Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-30, 09:06
  #13
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Ja, eller det är snarare spelaren som sköter det.

Bra. Förstås jäkligt sugen på att köpa ny förstärkare med stöd för Dolby Atmos. Men första prioritet är en modern 4K TV med HDR och en 4K Ultra HD Blu-ray Player. Kul att det börjar komma sett fysiskt format. Alltid gillat det. Kör till och med vinyl igen. Visst streaming kanske är framtiden, men speciellt roligt är det inte.
Citera
2016-04-27, 18:13
  #14
Medlem
Har en 78" 4k TV och fick min Samsung 4k Bluray spelare igår K-8500.. Kan säga att de 3 filmer jag nu har med UHD och HDR ger helt nytt liv i filmerna.
Mad Max med 4k och Atmos ljud är en upplevelse i sig, även om filmen suger.
Samsung har 2 HDMI utgångar så man behöver inte en 4k passtrough förstärkare utan kan skicka bild direkt till TVn och ljudet separat. Nu köpte jag ändå en Pioneer SX LX89 som har HDMI 2.0a på alla in/ut gångarna, valde ändå att köra bilden separat direkt till TVn.

4K HDR måste upplevas
Citera
2016-04-27, 18:28
  #15
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollefo77
Har en 78" 4k TV och fick min Samsung 4k Bluray spelare igår K-8500.. Kan säga att de 3 filmer jag nu har med UHD och HDR ger helt nytt liv i filmerna.
Mad Max med 4k och Atmos ljud är en upplevelse i sig, även om filmen suger.
Samsung har 2 HDMI utgångar så man behöver inte en 4k passtrough förstärkare utan kan skicka bild direkt till TVn och ljudet separat. Nu köpte jag ändå en Pioneer SX LX89 som har HDMI 2.0a på alla in/ut gångarna, valde ändå att köra bilden separat direkt till TVn.

4K HDR måste upplevas


Vart köpte du den..?
Och vad fick du betala.?
Citera
2016-05-09, 23:07
  #16
Medlem
Köpte en sån och sjukt nöjd. HDR är inte så fantastiskt då jag redan har en OLED tv med bra bild men uppskalningen av vanlig blu-ray är mycket bättre med denna spelare. Kunde faktiskt ta bort brusreducering på tv:n helt. Gillar också att spelaren är liten och tyst.
Har man en 4k-tv så är denna spelare bra att ha då den uppskalar 1080 till 2160 med ett bättre resultat.
Citera
2016-05-10, 08:58
  #17
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Köpte en sån och sjukt nöjd. HDR är inte så fantastiskt då jag redan har en OLED tv med bra bild men uppskalningen av vanlig blu-ray är mycket bättre med denna spelare. Kunde faktiskt ta bort brusreducering på tv:n helt. Gillar också att spelaren är liten och tyst.
Har man en 4k-tv så är denna spelare bra att ha då den uppskalar 1080 till 2160 med ett bättre resultat.


Kan du länka till den du köpte.?
Citera
2016-05-10, 21:13
  #18
Medlem
seriously?s avatar
Vilken prisklass?
En Cambridge Audio Azur 752BD ska vara bättre i de flesta aspekter. Har sett och lyssnat på den och det ser och låter bra.
UI't var snabbt och enkelt.

Men den kostar runt 8000:-, men väldigt bra köp för pengarna. Ljudet ska vara bättre än Oppos BD-spelare.
Citera
2016-05-21, 05:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Kan du länka till den du köpte.?

UBD-K8500 på Hifiklubben. Hittade en butik i Sthlm som hade den på lagret.
Citera
2016-05-28, 11:23
  #20
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollefo77
Har en 78" 4k TV och fick min Samsung 4k Bluray spelare igår K-8500.. Kan säga att de 3 filmer jag nu har med UHD och HDR ger helt nytt liv i filmerna.
Mad Max med 4k och Atmos ljud är en upplevelse i sig, även om filmen suger.
Samsung har 2 HDMI utgångar så man behöver inte en 4k passtrough förstärkare utan kan skicka bild direkt till TVn och ljudet separat. Nu köpte jag ändå en Pioneer SX LX89 som har HDMI 2.0a på alla in/ut gångarna, valde ändå att köra bilden separat direkt till TVn.

4K HDR måste upplevas

Håller med dig om att 4k HDR är grymt. Men att att säga att Mad Max suger håller jag inte med om någonstans. En av de bästa actionfilmerna på mycket länge är det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback