2016-03-18, 18:38
Medlem
Lite tragikomiskt att lsa alla inlgg som frsker relativisera olika bostadsomrden, stadsdelar och kommuner. Bttre att inse att alla ska med och att NIMBY r dtt och begravet. ven om vissa lyckliga har ngra kilometer mellan sig och favelorna s mste man kalkylera med att sysslolsa blattar mste "shoppa" och roa sig.

Rkna kallt med mnga unga mn som hnger i gallerior och slnger lngtande blickar efter sta blonda tjejer. P kvllarna ska det gs p klubb och de som inte kommer in vill knna "pulsen" av nattlivet kring T-centralen, Htorget och Stureplan.

De relativt sett f barnfamiljerna har i gengld mnga telningar (delvis traumatiserade) som lngtar efter att f nya svenska skolkompisar och att f bidra till en hjning i PISA-rankingen. Med sig i bagaget har de fina feministiska vrderingar frn hemlandet, och om de mot frmodan saknar detta s kommer skert svensk hederlig sexualkunskap att rda bot p bristerna.

Kort och gott: inget stlle i Sverige slipper undan.

Sedan vntar vi bara p omfrdelning och utkvotering av miljonen flyktingar i Grekland.

Halleluja, demografin i Sverige r rddad! Eller....?
Citera
2016-03-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Stockholm r en segregerad stad, det r inget bra ifall man fresprkar mngkultur och mngfald.

Jag vdjar till de rika, ta ert ansvar i invandringsfrgan.

Hehehe..har lst dina inlgg litet hr och var. Jag tror inte heller att du r p riktigt - srskilt om du serist tror att stermalm och Djurgrden (gs visst av hovstaten) skulle f asylboenden. Har du varit dr? Jag har bott bde p stermalm och i Danderyd. Tror inte det blir s vrst mycket intregration dr.
Citera
2016-03-18, 18:42
Medlem
BernardLoutres avatar
Vrdet p min lgenhet kommer nog att fortstta ka eftersom den inte ligger i nrheten av de dr omrdena.
Citera
2016-03-18, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Lite tragikomiskt att lsa alla inlgg som frsker relativisera olika bostadsomrden, stadsdelar och kommuner. Bttre att inse att alla ska med och att NIMBY r dtt och begravet. ven om vissa lyckliga har ngra kilometer mellan sig och favelorna s mste man kalkylera med att sysslolsa blattar mste "shoppa" och roa sig.

Rkna kallt med mnga unga mn som hnger i gallerior och slnger lngtande blickar efter sta blonda tjejer. P kvllarna ska det gs p klubb och de som inte kommer in vill knna "pulsen" av nattlivet kring T-centralen, Htorget och Stureplan.

De relativt sett f barnfamiljerna har i gengld mnga telningar (delvis traumatiserade) som lngtar efter att f nya svenska skolkompisar och att f bidra till en hjning i PISA-rankingen. Med sig i bagaget har de fina feministiska vrderingar frn hemlandet, och om de mot frmodan saknar detta s kommer skert svensk hederlig sexualkunskap att rda bot p bristerna.

Kort och gott: inget stlle i Sverige slipper undan.

Sedan vntar vi bara p omfrdelning och utkvotering av miljonen flyktingar i Grekland.

Halleluja, demografin i Sverige r rddad! Eller....?

Hehe, och nu pratar vi 2016, gllande syrier och afghaner!!! (ni vill inte ens veta nr en miljard afrikaner p riktigt brjar rra sig mot svedala!!)

Kommer komma miljoner mnniskor till grnsen vid Turkiet/Grekland bara ir. Spelar ingen roll vilken vaktstyrka som finns frn frontex... trgas kommer ej att hjlpa/barbwire kommer ej hjlpa... Miljoner syrier/afghaner kommer trnga sig upp genom europa ......kom ihg vars ni lste det frst!

Sen, gissa vilket land dom vill komma till.....!

Stoppa Pull-faktorerna och ta bort alla bidrag nn?????
Senast redigerad av peheis666 2016-03-18 kl. 18:49.
Citera
2016-03-18, 18:49
Medlem
SituationReports avatar
Hahaha... DET NI stockholmare! Det trodde ni vl ALDRIG!!!!!

Jag njuter att ni fr lida riktigt ordentligt. r huvudet dumt s.....

Nsta gng kanske det rstas p rtt parti.
Citera
2016-03-18, 18:49
Medlem
LaScalas avatar
Intressant att se lokal-TV. Ansvariga Lena svarade p frgan hur urvalet gtt till.
"Vi valde bort parkomrden och extremt knsliga omrden"
Hur d knsliga? Vilka var knsliga? Och varfr? (mina funderingar)
P frgan om Djurgrden och stermalm svarade hon
"det tar fr lng tid innan vi kan f bygglov dr" (ls: aldrig)
P frgan om skerheten (bild p brinnande hus visades) fick vi veta att det skulle finnas vakter och att man har god kontakt med polisen.
Lena sg ut som skerheten sjlv. Det hr fixar hon i smnen.
Ja, det r ju bra om de kan komma dit nr det brunnit ned.
Brandkren br dom nog hlla sej vl med ocks.
Vi fick se bilder frn parkeringen vid lvsjmssan.
Citera
2016-03-18, 18:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Are you talking to me?
Varfr ska jag lida? Rstar fr och jobbar fr rtt parti, lider av ensamkommande, tiggare och annat lst folk.

Ge fan i att dra alla ver en kam!
Citera
2016-03-18, 18:53
Medlem
r boende i Annedal i Bromma redan men skall flytta till Beckomberga i april s det hr var inte roliga nyheter direkt... Tnker frmst p skiten detta kan leda till samt ven bostadspriserna. Skrev i en lokal facebookgrupp fr Beckomberga men dr var det PK-maffia enbart mest krringar som vanligt med knsloargument.

Komiska i det hela var att det gnlldes massor om ett bilinbrott kvllen innan det var s hemskt s hemskt det men de vlkomnar migranter!??!?!??! JVLA DRAR TNK ETT STEG LNGRE!!!

Finns det ngon hr som r boende i omrdet som r motstndare till detta s man kan diskutera vidare mjligen?
Citera
2016-03-18, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Det vrsta r att sthlm:arna inte ens frsttt lget.....dom tror att allt r Coolio ute i landet med araberna/muslimerna (stadsbor, vana att bo i +8 miljstder) anledningen till att dom hller p sl ihjl varandra ute i buschen r just att dom hatar att vara i buschen....

Skulle tippa att sthlm i slutndan fr ta 75 procent av varje rs arab/negerskrd, har iof inte synts
s bra hitintills, men vnta bara....
Senast redigerad av peheis666 2016-03-18 kl. 19:01.
Citera
2016-03-18, 19:00
Medlem
SituationReports avatar
.
Citera
2016-03-18, 19:01
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Det vrsta r att sthlm:arna inte ens frsttt lget.....dom tror att allt r Coolio ute i landet med araberna/muslimerna (stadsbor) anledningen till att dom hller p sl ihjl varandra ute i buschen r just att dom hatar att vara i buschen....

Skulle tippa att sthlm i slutndan fr ta 75 procent av varje rs arab/negerskrd, har iof inte synts
s bra hitintills, men vnta bara....

200 mM negerbrd i r, det r rtt mycket. Det r fullkomligt arabt enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Are you talking to me?
Varfr ska jag lida? Rstar fr och jobbar fr rtt parti, lider av ensamkommande, tiggare och annat lst folk.

Ge fan i att dra alla ver en kam!

Det rcker inte att rsta. Man mste AGERA ocks, det kraftfullaste.
Citera
2016-03-18, 19:04
Medlem
Grodaifickans avatar
Det r underligt att Nacka med sina groteska mngder outnyttjade ytor alltid klarar sig undan. r frmodligen inte alls p grund av politikerdensiteten i omrdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in