2016-03-17, 23:18
Medlem
Hej jag har utbildningarna Fartygsbefäl klass Vlll och Maskinbefäl klass Vlll så jag undrar vilka jobb jag kan få?
Citera
2016-03-17, 23:34
Medlem
Köra Taxibåt eller linfärja.
Citera
2016-03-18, 02:08
Medlem
Du kollade alltså inte vilka jobb du kan få innan du genomförde utbildningarna? Undrar om det kanske inte är bäst för dig att köra radiostyrda båtar i stället.

Det står dessutom hos varje utbildningssamordnare exempel på vad utbildningarna kan leda till för jobb - plus så framgår det väl övertydligt under utbildningens koll. Att du inte har koll på detta får mig att tvivla på att du ens har de utbildningar som du säger.
Citera
2016-03-18, 03:03
Medlem
sleevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Du kollade alltså inte vilka jobb du kan få innan du genomförde utbildningarna? Undrar om det kanske inte är bäst för dig att köra radiostyrda båtar i stället.

Det står dessutom hos varje utbildningssamordnare exempel på vad utbildningarna kan leda till för jobb - plus så framgår det väl övertydligt under utbildningens koll. Att du inte har koll på detta får mig att tvivla på att du ens har de utbildningar som du säger.
Spakryckaren (Maskinbefäl klass VIII) fick man när man läste på sjömanskolan i gymnasiet. Man kan kolla vad man får jobba som hos transportstyrelsen befattningsguiden.

Hadde klasskamrater som fick segla Chief på kanalbåtarna (Juno.Diana) direkt efter DU. Det är vad man kan segla som och taxibåtar då.
Citera
2016-03-18, 07:06
Medlem
Du är väl behörig att jobba inom "kustnära sjöfart", d.v.s. skärgårds- och kanalbåtar är väl din största chans. Även kommunala färjor etc. kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in