2016-03-21, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är inte bara att flytta till USA om man vill leva där legalt, och jag betvivlar att landet vill ha in en massa rasister.
Det bor redan väldigt många rasister där av i stort sett samtliga etniska grupper och hur ska dom kolla att man är rasist när man ansöker om medborgarskap?
Trump är inte vidare smart men han fattar l alla fall att det håller på att gå åt skogen i USA och Västeuropa.
Citera
2016-03-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absque
Tror Australien blir de vitas sista utpost. USA är för heterogent redan men tror att Trump kommer göra så de finns en chans att de inte förvärras.

Det har stått klart i 20 år. När ättlingarna till västeuropeerna krymper i USA, är det början till god natt.
Hade möjligen kunnat uppvägas med större inflyttning av ösasiater, men också dessa ser inte längre USA som drömmarnas land.
Citera
2016-03-21, 07:19
Medlem
RutledgeWoods avatar
Ahh, usa och australien, två länder som klarat sig undan stora invandrarströmmar.
Citera
2016-03-21, 08:06
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom amerikaner jag känner tänker i samma banor fast tvärtom, fly till Europa om Trump vinner.

Har en del amerikanska vänner som också resonerat så. De har dock i huvudsak varit arbetslösa med latinamerikanskt eller afroamerikanskt ursprung. Har svårt att klassa dem som riktiga amerikaner.
Jag tror Trump har hittat ett vinnande koncept. Det är ju vi vita européer som byggt Amerika och kan fortsätta bygga Amerika.
Citera
2016-03-21, 08:15
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Har en del amerikanska vänner som också resonerat så. De har dock i huvudsak varit arbetslösa med latinamerikanskt eller afroamerikanskt ursprung. Har svårt att klassa dem som riktiga amerikaner.
Jag tror Trump har hittat ett vinnande koncept. Det är ju vi vita européer som byggt Amerika och kan fortsätta bygga Amerika.

En mexikan och en afrikan är inte riktiga amerikaner,nej.
Citera
2016-03-21, 08:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Mina vänner är vanligt folk med vanliga jobb. Dom har ju dessutom haft det tveksamma nöjet att följa Trump betydligt närmare än vad vi har och det gör ju att jag värderar deras åsikter och analyser liiite högre än nån för mig okänd svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
En mexikan och en afrikan är inte riktiga amerikaner,nej.
Uhm. Vita människor är inte riktiga amerikaner. Om man nu ska vara sån.
Citera
2016-03-21, 08:34
Bannlyst
För att kunna fly måste det finnas ngn typ av hot i hemlandet som utgör skäl att ge visum eller asyl, således om det fanns ett hot här i Europa mot oss vita så visst kan man söka till USA.

Men vad skulle det vara i så fall?
Även om skäggbarnen blir stökigare så måste det ju handla om totalt övertag där vita jagas för sin hudfärg och säg religion....men det är många om och men innan dess.

Tror många Européer redan idag Trump eller inte tar sig till USA eller Kanada, för att dessa två länder har det bättre ställt än Europa har haft på 40 år. Jag har själv planer på Kanada tilltalas extremt mycket av det landet. Dem accepterar bara arbetskraft som invandring och absoluta minimum av FN konventionerna.

Det är nog enklare för vita Européer att söka jobb i USA och flytta av dessa skäl. Men att vi skulle söka oss dit pga ngt kristillstånd som är så långt fram i tiden och kräver att saker går hiskligt fel i så många vändor är nog fruktansvärt osannolikt.
Citera
2016-03-21, 08:35
Medlem
Tänk vad tråkigt det har blivit.

När jag valde utbildning, typ 35 år sen, såg jag det som en krydda att den var internationellt gångbar, kul att jobba utomlands om man fick lust med det.

Idag, när mina barn väljer, avråder jag bestämt från utbildningar som funkar specifikt i Sverige, typ jurist.
Citera
2016-03-21, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Ahh, usa och australien, två länder som klarat sig undan stora invandrarströmmar.

Och Kanada,

Men du...är inte Australien och USA per definition uppbyggda av invandrarströmmar i olika stötar över 300 år?
Citera
2016-03-21, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Tänk vad tråkigt det har blivit.

När jag valde utbildning, typ 35 år sen, såg jag det som en krydda att den var internationellt gångbar, kul att jobba utomlands om man fick lust med det.

Idag, när mina barn väljer, avråder jag bestämt från utbildningar som funkar specifikt i Sverige, typ jurist.

Varför avråder du dem?

Just utbildningarna inom juridik (finns ju med internationell gren, det finns affärsjurist osv).
Tror du har en viss poäng men samtidigt så behövs det nog välutbildade Svenskar om nu ngt ska kunna behållas av kulturen.
Citera
2016-03-21, 08:42
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullep0jk
Och Kanada,

Men du...är inte Australien och USA per definition uppbyggda av invandrarströmmar i olika stötar över 300 år?

Han/ hon syftar nog på den stora flyktingströmmen från MENA. Invandring från Europa byggde Australien starkt. Jag har svårt att tro att invandring från MENA kan göra Australien eller något annat land starkt. Dels finns det för stora kulturella skillnader mellan folk från MENA och de med europeiska bakgrund och dels på grund av att många av dem flyktingarna som "flyr" till de mer utvecklade delar av världen är analfabeter och/ eller saknar ambitionen att bli en del av det nya samhället de lever i.
Senast redigerad av AttCza 2016-03-21 kl. 08:46.
Citera
2016-03-21, 08:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Han/ hon syftar nog på den stora flyktingströmmen från MENA.
Jo men det är ju lite ironiskt att man ska lämna ett land med stor flyktingtillströmning för ett land som inte hade existerat utan massinvandring. Givetvis är det inte direkt jämförbart men helt utan ironi är det ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in