2016-03-21, 23:26
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullep0jk
Vi män kommer aldrig förstå mens och graviditet som fenomen, det bara att acceptera visa hänsyn och vara tolerant
Absolut den dagen som kvinnor är toleranta mot män och alla hormoner som frodas i mannen, kan männen sedan bli toleranta tillbaka mot kvinnor.
Citera
2016-03-26, 01:14
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Absolut den dagen som kvinnor är toleranta mot män och alla hormoner som frodas i mannen, kan männen sedan bli toleranta tillbaka mot kvinnor.

Det är vi ju redan och har varit i århundraden, så det är bäst att ni börjar leverera pronto! Se bara vilken förståelse vi kvinnor har för hur svårt det är för män när de är förkylda. Vi vet att en förkylning aldrig kan vara värre än att föda barn, men vi låter er tro att vi också tror att de snuvor ni brottas med är det... bara för att det ska kännas bättre för er.

Till TS vill jag bara säga att det är som det är med PMS. Det är inget hittepå utan högst verkligt, men det är inte lika för alla. Sen har jag för mig att jag läste att du och tjejen bara är runt 20 år, det är ju en ålder då man långt ifrån sitter inne med alla svar på vem man själv är. Med det sagt, man (din tjej) kanske inte är sitt stabilaste jag, vilket kanske kan spä på problematiken.
Citera
2016-03-27, 10:15
Medlem
Hon behöver nog knullas ordentligt när hon har mens. Kvinnor blir extra kåta under "röda veckan"
Citera
2016-03-29, 00:45
Medlem
Skog-mans avatar
Alla reagerar olika. Mest haft förhållanden med flecker som mest verkat haft mens som ursäkt för att konstant bete sig som ett svin mot en. Hade överseende då. Blev senare tillsammans med en som hade riktigt grova smärtor i under mensen. Tog även mycketenergi frånhenne 1 vecka innan, under, och efter mensen. Deppig som fan och lättirreterad 3/4 veckor för det mesta. Hon var dock alltid trevlig, även om hon var ledsen, kunde bli lättirreterad osv. Sade till innan att hon mådde skit pga det. Bad om ursäkt för ofta när man tom visste var det var.

Bara en personlig erfarnehet, men du märker kanske lite själv om du harlite koll på mänskligt beteende om någon använder något som ursäkt, eller om man verkligen mår riktigt dåligt av det. Det jag skrev om var somsagt personliga exempel, ingen fakta. Alla reagerar väl olika på mens, men man kan hantera det utefter själkv och lära sig lite hur man blir för att förklara för en partner/vän med. men sen är ju detta flashback så man vet aldreig
Citera
2017-01-25, 18:40
Medlem
FetLeffes avatar
Någon fler med erfarenheter av Pmdd och Premalex?
Citera
2017-01-25, 19:36
Medlem
PMS är ingen ursäkt för att vara respektlös mot folk. När jag har PMS så blir jag skitarg, det kommer från ingenstans, det pulserar i armarna, svetten rinner, och jag drabbas av en dygnslång impuls att slå någon på käften. Men jag är trevlig mot folk i alla fall. Varför? Jo, för att PMS bara påverkar humöret, inte impulskontrollen. Det är fullt möjligt för vilken frisk vuxen människa som helst att uppträda civiliserat, oavsett humör.

Tjejer som skyller sina attitydproblem på PMS är fittor. Akta er för dem.
Citera
2017-01-27, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Någon fler med erfarenheter av Pmdd och Premalex?

Ja med fantastiskt resultat!
Citera
2017-01-27, 20:51
Medlem
Allt har sin gräns. Såklart att man ska undvika att det går för långt. När man är tillsammans med någon och speciellt när man bor tillsammans så kan det fungera fint, men under mens-perioden kan tjejen uppleva det som att det blir för mycket.

Mitt förslag är att TS tillsammans med sin tjej planerar in mensveckan. Vad vill hon att han ska göra. Diskutera det när hon inte har mens istället för att gnabbas och bråka när hon har det.

Det kan t ex utmynna i att hon behöver "space", får vara ifred lite. Fixa det! Det kan även vara att hon är känslig och vill slippa höra gnäll? Kanske hon upplever det stressigt och skulle behöva ta en ledig dag från jobbet för att vara utvilad? Inte alla kan göra så men..

Iallafall prova er fram vad som kan funka. Tänk på att det är för hennes skull, mår hon bättre under sin mensvecka så flippar hon inte ut lika lätt.

Kanske det utmynnar i att det är läge för TS att passa på ha sin roliga vecka med kompisarna, sena utekvällar och / eller pyssla med sina egna aktiviteter.

Min känsla är iallafall att tjejen vill veta var hon har sin kille, men ändå vara ifred.
Citera
2017-01-27, 21:17
Medlem
Loeptiks avatar
Det stämmer att mens osv inte är en ursäkt, men ibland är det fan svårt att behärska sig, speciellt om folk är onödigt uppkäftiga och fittiga, då blir åtminstone jag mer förbannad, å andra sidan föraktar jag folk överlag, så var o varannan jävel retar mig nog som det är.

Att mötas av oförståelse gör inte saken bättre.
Man blir sjuk i huvudet av hormoner, och det kan förvandla en till Hitler, och man har inte ett skit att säga till om.
Citera
2017-01-28, 01:10
Medlem
Liliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Frågan kvarstår: På vilket sätt har PMDD/PMDS med hennes eventuella respons på alkohol att göra?

Inte för att PMDD/PMDS och alkohol kan sägas höra ihop på något vis. Men det är samma hormoner som orsakar PMS hos kvinnor, som får vissa män att gå apeshit på fyllan och veva vilt.
Vilket är intressant, för det ger möjlighet för åtminstone vissa män att kunna relatera till hur PMDD/PMDS kan kännas.
Ya know, känslan av att vilja slå in ansiktet på sig själva och alla omkring en. Typ.
Citera
2017-01-28, 04:56
Medlem
NeoGenesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Rubriken säger det mesta. Träffar en tjej som jag gillar, men hon blir skitkonstig när hon har mens (hon tillskriver i alla fall mensen sitt beteende). Rent spontant tycker jag att hon är en barnunge som inte kan uppföra sig, och har aldrig träffat nån tidigare som inte kan behärska sig trots röda veckan.

Förstår att man får mood swings under mensen och inte kan vara på sitt bästa humör, men den här tjejen hugger verkligen på allt när hon pms:ar (notera att hon inte har speciellt ont eller något sånt, utan hon blir bara extremt lättirriterad).

Jag är själv en väldigt välbehärskad person. Kan vara på superdåligt humör men ändå dölja det på ett bra sätt, så har svårt att förstå det här fenoménet.

Min huvudsakliga fråga är väl om detta är något normalt och en grej som man får finna sig i att vissa upplever och inte kan hjälpa. Notera att ingen av mina tidigare flickvänner haft detta, men å andra sidan kanske det berodde på att de sköt på sin mens med p-piller osv och att jag aldrig riktigt såg de värsta dagarna (?)

Biter verkligen ihop just nu för att inte tala om för henne hur märkligt hon beter sig och hur liten sympati jag har för hennes patetiska utfall.

Det är inte "normalt" om du menar att merparten av alla kvinnor lider av det. Men det är vanligare än man tror. Finns lite olika behandlingar man kan prova, men det beror såklart på vad hon lider av. Är det svårartad PMS? PMDD? Vet hon själv vad det är som är problemet?
Citera
2017-01-28, 14:49
Medlem
öhh alla tjejer blir så.. de gråter för ingenting.. du måste lära dig att bara lyssna och inte försöka lösa hennes problem.. de vill bara att du lyssnar blir hon för jävlig så gå fär ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in