
För det andra finns den gruppen knappt representerad i Sälen/Åre, framförallt inte under årets dyraste vecka.
Så det blir inte så mycket kvar att välja på. Resten hämtade jag ur mitt gigantiska referensbibliotek, som jag efter otaliga möten med den typen av människor samlat på mig genom åren.
Men sen kan det ju också vara så som någon skrev att dom bara har tjoat runt och haft lite sköj och råkat stänka ut en slatt öl och en eller två droppar har träffat ungen till en sån där överspänd medelklass-akademiker som själv aldrig, överhuvudtaget, inte ens när han var 20, fick möjlighet att ta sig en rejäl ungdomsfylla och inte förstår/känner sig kränkt. Just i hyrstugorna runt Lindvallen samlas det många med den typen av personlighet. För fattiga för att köpa en egen stuga uppe på fjället och för fina (och ständigt måna om att markera det) för att åka till Branäs.
Har man haft 16 grader i villan halva året för att dra runt allt kanske man blir lite besviken om badupplevelsen känns mer som hämtad från en finlandsfärja.