Citat:
Ursprungligen postat av
yegori
Jag var aldrig så där extremt djupt i skiten som vissa kan vara. Vägde som minst 64 kg på 182 cm med ett massivt energiunderskott. Mycket förvrängd kroppsuppfattning och en besatthet med att inte ha magveck när jag böjde mig fram. Hade svårt att resa mig en dag och i kombination med ledsna släktingar och det jag nämnt så började det vända. Jag kunde inte göra illa dem.
Hade börjat hetsäta ett tag innan men det blev extremt eftersom jag mentalt gav upp. Kunde lika gärna bli fet var tanken. Men jag gick upp i vikt och blev med tiden bättre. Dock en massa cykler av hård träning följt av hetsätningar. Repeat. Efter 3 år slutade jag med hetsätningarna också. Har ett nästan helt normalt förhållande till mat idag.
Ah okay, förvrängd kroppsuppfattning och besatthet av magveck har jag också.
Förstår, mest pga av min familj jag sökt hjälp nu också faktiskt, därför jag är tveksam om det kommer fungera, för jag vet inte om jag själv är redo att gå upp i vikt alls faktiskt.
Låter skönt att du har det nästan normalt nu tycker jag, minns knappt hur det känns.
Jag började med hetsätning och spy, dvs B/P. Nu är det mest självsvält, överträning och kräkning.
Vikten kryper dock allt lägre och alla runt omkring är så jävla orolig och tjatig hela tiden, även mina arbetskollegor.
Förövrigt skönt att prata med någon på svenska, pratar bara om det här på myproana nästan, sällsynt med svenskar där..verkar det som iaf. xD