2016-03-18, 08:49
Medlem
Jag har precis upptäckt en ny TV-serie, som inte finns i HD på piratbukten, där finns den bara i SD. Hittade dock en rysk torrent i HD, men där har ryssarna strippat det engelska ljudet och ersatt med en sällsynt kass rysk dubbning.

Så jag tänkte muxa in originalljudet från SD-versionerna.

Jag har kommit så långt att jag hittat rätt delay för att få läppsynk med hjälp av VLC:s 50ms-steg och jag har lyckats muxa in ljudet med Mkvtoolnix, men...

Ryssarna har klippt bort reklam lite annorlunda än vad de har på SD-rippen! Så jag måste justera ljudet flera gånger i varje avsnitt, annars hamnar det ur synk efter tjugo minuter.

Mina problem då:

1. Jag vet inte om det ens går att göra i Mkvtoolnix. Kan man justera ljudet med olika värden vid olika segment av ett program?

2. Hur skulle ni mer erfarna hemmapulare gå tillväga i detta läge? Vilka program skulle ni använda för att angripa problemet?
Citera
2016-03-18, 08:50
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torvio
Jag har precis upptäckt en ny TV-serie, som inte finns i HD på piratbukten, där finns den bara i SD. Hittade dock en rysk torrent i HD, men där har ryssarna strippat det engelska ljudet och ersatt med en sällsynt kass rysk dubbning.

Så jag tänkte muxa in originalljudet från SD-versionerna.

Jag har kommit så långt att jag hittat rätt delay för att få läppsynk med hjälp av VLC:s 50ms-steg och jag har lyckats muxa in ljudet med Mkvtoolnix, men...

Ryssarna har klippt bort reklam lite annorlunda än vad de har på SD-rippen! Så jag måste justera ljudet flera gånger i varje avsnitt, annars hamnar det ur synk efter tjugo minuter.

Mina problem då:

1. Jag vet inte om det ens går att göra i Mkvtoolnix. Kan man justera ljudet med olika värden vid olika segment av ett program?

2. Hur skulle ni mer erfarna hemmapulare gå tillväga i detta läge? Vilka program skulle ni använda för att angripa problemet?

NU blev man ju nyfiken på vilken serie du följer..
Citera
2016-03-18, 08:57
Medlem
No Offence från Channel Four i Storbritannien. Med Elaine Cassidy, som gjorde väldigt bra ifrån sig 2005 i Ghost Squad. Där var hon internutredare, vad storyn är i No Offence vet jag inte ännu...
Citera
2016-03-18, 12:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2016-03-25, 09:42
Medlem
Poechalis avatar
2. Sätt ihop ljud och bild i ett videoredigeringsprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in