2016-03-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickquen
De är nog lungt ^^ Rökte på när jag var 14 första gången oxå, När jag var 16 gick alla pengar till det o rökte nästan varje helg! Känner inte att jag blivigt slö eller något av det!

Bara en liten fråga för nyfikenhets skull.
Har du körkort, hyfsat jobb, stort socialt umgänge som inte bara handlar om att sitta och röka och typ går framåt i livet? Har du mål som du strävar efter? Då menar jag inte tankar som "när jag är 30 ska jag ha hus och bil och ha utbildat mej till veterinär" utan jag menar om du faktiskt GÖR något för att komma närmare målet.
Det är ofta såna saker som verkar fattas en stoner, mej inkluderat. Det är typ lättare att röka och vara nöjd med en ganska ynklig tillvaro. Fick nästan en chock häromdagen när en av dessa ungdomspolare som rökt massor men slutade för ett gäng år sedan berättade sin livsplan. Utstuderat och sunda mål som jag aldrig hört honom eller nån stoner yttra innan. Lite av en ögonöppnare, för mej iaf.
Edit: notera att jag pratar om tungt bruk, vardagsrökare alltså. Inte en gång i månaden som TS menar, dock var det ingen i min umgängeskrets som höll det på den nivån särskilt länge, det är lätt att röka för ofta eftersom det inte har en direkt negativ effekt.
Senast redigerad av redlime 2016-03-17 kl. 09:24.
Citera
2016-03-17, 09:30
Bannlyst
Har jobbat med folk som rökt på sedan dem varit 12 bast

dem har ingen hjärna, trög motorik och är tröga, det är i sig tragiskt,

jag rökte på först när jag var 18 men bara en gång, sen igen när jag var 23-24 sen fortsatte det

har inte märkt ngt riktigt negativt med mitt puffande

nu är det väl koncentrerat till helger
Citera
2016-03-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Har jobbat med folk som rökt på sedan dem varit 12 bast

dem har ingen hjärna, trög motorik och är tröga, det är i sig tragiskt,

jag rökte på först när jag var 18 men bara en gång, sen igen när jag var 23-24 sen fortsatte det

har inte märkt ngt riktigt negativt med mitt puffande

nu är det väl koncentrerat till helger

Det är det jag försöker få sagt, har inte nämnt något om iq. Man blir seg, hänger med slöa pundare och blir själv en av dem.

En gång pundare alltid en pundare, glöm inte det.
Citera
2016-03-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atchok
Det är det jag försöker få sagt, har inte nämnt något om iq. Man blir seg, hänger med slöa pundare och blir själv en av dem.

En gång pundare alltid en pundare, glöm inte det.

Edit: Jag kan dock förstå om man är knegare och vill slappna av efter jobbet. Eller pluggar på högskola och redan fått det värsta gjort. Men för en ung tonåring är det ingen bra livstil med tanke på att man påverkas mer av grupptryck, man ska också kunna vakna tidigt och gömma skiten för lärare/föräldrar.
Citera
2016-03-17, 11:00
Medlem
så om han håller sig till en gång i månaden så är det okej? Tror ni han kommer bli slö av en gång i månaden?
Citera
2016-03-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xnxx123
så om han håller sig till en gång i månaden så är det okej? Tror ni han kommer bli slö av en gång i månaden?

OM han håller det till en gång i månaden lär det inte vara negativt, kanske snarare tvärtom. Det kan nyansera hans tänkande iomed att det får en att se saker från andra perspektiv. Det finns ju såklart positiva effekter med droger MEN skulle han falla i fällan och röka många ggr i veckan så kan det nog bli problematiskt. Det är så många faktorer som spelar in så det finns nog inget rakt svar.
Citera
2016-03-17, 12:28
Medlem
BottleBenders avatar
"Din bror" röker nog på oftare än en gång i månaden.
Det är bäst att ta det lugnt med det där i den åldern. Vänta till gymnasiet iaf om det är så jävla viktigt.
Citera
2016-03-17, 14:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnxx123
Så det är bevisat nu att weed är dåligt för iq:n.
well fuck
(Edit:ser nu att det inte var dundine studien, men låter det vara)Samma studie säger detta inte går påvisa när man har sin debut på cannabis +18år.
Men som ung och all berusning, så är det inte bra för dig.
Samtidigt börja med såna vanor i tidig ålder, betyder det är svårare att ta sig ur dessa senare i livet(inte omöjligt, då en del gillar läsa den som svart och vitt).)

Sen har du den största faran av alla, åker man dit så kommer man statuera exempel med er.
Och det är långt mer skadligt än cannabisen i sig självt.
Senast redigerad av klyban 2016-03-17 kl. 14:12.
Citera
2016-03-17, 15:40
Medlem
HestenAgdas avatar
Gör dig själv en stor tjänst och vänta tills du är 25. Jag började i din ålder och jag ångrar det. Du blir slö, du lär dig inte hantera stress utan du använder cannabis som en stressborttagare istället vilket leder till att du får skitmycket problem med skolan för du inte kan klara stressen. Stress -> Depression, ångest, dåligt immunförsvar, må skit helt enkelt. Du blir inte dum eller så av cannabis, du klarar bara inte trycket och för mycket gör dig lite långsammare. Börja med en kampsport & börja gymma. Träna din kropp, ät så in i helvete med mat. Det är svårt att se motivation när man inte varit på samma ställe som jag varit, men lita på mig.

Återigen; Vänta tills du är mycket äldre. Helst runt 25. Börja med en kampsport & börja gymma. Träna din kropp, ät så in i helvete med mat och ta hand om dig. Testa meditera?

Använd inte heller alkohol eller tobak, det är minst lika illa. Du blir inte tråkig bara för att du inte är som de andra, du blir bara ännu intressantare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in