Hej, tänkte titta på film på nya datorn. På windows använde jag VLC för att titta på film. På mac vet jag inte vilket program som är optimalt för filmtittande. Kom med förslag om vilket program jag skall använda utan lagg och krångel tack.
Hej, tänkte titta på film på nya datorn. På windows använde jag VLC för att titta på film. På mac vet jag inte vilket program som är optimalt för filmtittande. Kom med förslag om vilket program jag skall använda utan lagg och krångel tack.
Finns VLC till mac också, så ingen tvekan om att det är det du ska köra där också.
Om du har en större mediesamling som du sparar (snarare än att du laddar hem filmer, ser dem och sedan raderar dem) så rekommenderar jag starkt att du kollar in Plex.
Den officiella hemsidan finns här och det finns även en tråd här på Flashback.
Jag föredrar MPlayerX framför VLC. Den har lite macigare känsla och när OS X nuvarande helskärmsläge kom var MPlayerX tidigare med att implementera stöd för det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!