Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Det faktum att sajten har många användare gör den onekligen till en resurs. Men ägaren (som för övrigt inte verkar vara en riktig BDSM-utövare såvitt man kan se på fetischfester då han inte utövar eller interagerar, utan mer en homosexuell autist och åt ABDL-hållet, då han även driver ABDL Sweden) har vänsterextrema åsikter vilket också gör att han (hen?) omger sig av vänsterextremister i form av moderatorer. Många röster för liberalism har blivit avstängda enbart för sina åsikters skull.
Det är uppenbart att han använder sajten i primärt syfte att få BDSM-rörelsen att närma sig queer-ideologin. Politikerna och HBT-lobbyn vill ju att BDSM-folket lydigt ska underordna sig det lilla Q:et i slutet av HBTQ och delta på deras politiska demonstrationer som handlar om allt från veganism till invandringspolitik.
Så jag skulle säga: bojkotta!
(Observera att det inte är HBT som sexualitet som jag kritiserar, utan den politiska lobby som utger sig för att representera deras intressen.)
Har du några exempel på personer som blivit avstängda för sina liberala åsikters skull?
Jag vet folk som blivit avstängda på grund av att de uttryckt åsikter som strider mot sitens värdegrund, men de åsikterna har varit allt annat än liberala. Jag vet också en feministkvinna som blev avstängd efter att flera gånger propagerat för att man skall "döda alla män".
Vid några tillfällen har jag träffat Darksides ägare och då har han varit väldigt social och trevlig vilket gör att jag har svårt att tro att han skulle vara särskilt autistisk. (Om han nu mot förmodan är autist ser jag inget fel i det heller.) Vad han röstar på och om han är homosexuell eller inte har jag ingen aning om eftersom vi inte diskuterade partipolitik eller penetrativt sex.
Däremot har du antagligen rätt i att han inte primärt är någon BDSM-utövare utan fetischist, men Darkside har aldrig utgett sig för att vara en sida enbart för BDSM-utövare heller, så jag ser inte varför det skulle vara ett problem. Själv ser jag mig inte som fetischist men har inget som helst problem att umgås med dem.
Att moderatorerna över lag skulle vara vänsterextremister är bara nys. De flesta nätverken på Darkside handlar om speciella kinks och eftersom vem som helst kan ansöka om att få starta ett nytt nätverk så finns det ingen politisk styrning där. Ägarna till varje enskilt nätverk utser själva egna moderatorer om de behöver hjälp med modereringen och då handlar det oftast om intresse för just nätverkets ämne och inte vad personen röstar på. Det finns dessutom några mer politiska nätverk bland annat för folk som röstar höger tex, och det vore väl väldigt märkligt om det nätverket skulle drivas och modereras av vänsterextremister.
Jag är en dominant heterosexuell köttätande cisman och för mig är Darkside definitivt hiss! Jag stör mig ibland på extremfeminister, veganmissionärer och kåta vaniljraggare där inne, men det är som i verkliga livet. Alla kan inte älska alla men man kan försöka komma överens och de man inte kan komma överens med behöver man inte umgås med.
Fast gillar man inte Darkside ska man naturligtvis inte hänga där. Det vore ju korkat.