Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-20, 16:55
  #1
Medlem
Under mappen Tencent har ett jättelikt program hamnat. Undermappen heter QQPCMgr, sedan finns hundratals filer under. Det går alltså inte att varken avsluta eller avinstallera, om jag försöker får jag bara upp tecken, typ kinesiska eller koreanska och fattar naturligtvis ingenting hur man ska göra. Programmet sitter också fast förankrat i verktygsfältet så när jag försöker ta bort det i Utforskaren får jag bara svaret att det inte går eftersom programmet är öppet på annan plats. Tacka fan för det.

Det ser ut som ett städprogram men vad det gör vet jag inte. Har någon en lösning på hur jag ska få bort det eller åtminstone hur man byter språk till engelska?
Citera
2016-03-20, 17:04
  #2
Medlem
Lämna in datorn på virussökningar?
Citera
2016-03-20, 17:05
  #3
Medlem
edge22s avatar
Men herregud människa - du vet att det finns något som heter google va?

http://www.free-uninstall.org/how-to...ve-tencent-qq/
Citera
2016-03-20, 17:12
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronolle
Under mappen Tencent har ett jättelikt program hamnat. Undermappen heter QQPCMgr, sedan finns hundratals filer under. Det går alltså inte att varken avsluta eller avinstallera, om jag försöker får jag bara upp tecken, typ kinesiska eller koreanska och fattar naturligtvis ingenting hur man ska göra. Programmet sitter också fast förankrat i verktygsfältet så när jag försöker ta bort det i Utforskaren får jag bara svaret att det inte går eftersom programmet är öppet på annan plats. Tacka fan för det.

Det ser ut som ett städprogram men vad det gör vet jag inte. Har någon en lösning på hur jag ska få bort det eller åtminstone hur man byter språk till engelska?

Guiden i inlägg # 3 går bra att använda men ladda INTE ner Stronghold då det är rena adwaret i sig självt. Ej heller Spyhunter.
Citera
2016-03-20, 18:02
  #5
Medlem
Tack, det funkade. Fast det är mycket reklam på sidorna ändå.

Visst kan man alltid googla, men det kan vara svårt att veta vilket som är det bästa, rätta verktyget mot sånt här skit.
Citera
2016-03-20, 18:07
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronolle
Tack, det funkade. Fast det är mycket reklam på sidorna ändå.

Visst kan man alltid googla, men det kan vara svårt att veta vilket som är det bästa, rätta verktyget mot sånt här skit.

Vad för reklam? Använder du inte en adblocker?


Du fick det med ett tillägg eller något program som du installerade, använd det här mot det sistnämnda. - https://unchecky.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback