För att glasa in balkongen så krävs det ju bygglov, men jag undrar hur det ligger till med att ha ett växthus på balkongen som fyller upp hela balkongen? Är det lagligt? Kan inte hitta någon information om det, bara vad gäller villa, jag bor bostadsrätt...
Jag undrar helt enkelt om man får ha ett växthus på balkongen. Det behöver inte gå hela vägen upp till taket men typ bygga det som en inglasning så att man går in i det direkt från balkongdörren. Är det tillåtet? Och i andra hand undrar jag om man får ha ett "vanligt" växthus på balkongen?
Ja det kräver bygglov att glasa in din balkong med ett växthus, det är en fasadändring, att ha ett litet växthus på sin balkong skulle nog gå bra utan bygglov. Tänk på att du skall uppfylla bbr krav på glassäkerhet.
Ja det kräver bygglov att glasa in din balkong med ett växthus, det är en fasadändring, att ha ett litet växthus på sin balkong skulle nog gå bra utan bygglov. Tänk på att du skall uppfylla bbr krav på glassäkerhet.
Ett stort växthus som fyller halva balkongen kan nog ses som en fasadändring, vet inget sådant testat ärende i länsstyrelsen eller högre instans, testa i värsta fall får du ju plocka ner det igen.
I min kommun hade bygglov för en inglasad balkong kostat dig ca 1600 spänn. Kanske enklare?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!