Citat:
Ursprungligen postat av
slö
den fungerade utmärkt, i synnerhet from 2001, då den fick liknanded status och skydd som andra arbetsplatser, iafall om du fråar sexarbetarna som verkar i den, hårdare reglering har tyvärr allvarliga konsekvenser för sexarbetare.
I Tyskland räknar man med att det finns ca 400 000 prostituerade (gammal siffra), majoriteten av dessa kommer från andra länder såsom Rumänien och Nigeria. Någon gång under resans gång ville man stärka de prostituerades rättigheter och villkor i Tyskland. Detta gjorde man för att de prostituerade skulle få tillgång till välfärdssystemen såsom sjukförsäkringar och sjukvård. I stort sett inga prostituerade registrerade sig för att få tillgång till dessa systemen. Försäkringsbolagen ville inte sälja försäkringar till dem eftersom det är en så pass farlig och utsatt sysselsättning, med mera.
Så det fungerade inte.
Så man införde nya regleringar, såsom att utländska prostituerade måste ha sina papper iordning, ingen oralsex utan kondom osv.
Tyskland har i praktiken försökt få kontroll över en ganska urspårad sexmarknad med diverse lagar.
Beror på vilka prostituerade du frågar.
Oavsett kriminalisering eller inte, regleringar eller inte så är just prostitution en mycket farlig sysselsättning.
Citat:
ja, även om jag inte tror att de sexarbetare som mördats i tyskland efter den hårdare reglering som tillkom 2016 har någon glädje av det ,de är ju iför inte speciellt många om man jämfört med länder där det är helt kriminaliserat, men en död "hora" kan ju inte sälja sina tjänster till "din" drömprins, och det är väll endå påängen?
Varför försöker du hela tiden få detta att handla om mig? Att detta skulle handla om konkurrens mellan kvinnor om "drömprinsen"? Hur många kvinnor tror du ser sexköpande män som "drömprinsen"?
Citat:
någon effekt på våldtäkter, secuellt utnytjande av barn och traffiking har det ju inte, oavsett hur mycket du gillar att gömma dig bakom den floskeln....
I vilket inlägg har jag "gömt mig bakom den floskeln"?
Dina barnsliga beskyllningar till höger och vänster börjar bli pinsamma.