• 4
  • 5
2016-09-18, 20:01
Medlem
godboys avatar
Till T.S. Bara att betala. CSN, Försäkringskassan, AF Är några myndigheter det i princip är omöjligt att få rätt emot.

Sen kan jag anse att 450 kr är i saftigaste laget, även om det är ens eget ansvar att betala. Tror nog se flesta missat nån räkning nån enstaka gång men CSN och trängselskatt är väl några av de surare att glömma. ..
Citera
2016-09-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Till T.S. Bara att betala. CSN, Försäkringskassan, AF Är några myndigheter det i princip är omöjligt att få rätt emot.

Sen kan jag anse att 450 kr är i saftigaste laget, även om det är ens eget ansvar att betala. Tror nog se flesta missat nån räkning nån enstaka gång men CSN och trängselskatt är väl några av de surare att glömma. ..

Sen beror det ju på hur mycket !än betalar. Jag som betalar 6370kr varje kvartal kan ju tycka 450kr är en högst rimlig förseningsavgift.
Citera
2016-09-19, 05:55
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Sen beror det ju på hur mycket !än betalar. Jag som betalar 6370kr varje kvartal kan ju tycka 450kr är en högst rimlig förseningsavgift.

Framförallt främjar det en hög avgift betalningsmoralen, tippar på att det är hela syftet med att ha en såpass hög förseningsavgift.

Det är utlånade skattemedel som skall betalas tillbaks enligt avtal - då är det faktiskt helt rätt att utöva lite extra påtryckning. Hade avgiften varit lägre/normal så hade hälften av CSN's gäldenärer skitit i att betala såfort det blir lite skralt i kassan.
Citera
2016-10-05, 18:59
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Fått en äcklig påminnelse av CSN på 450kr,
Har bott på olika ställen och därför inte haft 100% koll på min post
Hur som haver.. Jag tänkte strida emot den här avgiften.
Någon som har lyckats komma undan, vad har erat argument varit??

Från CSN:
Varför får jag en påminnelseavgift?
Om du får en påminnelseavgift, kan det bero på flera saker.

Du har inte betalat in enligt din betalningsplan.
Din betalning har kommit in för sent till CSN. Då måste du ändå betala påminnelseavgiften, även om vi fått din betalning.
Du har betalat till fel bankgironummer. Det är olika nummer som gäller beroende på vilken typ av lån du har. Om du upptäcker att du betalat in fel, kontakta CSN.

---->Kan CSN ta bort avgiften?
Utgångspunkten är att CSN endast kan ta bort påminnelseavgiften om den felaktigt har tagits ut från början. Vi kan ta bort påminnelseavgiften om du har betalat till CSN i rätt tid med rätt belopp, men till fel konto.

Vad är 450kr att bråka om? Rotfyllde två tänder idag för 7000kr
Citera
2016-10-06, 01:52
Medlem
Schnyggves avatar
Betala. Csn är fan inte att leka med om de bestämmer sig för att sätta sig på tvären...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in