• 1
  • 2
2016-03-17, 22:13
Medlem
Vi har en katt som hoppar ner från 3e våningen om inte hönsnätet hade suttit där. Hon har även klättrat upp på taket och fått Fastighetsjouren att komma hit för att öppna luckan och plocka ner henne.
Så vi har hönsnät så hon inte kan hoppa ut. Men det ser ju förjävligt ut. Finns det inget andra bättre alternativ?
Citera
2016-03-17, 22:19
Medlem
Inglasad balkong?
Koppel på katten när den är på balkongen?
Verkar vara lite blandat vad folk använder men hönsnät verkar vara det vanligast vad jag kan se bland grannskapet men det verkar finnas olika tjocklekar så det syns mer eller mindre.
Citera
2016-03-17, 22:21
Medlem
Jag köpte spaljé i mörkbrunt trä på rusta, finns i flera storlekar så kan man dra ut dom den längd och höjd som passar. Satt fast den med buntband, på balkong räcket och lite på balkongväggen med hjälp av krokar och snören, lite klängväxter som kan klättra blev det riktigt fint, eller låtsasväxter. Men det finns speciella nät på djuraffärer också, dom funkar också bra, nu har jag inglasad balkong, det kan du kanske också fundera på?
Citera
2016-03-17, 22:28
Medlem
Finns nät i olika utföranden att köpa för att täcka balkonger som inte syns lika väl som hönsnät.
http://www.zooplus.se/shop/katt/katt...kongnat_katter

https://www.google.se/search?q=kattn...A-n65vZXXhM%3A
Citera
2016-03-17, 22:51
Medlem
Rådjursnät eller svetsnät.

Under "Bygg till katten" finns en del tips. http://kattstatus.se
Citera
2016-03-17, 23:23
Medlem
Not I hyreslägenhet och att glasa in är svårt å man måste få bygglov. Rådjursnät och fästa i botten från toppen låter som den bästa idén. Det verkar smidigare och synas mindre?
Citera
2016-03-18, 02:31
Medlem
christerys avatar
Släpp inte ut katten på balkongen låter ju som en bra idé.
Hoppar den från 3e våningen och klättrar upp på taket så har ni nog andra problem med katten, koppel och gå ut med den tex. den låter uttråkad.
Citera
2016-03-18, 02:46
Medlem
Nytt-kontos avatar
Går det inte plasta med genomskinlig plast? Blir en variant på inglasat men lite roligare än nät?
Citera
2016-03-18, 09:08
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Går det inte plasta med genomskinlig plast? Blir en variant på inglasat men lite roligare än nät?

Låter mera byggarbetsplats för min del.
Citera
2016-03-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Släpp inte ut katten på balkongen låter ju som en bra idé.
Hoppar den från 3e våningen och klättrar upp på taket så har ni nog andra problem med katten, koppel och gå ut med den tex. den låter uttråkad.

Vi är ute med henne ganska ofta i koppel. Problemet egentligen är att utanför balkongen har vi träd och det är ofta mycket småfåglar i dom, som gör katten lite extatisk så att säga
Citera
2016-03-18, 09:52
Medlem
Jag har metalöglor i väggarna och ett uppspänt nylonnät på balkongen, kanske inte världssnyggt men bättre än hönsnät iaf.
Citera
2016-03-18, 10:17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisene
Jag köpte spaljé i mörkbrunt trä på rusta, finns i flera storlekar så kan man dra ut dom den längd och höjd som passar. Satt fast den med buntband, på balkong räcket och lite på balkongväggen med hjälp av krokar och snören, lite klängväxter som kan klättra blev det riktigt fint, eller låtsasväxter. Men det finns speciella nät på djuraffärer också, dom funkar också bra, nu har jag inglasad balkong, det kan du kanske också fundera på?
Den där gillade jag. Inte med växter utan att man kan göra den öppningsbar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in