2016-03-18, 18:38
Medlem
Lite tragikomiskt att läsa alla inlägg som försöker relativisera olika bostadsområden, stadsdelar och kommuner. Bättre att inse att alla ska med och att NIMBY är dött och begravet. Även om vissa lyckliga har några kilometer mellan sig och favelorna så måste man kalkylera med att sysslolösa blattar måste "shoppa" och roa sig.

Räkna kallt med många unga män som hänger i gallerior och slänger längtande blickar efter söta blonda tjejer. På kvällarna ska det gås på klubb och de som inte kommer in vill känna "pulsen" av nattlivet kring T-centralen, Hötorget och Stureplan.

De relativt sett få barnfamiljerna har i gengäld många telningar (delvis traumatiserade) som längtar efter att få nya svenska skolkompisar och att få bidra till en höjning i PISA-rankingen. Med sig i bagaget har de fina feministiska värderingar från hemlandet, och om de mot förmodan saknar detta så kommer säkert svensk hederlig sexualkunskap att råda bot på bristerna.

Kort och gott: inget ställe i Sverige slipper undan.

Sedan väntar vi bara på omfördelning och utkvotering av miljonen flyktingar i Grekland.

Halleluja, demografin i Sverige är räddad! Eller....?
Citera
2016-03-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Stockholm är en segregerad stad, det är inget bra ifall man förespråkar mångkultur och mångfald.

Jag vädjar till de rika, ta ert ansvar i invandringsfrågan.

Hehehe..har läst dina inlägg litet här och var. Jag tror inte heller att du är på riktigt - särskilt om du seriöst tror att Östermalm och Djurgården (ägs visst av hovstaten) skulle få asylboenden. Har du varit där? Jag har bott både på Östermalm och i Danderyd. Tror inte det blir så värst mycket intregration där.
Citera
2016-03-18, 18:42
Medlem
BernardLoutres avatar
Värdet på min lägenhet kommer nog att fortsätta öka eftersom den inte ligger i närheten av de där områdena.
Citera
2016-03-18, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Lite tragikomiskt att läsa alla inlägg som försöker relativisera olika bostadsområden, stadsdelar och kommuner. Bättre att inse att alla ska med och att NIMBY är dött och begravet. Även om vissa lyckliga har några kilometer mellan sig och favelorna så måste man kalkylera med att sysslolösa blattar måste "shoppa" och roa sig.

Räkna kallt med många unga män som hänger i gallerior och slänger längtande blickar efter söta blonda tjejer. På kvällarna ska det gås på klubb och de som inte kommer in vill känna "pulsen" av nattlivet kring T-centralen, Hötorget och Stureplan.

De relativt sett få barnfamiljerna har i gengäld många telningar (delvis traumatiserade) som längtar efter att få nya svenska skolkompisar och att få bidra till en höjning i PISA-rankingen. Med sig i bagaget har de fina feministiska värderingar från hemlandet, och om de mot förmodan saknar detta så kommer säkert svensk hederlig sexualkunskap att råda bot på bristerna.

Kort och gott: inget ställe i Sverige slipper undan.

Sedan väntar vi bara på omfördelning och utkvotering av miljonen flyktingar i Grekland.

Halleluja, demografin i Sverige är räddad! Eller....?

Hehe, och nu pratar vi 2016, gällande syrier och afghaner!!! (ni vill inte ens veta när en miljard afrikaner på riktigt börjar röra sig mot svedala!!)

Kommer komma miljoner människor till gränsen vid Turkiet/Grekland bara iår. Spelar ingen roll vilken vaktstyrka som finns från frontex... tårgas kommer ej att hjälpa/barbwire kommer ej hjälpa... Miljoner syrier/afghaner kommer tränga sig upp genom europa ......kom ihåg vars ni läste det först!

Sen, gissa vilket land dom vill komma till.....!

Stoppa Pull-faktorerna och ta bort alla bidrag nån?????
Senast redigerad av peheis666 2016-03-18 kl. 18:49.
Citera
2016-03-18, 18:49
Medlem
SituationReports avatar
Hahaha... DET NI stockholmare! Det trodde ni väl ALDRIG!!!!!

Jag njuter att ni får lida riktigt ordentligt. Är huvudet dumt så.....

Nästa gång kanske det röstas på rätt parti.
Citera
2016-03-18, 18:49
Medlem
LaScalas avatar
Intressant att se lokal-TV. Ansvariga Lena svarade på frågan hur urvalet gått till.
"Vi valde bort parkområden och extremt känsliga områden"
Hur då känsliga? Vilka var känsliga? Och varför? (mina funderingar)
På frågan om Djurgården och Östermalm svarade hon
"det tar för lång tid innan vi kan få bygglov där" (läs: aldrig)
På frågan om säkerheten (bild på brinnande hus visades) fick vi veta att det skulle finnas vakter och att man har god kontakt med polisen.
Lena såg ut som säkerheten själv. Det här fixar hon i sömnen.
Ja, det är ju bra om de kan komma dit när det brunnit ned.
Brandkåren bär dom nog hålla sej väl med också.
Vi fick se bilder från parkeringen vid Älvsjömässan.
Citera
2016-03-18, 18:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Are you talking to me?
Varför ska jag lida? Röstar för och jobbar för rätt parti, lider av ensamkommande, tiggare och annat löst folk.

Ge fan i att dra alla över en kam!
Citera
2016-03-18, 18:53
Medlem
Är boende i Annedal i Bromma redan men skall flytta till Beckomberga i april så det här var inte roliga nyheter direkt... Tänker främst på skiten detta kan leda till samt även bostadspriserna. Skrev i en lokal facebookgrupp för Beckomberga men där var det PK-maffia enbart mest kärringar som vanligt med känsloargument.

Komiska i det hela var att det gnälldes massor om ett bilinbrott kvällen innan det var så hemskt så hemskt det men de välkomnar migranter!??!?!??! JÄVLA DÅRAR TÄNK ETT STEG LÄNGRE!!!

Finns det någon här som är boende i området som är motståndare till detta så man kan diskutera vidare möjligen?
Citera
2016-03-18, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Det värsta är att sthlm:arna inte ens förstått läget.....dom tror att allt är Coolio ute i landet med araberna/muslimerna (stadsbor, vana att bo i +8 miljstäder) anledningen till att dom håller på slå ihjäl varandra ute i buschen är just att dom hatar att vara i buschen....

Skulle tippa att sthlm i slutändan får ta 75 procent av varje års arab/negerskörd, har iof inte synts
så bra hitintills, men vänta bara....
Senast redigerad av peheis666 2016-03-18 kl. 19:01.
Citera
2016-03-18, 19:00
Medlem
SituationReports avatar
.
Citera
2016-03-18, 19:01
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Det värsta är att sthlm:arna inte ens förstått läget.....dom tror att allt är Coolio ute i landet med araberna/muslimerna (stadsbor) anledningen till att dom håller på slå ihjäl varandra ute i buschen är just att dom hatar att vara i buschen....

Skulle tippa att sthlm i slutändan får ta 75 procent av varje års arab/negerskörd, har iof inte synts
så bra hitintills, men vänta bara....

200 mM negerbörd i år, det är rätt mycket. Det är fullkomligt arabt enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Are you talking to me?
Varför ska jag lida? Röstar för och jobbar för rätt parti, lider av ensamkommande, tiggare och annat löst folk.

Ge fan i att dra alla över en kam!

Det räcker inte att rösta. Man måste AGERA också, å det kraftfullaste.
Citera
2016-03-18, 19:04
Medlem
Grodaifickans avatar
Det är underligt att Nacka med sina groteska mängder outnyttjade ytor alltid klarar sig undan. Är förmodligen inte alls på grund av politikerdensiteten i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in