2005-11-21, 15:50
Medlem
panofils avatar
Jag som trodde att jag fyndade nr jag hittade en stock Granit fr 129:-
Fr vl flytta till Uppsala d. 9.90:- per dosa, weee.

Tyvrr hller inte Granit samma kvalit och smak som min favorit General.
Men ska Swedish Match envisas med att ligga ver 23kr per dosa s fr jag hlla mig till snus med mindre fin smak.

Sorgligt men sant.
Citera
2005-11-21, 16:47
Medlem
Serrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst&Ettan
Var i U-a hittar du det fr 99:- ? r ju halva priset jmfrt med en stock Ettan.. r man snl s r man..

Tobaksaffren i korsningen dragarbrunnsgatan och bvernsgrnd. Tror den heter "anderssons" eller "tobakens vnner".
Citera
2005-11-22, 20:15
Medlem
Unbalanceds avatar
Vilka sortiment finns inom Granits familj, vilket urval ?
Och ni som har smakat alla olika varianter, r alla snusbara eller finns det ngot man ska passa sig fr ? ( aka. smakar raggsocka )
Citera
2005-11-22, 20:19
Medlem
Serrus avatar
Jag vet inte om dom har s mnga andra granit n orginal och maxi. Deras smaksatta snuser heter metropol eller ngot liknande. Jag kan dock rekomendera maxi, mycket bttre "passform" p dom n p swedish match fyrkantiga saker.
Citera
2005-11-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Vilka sortiment finns inom Granits familj, vilket urval ?
Och ni som har smakat alla olika varianter, är alla snusbara eller finns det något man ska passa sig för ? ( aka. smakar raggsocka )
dom har Granit portion, Granit White Portion, Metropol Lakritsrot knåd å portion och Kaktus. Metropol lika vidrigt som catch. Mocca Anis, Vintergröna, Mint och Mandarin samma skit som Metropol . Men Granit är helt Ok

edit: glömde Maxi å den e inte den bästa, lång å jävlig. rinner som satan på 15 min
Citera
2005-11-22, 23:44
Medlem
_purity_s avatar
Mycket bra pris och helt klart gott

Men jag blev lite besviken för ett tag sedan, köpte två dosor Granit och brydde mig inte så mycket om att kolla vad det var för "typ", skulle ju bara prova. Öppnar första dosan (som var Granit Maxi Portion) och tyckte det var asgott. Precis i min smak, rann så där härligt mycket! Sen när första dosan tog slut skulle jag öppna den andra, och då märkte jag att det var en Granit Vit Portion Och jag som hatar vit portion, ska nog ta och läxa upp försäljaren tror jag...

I Uppsala hittar du det, som Serru tidigare sa, på Anderssons tobak. Det ligger typ borta vid Grimhild (höga parkeringshuset) och en bit längre ner har jag för mig.
Citera
2005-11-23, 00:42
Medlem
$Snake$s avatar
Polaren kpte en granit white som endast innehller 20 gram tobak vilket r 4 gram mindre undrar om orginal r 24 gram eller 20 ocks? Har inte riktigt kollat det.
Citera
2005-11-24, 06:01
Medlem
prepptorsks avatar
Granit white r fina grejjer men man fr bara 20gram mot vanliga granitens 24gram.
Citera
2005-11-24, 08:52
Medlem
Serrus avatar
http://www.flsnus.se/sw16897.asp

Billigast blir ju maxi med sina 35 gram. Konstigt att alla kostar likan mycket nr det skiljer i mngd. Tyder vl p att snuset i sig inte r s dyrt utan att de mesta i kostnadsvg kommer frn transport.
Citera
2005-11-24, 16:33
Medlem
Uno!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serru
http://www.flsnus.se/sw16897.asp

Billigast blir ju maxi med sina 35 gram. Konstigt att alla kostar likan mycket när det skiljer i mängd. Tyder väl på att snuset i sig inte är så dyrt utan att de mesta i kostnadsväg kommer från transport.

Frågan är hur du får 20 x 1.5 till 35 jag skulle tippat på 30 gram men sen är jag ju inte bäst i matte heller, så bevisa att jag har fel om jag skulle ha det :O
Citera
2005-11-24, 19:26
Bannlyst
granit maxi

jag har krt general i flera r och sen nr billighets mrkena kom s provade ja en stock ld och jag har ftt fr mj att ld svider i hela munnen s det kper jag alldrig igen.

granit maxi r bde godare och billigare och hadde dom hjt priset till samma som general s hadde jag nd kpt granit maxi. helt perfekt det snuset.
Citera
2005-11-24, 23:06
Medlem
Serrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uno!
Frågan är hur du får 20 x 1.5 till 35 jag skulle tippat på 30 gram men sen är jag ju inte bäst i matte heller, så bevisa att jag har fel om jag skulle ha det :O

Ja, ja, ja, jäkla messerschmidt

Självklart har du rätt, jag vet inte hur min hjärna mådde när den producerade den siffran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in