2016-03-16, 18:27
Jag tänkte steka till ett par hamburgare senare ikväll, med bl.a. sallad på. Men nyss såg jag att vattnet i salladen har frusit eftersom det är något fel på mitt kylskåp, så det blir väldigt kallt. Har hänt att saften frusit till is.

Tänkte hacka salladen, så hur gör man för att det inte ska bli "en äcklig kladdig sörja". Kan man lägga fram den i rumstemperatur nu, några timmar innan man hackar den?
Citera
2016-03-16, 19:18
Medlem
irkens avatar
Testa att skära upp salladen och lägg den i ett vattenbad.
Citera
2016-03-16, 20:23
Medlem
inSanitYys avatar
Jag var på Burger King idag för att göra ett jobb. Av någon anledning Så börja jag läsa lite på deras vägg men massa intyg osv. Där stod det inramat från vad jag tror var hälsomyndigheterna , att fryst sallad och grönsaker ska tas ut 2h innan de ska på hamburgarna för att de ska vara så fräsch som möjligt .
Citera
2016-03-16, 21:19
Ja, jag kan tillägga att jag tog ut den för ca 2,5 timmar sen, o hackade den nyss. Var inga problem alls, inget som blev nån äcklig sörja när jag spolade den i durkslaget.
Citera
2016-03-16, 22:55
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ja, jag kan tillägga att jag tog ut den för ca 2,5 timmar sen, o hackade den nyss. Var inga problem alls, inget som blev nån äcklig sörja när jag spolade den i durkslaget.

Intressant, har bara råkat frysa en gurka i kylen och den överlevde inte operationen.

Kan ju vara bra att veta att sallad fungerar. Kan ju bli lite för mycket av ett huvud om man som jag oftast bor solo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in