2021-05-21, 18:35
Medlem
Dollmens avatar
Visst är det förjävligt att det finns kvinnor som utnyttjar och tar betalt för sånt som skulle va gratis 😕 Man får hoppas att man föds till hund i nästa liv 😊
Citera
2021-05-21, 18:39
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
😀 Eller hur?!

Visst är det fascinerande med män som sitter och gör sig till idioter endast för att få "sätta dit" sin inbillade fiende nummer ett - "feministerna"/"svenska kvinnor". Så till den grad att de försvarar manliga och kvinnliga sexköpare och deras handel med fattiga människors kroppar.

Alltså, fattar inte hur man kan tro - nej, låtsas tro - att fattiga tjejer eller killar väljer att prostituera sig.

Spelar ingen roll om det är män, kvinnor, queeraktivister eller familjefäder som utnyttjar fattiga länder på det sättet. Allra värst är ju pedofilerna, givetvis.
Citera
2021-05-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja nu är den, sen det visade sig att det inte alls fungerade med en så pass oreglerad sexmarknad som de hade innan.

den fungerade utmärkt, i synnerhet from 2001, då den fick liknanded status och skydd som andra arbetsplatser, iafall om du fråar sexarbetarna som verkar i den, hårdare reglering har tyvärr allvarliga konsekvenser för sexarbetare.

Citat:
Så om Sverige någon gång i framtiden skrotar sexköpslagen så har vi mycket att lära från länder som Tyskland.

ja, även om jag inte tror att de sexarbetare som mördats i tyskland efter den hårdare reglering som tillkom 2016 har någon glädje av det ,de är ju iför inte speciellt många om man jämfört med länder där det är helt kriminaliserat, men en död "hora" kan ju inte sälja sina tjänster till "din" drömprins, och det är väll endå påängen?

någon effekt på våldtäkter, secuellt utnytjande av barn och traffiking har det ju inte, oavsett hur mycket du gillar att gömma dig bakom den floskeln....
Citera
2021-05-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Alltså, fattar inte hur man kan tro - nej, låtsas tro - att fattiga tjejer eller killar väljer att prostituera sig.

du får väll fråga dem? det kryllar av dem online, MognaMeloner #Mogna-Meloner är väl flashbacks lokala representat.

Citat:
Spelar ingen roll om det är män, kvinnor, queeraktivister eller familjefäder som utnyttjar fattiga länder på det sättet. Allra värst är ju pedofilerna, givetvis.

du får nog skilja på våldtäkt och att sälja en tjänst.

förmågan har du ju, varför du inte klarar av att ta fram den har evulutionära förklaringar.
Citera
2021-05-21, 18:59
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du får väll fråga dem? det kryllar av dem online, MognaMeloner #Mogna-Meloner är väl flashbacks lokala representat.

du får nog skilja på våldtäkt och att sälja en tjänst.

förmågan har du ju, varför du inte klarar av att ta fram den har evulutionära förklaringar.

Du tror att en fattig thailändska eller gambier väljer att sälja sex. Att det är ett val. Tjosan vad trevligt.
Jo jag vet att pedofili klassas som våldtäkt även om de minderåriga säljer sig "frivilligt", och kunderna givetvis tycker det borde vara lagligt.

Om ett Flashbacknick som kallar sig mognameloner tycker det är ok att utnyttja fattiga thailändskor, så är hon väl en korsning mellan en robot och en hjärndöd pedofil?
Citera
2021-05-21, 19:01
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Du tror att en fattig thailändska eller gambier väljer att sälja sex. Att det är ett val. Tjosan vad trevligt.
Jo jag vet att pedofili klassas som våldtäkt även om de minderåriga säljer sig "frivilligt", och kunderna givetvis tycker det borde vara lagligt.

Om ett Flashbacknick som kallar sig mognameloner tycker det är ok att utnyttja fattiga thailändskor, så är hon väl en korsning mellan en robot och en hjärndöd pedofil?
Du tror/menar alltså att alla bartjejer i Thailand är TVINGADE att jobba i en bar ?
Citera
2021-05-21, 19:02
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Ja, då borde väl Ekman bli anmäld för HMF då, om vi nu ska ha den lagen.
Citera
2021-05-21, 19:15
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Du tror/menar alltså att alla bartjejer i Thailand är TVINGADE att jobba i en bar ?

Du menar alltså att det är likvärdigt att sälja drinkar till någon och att sälja sin kropp till någon.

Ska inte diskutera mer här eftersom det är jävligt deprimerande. Men det är lite typiskt för synen på kvinnokroppen och omedvetenheten om vad fattigdom driver folk att göra.
Jag tror att många bartjejer i Thailand skulle vilja slippa jobba med det, bland annat för att gubbarna som hänger där tar för givet att de är billig fitta.
Citera
2021-05-21, 19:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
den fungerade utmärkt, i synnerhet from 2001, då den fick liknanded status och skydd som andra arbetsplatser, iafall om du fråar sexarbetarna som verkar i den, hårdare reglering har tyvärr allvarliga konsekvenser för sexarbetare.

I Tyskland räknar man med att det finns ca 400 000 prostituerade (gammal siffra), majoriteten av dessa kommer från andra länder såsom Rumänien och Nigeria. Någon gång under resans gång ville man stärka de prostituerades rättigheter och villkor i Tyskland. Detta gjorde man för att de prostituerade skulle få tillgång till välfärdssystemen såsom sjukförsäkringar och sjukvård. I stort sett inga prostituerade registrerade sig för att få tillgång till dessa systemen. Försäkringsbolagen ville inte sälja försäkringar till dem eftersom det är en så pass farlig och utsatt sysselsättning, med mera.

Så det fungerade inte.

Så man införde nya regleringar, såsom att utländska prostituerade måste ha sina papper iordning, ingen oralsex utan kondom osv.

Tyskland har i praktiken försökt få kontroll över en ganska urspårad sexmarknad med diverse lagar.

Beror på vilka prostituerade du frågar.

Oavsett kriminalisering eller inte, regleringar eller inte så är just prostitution en mycket farlig sysselsättning.

Citat:
ja, även om jag inte tror att de sexarbetare som mördats i tyskland efter den hårdare reglering som tillkom 2016 har någon glädje av det ,de är ju iför inte speciellt många om man jämfört med länder där det är helt kriminaliserat, men en död "hora" kan ju inte sälja sina tjänster till "din" drömprins, och det är väll endå påängen?

Varför försöker du hela tiden få detta att handla om mig? Att detta skulle handla om konkurrens mellan kvinnor om "drömprinsen"? Hur många kvinnor tror du ser sexköpande män som "drömprinsen"?

Citat:
någon effekt på våldtäkter, secuellt utnytjande av barn och traffiking har det ju inte, oavsett hur mycket du gillar att gömma dig bakom den floskeln....

I vilket inlägg har jag "gömt mig bakom den floskeln"?

Dina barnsliga beskyllningar till höger och vänster börjar bli pinsamma.
Citera
2021-05-21, 19:22
Medlem
Citat:

Ja, de väljer, det är ett val, i de fallen de inte väljer så är det
1. Redan kriminaliserat i hela världen
2 likt pedofeli

Du vet att du är på ett annonymt disskussiinsforum , ingen ser din strid mot väderkvarnar.

Att ekis eller du har problem med vad andra kvinnor tar för sina tjänster ät ju problemet,

Citat:

Mer väderkvarnar, har du ens läst vad sexarbetarna svarade ?

Du tycks föra någon inre moralisk kamp med din egen natur, tycker du att det är bättre att ”horor” bara ska få sälja sig till kriminella så stå för det istället
Citera
2021-05-21, 19:24
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Du menar alltså att det är likvärdigt att sälja drinkar till någon och att sälja sin kropp till någon.

Ska inte diskutera mer här eftersom det är jävligt deprimerande. Men det är lite typiskt för synen på kvinnokroppen och omedvetenheten om vad fattigdom driver folk att göra.
Jag tror att många bartjejer i Thailand skulle vilja slippa jobba med det, bland annat för att gubbarna som hänger där tar för givet att de är billig fitta.
Uppenbarligen har du noll koll ,du har inte ens varit i Thailand lyser igenom,snacka om vänsterfeminist i sitt esse
Citera
2021-05-21, 19:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Oj fullständigt tom? Ja då får jag ta en spliff till då. Så bjäbbig idag asså.

Ja du är fullständigt tom i huvudet.

Citat:
Du behöver inte låtsas vara så upprörd. Hade du sett 12 åringar hoppa från taken för att slippa jobba för den där Iphonen du har i handen eller sett 8 åringar som går runt i div kemikalier i Indien för att få fram den där speciella färgen på jeans du gillar så kanske du hade hycklat lite mindre och istället försökt få ditt manshat ner till en åtminstone rimlig nivå så du kan prata med folk.

Jag ställde en fråga:

"Så jag får inte lov att kritisera företag eller sexköpare som plundrar och suger ut låglöneländera för att jag äger en mobiltelefon? Får en tiggare från Rumänien äga en mobiltelefon enligt dig?"

Citat:
Nej en hora är väl en hora så nu vet jag inte vad du läste in, håller du inte med om något jag skrev rent historiskt så får du säga vad. Jag är inte upprörd och låtsas inte vara upprörd, nu projicerar du som vanligt eftersom du är en "konstant andfådd kvinna".

Du antydde att alla kvinnor är horor då du skrev att prostitution är världens äldsta yrke och att "ni" "alltid kommer att sälja er". Har du problem med minnet eller?

Citat:
Det är lagligt i Tyskland på dom flesta ställen med så varför jämför du Sverige och Tyskland när det inte finns något gemensamt alls? Höj din nivå. Är 10 miljoner sexköp om året lite och är det en siffra du anser gör gällande att sexköpslagen fungerar? Om du verkligen verkligen försöker så kan du vara mer specifik och inte byta kontext på allt varje gång.

Du påstår återigen att sexköpslagen inte fungerar eftersom den enligt dig "lockar hit" prostituerade. Jag jämförde med Tyskland och påstod att det inte har med sexköpslagen att göra. Har du problem med minnet eller?

Citat:
Jag utgår från texten och dess kontext. Du bara blånekar att den ens finns för att Ekis är ett skämt och du vill inte ta i det.

Vad blånekar jag enligt dig?

Citat:
Jag har läst, jag beskrev för dig vad som hände. Knäppgök. Paola har inte ändrat sig, dom var ihop ett bra tag innan det. Vad är det som förändrats? Jo sexköpet och det som hände. Ber du bara snällt så kan jag förklara verkligheten för dig om du har lite svårt för det där med nyanser.

Nej du har uppenbarligen inte läst partnerns text.

https://www.expressen.se/nyheter/eli...paolo-roberto/

I artikeln finns delar av den.

Testa att dra ner på ganjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in