2021-10-27, 00:10
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Dessa PM dock. De är skriva sådär luddigt av en anledning. Den enda förklaringen jag har är att Linde har gjort det med VETSKAP om att det hjälper kursen uppåt pga att det göder raketkänslan. På samma sätt som han glömde berätta om avslaget hos Läkemedelsverket.

Isf har han stuckit för att han blev påkommen, och är då kanske också personen som drog in Nowmed från första början.
Är det klarlagt hur Linde kom i kontakt med Nowmed? Hur upphandlades kontraktet?
Citera
2021-10-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Plockade vinst på 72 SEK. Får se när jag vågar kliva på igen, lycka till till er som ligger kvar.

King - ny swing idag?
Citera
2021-10-27, 12:44
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mupparen
King - ny swing idag?

Han får dyka lite mer först.
Citera
2021-10-27, 14:09
Medlem
” Nu inleds en analysperiod där båda parter går igenom respektive bolags verksamhet. För Dynamic Code handlar det om att säkerställa realiteten i de avtal AegirBio tecknat, där utlovade intäkter granskas.”

Så lät det innan den tänkta sammanslagningen (där också miljardhärvanfolk figurerade). Det är lustigt ändå. Aegirbio har många externa parter som granskar ”realiteten” i avtalen men lyckas inte veta något själva. För icke läskunniga: Affären sprack inte bara på grund av att kursen rasade.
Citera
2021-10-27, 15:25
Medlem
brolinlevers avatar
Jag har provat att argumentera lite på placera-forumet med Aegir-folket. Det går sådär, nu börjar istället jag undra om inte alla ordrar finns och att alla är blankare, DI, SVT, jag, baissarna. Jag börjar förstå hur folk blir fast i Jehovas vittnen och andra märkligheter.

Får ansöka om en god man om det här fortsätter
Citera
2021-10-27, 15:34
Medlem
Vafalls!?

Har inte Jackymannen slantat upp 900 msek än?

Märkligt.
Citera
2021-10-27, 15:58
Medlem
Ta ett valfritt Aegir-PM och jämför nu med då. Det blir nästan komiskt. De är uppenbart skrivna för att släta över, veva igång eller stilla marknaden. Fler hål i dem än en schweizerost.

Bara ett exempel.
Så här såg PM ut när SVT publicerade sin första info om Nord (”fraktbolaget”). Det har väl minst sagt åldrats dåligt nu när Nowmed, som har samtliga avtal med hela marknaden globalt, helt plötsligt blivit avblåsta. Tänk på detta: Aegir hade redan gjort en ”utredning” i somras och kom fram till att nowmed och nord var helt OK. Inte ens tre veckor efter detta PM skall Nowmed ut. Öh..

TOR, OKT 07, 2021 18:35 CET
Styrelsen för Aegirbio AB vill ge följande kommentarer och klarlägganden till uppgifterna i SVT. Kommentar angående fraktbolaget:
Vår distributör har tecknat avtal med ett logistikbolag för distribution av våra produkter till Asien. Aegirbio har inte varit inblandat i tecknandet av detta avtal. I somras blev Aegirbio kontaktade av en journalist som upplyste oss om att logistikbolaget var ägt av personer som varit föremål för utredning kring momsbedrägeri. Vi tog omgående kontakt med distributören och krävde en förklaring.

distributör = Nowmed = har alla avtal. Konstigt men ok. Nowmed trollar fram Nord Logistics, KevAnn Solutions med flera ur rockärmen. Detta vet vi. Aegir vet inget om dessa avtal.

Bolaget hade varit ett tomt bolag som i mitten av april köptes av två personer, de som idag driver bolaget.

stämmer inte, och kunde kontrollerats med hjälp av en kreditupplysning på bolagrt (nord). Det här är 100% felaktigt och tar 5 minuter att kontrollera.

Vi krävde att få avtalet oss tillsänt och fick också detta omgående.
avtal mellan nowmed och nord finns alltså. Avtal brukar låsa in parter till volym eller ett värde. Slutar med att Nord av alla parter säger upp det själva (!!). Ologiskt. Otänkbart.

Vidare gjorde vi bakgrundskontroll på de personer som för närvarande driver transportbolaget och kunde konstatera att de avslutat sina anställningar på större bolag och startat eget.
vad tillför detta? Personerna har satts i en styrelse för ett bolag. Att de någon gång haft anställning någonstans är relevant hur?

Distributören hade arbetat med dessa två personer under pandemin då de var anställda på andra ställen och gick i godo för dessa.
Nowmed ersätter folk de känner (bedragarna) med andra folk de känner. Annars är det irrelevant utfyllnadstext som dock indirekt klandrar Nowmed. Är det vad man menar, så raserar det direkt efterkonstruktionen om lagerbolag, som t om Nord själva dragit (se tidigare inlägg för nermontering av den lögnen)

Vi drev även frågan kring eventuell ytterligare involvering i logistikbolaget och fick svaret att kontakten varit en mindre underleverantör till distributionsbolagets ägare under pandemin samt är misstänkt men ej fälld för något brott.

Vad betyder det här? aegir har FRÅGAT om Nowmed varit involverade i Nord? Att en styrelseledamot i Nowmed samtidigt sitter i företag med dessa utpekade personer på andra håll redan verkar Aegir helt ha missat. Bättre att fråga! (Herregud)! Och.. ”kontakten varit en underleverantör till Nowmeds ägare under pandemin” vad menas med kontakt? Vadå nowmeds ägare? Personligen? Ett bolag? Vilket? om de menar att Nord varit underleverantör så säger de emot sig själva i att Nord var ett tomt bolag osv. Om de menar någon av de misstänkta personerna så är det oklart vad de försöker säga mer än att de bekräftar samröret trots allt.

…kontakten varit en mindre underleverantör till distributionsbolagets ägare under pandemin samt är misstänkt men ej fälld för något brott. Detta kontrollerades också.
det kontrollerades att han är misstänkt men ej fälld? Ok. Så ni vet att han är misstänkt och inblandad i miljardhärvan.

Efter dessa kontroller var vår bedömning att distributören och logistikbolaget inte var inblandade.
Vänta nu… vad hände här? inte var inblandade i vad? Logistikbolaget (nord) styrdes av bedrägeripersonerna när den globala frakten enligt PM inleddes och så förblev det i månader. Nowmeds ägare har bolagsrelationer med samma personer. aegir kommer fram till att varken Nord eller Nowmed är inblandade… i… något… What?

Den nya information som idag har kommit till vår kännedom angående bolagsföreträdaren och dennes ytterligare kontakter föranleder oss givetvis till att själva dra igång en utredning för att säkerställa att allt gått korrekt till.
vem avses med ”bolagsföreträdaren”? Nowmed antar jag. Vad bra! Det blir en utredning till! för den här gick ju fantastiskt fint

———-

Som sagt… trovärdigt.
Senast redigerad av strudelborg 2021-10-27 kl. 16:14.
Citera
2021-10-27, 16:24
Medlem
För egen del tror jag inte att den sjuke VD:n har varit med på något fusktåg. Han blev bara upplurad på läktaren och fattade det för sent. Om det var så borde han för att rädda sig själv gå ut med den informationen snabbt som ögat.
Citera
2021-10-27, 16:29
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
För egen del tror jag inte att den sjuke VD:n har varit med på något fusktåg. Han blev bara upplurad på läktaren och fattade det för sent. Om det var så borde han för att rädda sig själv gå ut med den informationen snabbt som ögat.
Linde har eller hade ett fett innehav. Han håller nog käften och gör sig osynlig.
Citera
2021-10-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Linde har eller hade ett fett innehav. Han håller nog käften och gör sig osynlig.

Ja, jag har förstått att han har det. Men i strategifrågan gör han fel om han är tyst. Om EBM riskerar att knacka på ska man ha förekommit.
Citera
2021-10-27, 16:40
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Ja, jag har förstått att han har det. Men i strategifrågan gör han fel om han är tyst. Om EBM riskerar att knacka på ska man ha förekommit.
Thailand har inget utlämningsavtal med Sverige och jag förmodar att Linde känner Jacky Ong väldigt väl.
Citera
2021-10-27, 20:14
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Du verkar ha erfarenhet med kukar, glad för din skull. Du är en typisk värdelös flashbackare som kan absolut ingenting, vilken tönt! Tycker nästan synd om dig.

Hur är en otypiskt flashbackare? vilken konstig förolämpning från en annan flashbackare, finns det två sorter av oss alltså, coolt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in