Citat:
Ursprungligen postat av
elljus15
För att tala ren svenska: Om man kan räkna ut med röven att Sverige går åt helvete med den förda invandringspolitiken, så har kommande generation sin fullaste rätt att lyncha den delen av idioterna som försatte dem i skiten.
Här behövs det inget facit! Springer du ut framför en framrusande buss så behöver du heller inget facit för att räkna ut slutresultatet.
Jag håller med. Jag tycker att hänvisning till framtida generationers åsikter fungerar bra för den sida av flyktingpolitiken som du tycks förespråka. Däremot så undrar jag hur förespråkare för ökat flyktingmottagare kan hänvisa till framtida generationers synpunkter som ett sätt att argumentera för sin sak.
Det tycks finnas ett antagande att flyktingsituationen i framtiden har
ändrats så att människor kan blicka tillbaka på den ur ett historiskt perspektiv och därmed kunna döma oss.
Om man antar att situationen inte har ändrats så måste man anta att människor i lag blivit mer moraliska och ändrat sitt handlande så att de kan döma oss. Det känns osannolikt att människor skulle bli mer moraliska i framtiden.