• 1
  • 2
2016-03-15, 18:02
Medlem
Hejsan

Är en kille på 25 år som börjar känna att de saknas någon i mitt liv. Men jag har verkligen ingen erfarenhet alls av att dejta eller ens träffa en tjej på privat tid utanför mitt arbete. Vet inte riktigt hur de blev så här men jag har väl alltid tänkt att förr eller senare dyker de upp någon men det har ju inte gjort de

Jag är inte den personen som direkt gillar att hänga på krogen, inte för detta syftet i alla fall så därför registrerade jag ett konto på badoo. Har kollat igenom vad för folk som finns i min närhet och ja.. de finns väl några tjejer som verkar OK och ett par som verkar helt underbara utifrån bilder och presentation.

Jag är inte socialt handikappad har ofta kontakt med kvinnor i mitt arbete men här är jag ute på hal is.

Önskar lite tips inför min approach i detta träsket

Tack!
Citera
2016-03-15, 18:13
Medlem
Jag är inte expert på det men tänker det är okej om du går och börja prata med någon flicka du gillar och därmed bjud ut henne och sen har du kanske roliga tider med varandra.

Jag vet ju att det är kanske lite skrämmande, men prova det.
Citera
2016-03-15, 18:39
Medlem
Hej, kan väl slänga lite tips i din riktning.

Var pratglad. Tystnad är okay ibland, men är du dålig på att föra konversation så skiter det sig. Tjejer är ofta helt invalida när det kommer till att prata med killar på första dejten. Så det är oftast du som får föra konversationen.

Undvik sex-talk, referenser till sex etc etc. Kanske låter som en no brainer. Grymt viktigt. Hör tjejers historier om killar som verkligen gjort bort sig hela tiden.

Var självsäker, prata inte om problem i ditt liv eller utseende. I det kommer också att ha självrespekt. Du ska inte kräla efter en tjej och böna och be. Är hon inte intresserad nu drar du. Inte en massa extra meddelanden eller stalking. Och det finns inget bra svar på: "k" eller "mm". Då är konversationen slut (när vi pratar sms).

Hygien och utseende. Först av allt kan jag tipsa dig om en parfym som nästan är fusk, Sauvage från Dior. Jag har fått många tjejers komplimanger över denna, starkt rekommenderat. Annars är det ju självklart viktigt att vara fräsch. Rena kläder och att lukta gott. Speciellt andedräkten. Detta är viktigt. Klipp dig, raka dig. Se så bra ut du kan.

Har aldrig använt Badoo men använder Tinder ofta när jag inte blir uppbunden (Dejtar en tjej från tinder just nu) och jag tror de är lite samma sak? Oavsett. Online är kvinnor brutala. De kommer neka dig höger och vänster, och alla du kommer prata med har minst 50 pers bredvid de kan snacka med. Du måste sticka ut.

När jag använder online dejtingmetoder så börjar jag alltid med någon speciell fråga som relaterar till tjejen. Tex om hon har hästar på bilderna är det ganska solklart att hon kommer gilla att jag ägt en häst. Så då frågar jag om det. Hon får 200 nya "hej, hur är det sötnos?" i brevlådan dagligen, var inte en av dem.

Alkohol den första dejten är också något av en välsignelse.

Lycka till.
Citera
2016-03-15, 19:02
Medlem
Du behöver knulla runt lite och bli av med den värsta skräcken. Sätt på några fula/halvtjockisar och ta det därifrån.
Citera
2016-03-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSisu
Jag är inte expert på det men tänker det är okej om du går och börja prata med någon flicka du gillar och därmed bjud ut henne och sen har du kanske roliga tider med varandra.

Jag vet ju att det är kanske lite skrämmande, men prova det.

Tack. Ja de känns som att de är enda sättet bara köra på. Om de skiter sig who cares måste försöka

Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbar99
Hej, kan väl slänga lite tips i din riktning.

Var pratglad. Tystnad är okay ibland, men är du dålig på att föra konversation så skiter det sig. Tjejer är ofta helt invalida när det kommer till att prata med killar på första dejten. Så det är oftast du som får föra konversationen.

Undvik sex-talk, referenser till sex etc etc. Kanske låter som en no brainer. Grymt viktigt. Hör tjejers historier om killar som verkligen gjort bort sig hela tiden.

Var självsäker, prata inte om problem i ditt liv eller utseende. I det kommer också att ha självrespekt. Du ska inte kräla efter en tjej och böna och be. Är hon inte intresserad nu drar du. Inte en massa extra meddelanden eller stalking. Och det finns inget bra svar på: "k" eller "mm". Då är konversationen slut (när vi pratar sms).

Hygien och utseende. Först av allt kan jag tipsa dig om en parfym som nästan är fusk, Sauvage från Dior. Jag har fått många tjejers komplimanger över denna, starkt rekommenderat. Annars är det ju självklart viktigt att vara fräsch. Rena kläder och att lukta gott. Speciellt andedräkten. Detta är viktigt. Klipp dig, raka dig. Se så bra ut du kan.

Har aldrig använt Badoo men använder Tinder ofta när jag inte blir uppbunden (Dejtar en tjej från tinder just nu) och jag tror de är lite samma sak? Oavsett. Online är kvinnor brutala. De kommer neka dig höger och vänster, och alla du kommer prata med har minst 50 pers bredvid de kan snacka med. Du måste sticka ut.

När jag använder online dejtingmetoder så börjar jag alltid med någon speciell fråga som relaterar till tjejen. Tex om hon har hästar på bilderna är det ganska solklart att hon kommer gilla att jag ägt en häst. Så då frågar jag om det. Hon får 200 nya "hej, hur är det sötnos?" i brevlådan dagligen, var inte en av dem.

Alkohol den första dejten är också något av en välsignelse.

Lycka till.

Tack för tipsen! Precis sådana svar jag ville ha
Citera
2016-03-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Du behöver knulla runt lite och bli av med den värsta skräcken. Sätt på några fula/halvtjockisar och ta det därifrån.

Inte första gången jag hör någon säga de till mig kanske låter lite "hårt" men bättre att vara erfaren när man väl träffar den rätta.
Citera
2016-03-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto

hur menar du att sätta på några fula/halvtjockisar? det är ju inte bara att trycka på en knapp.
Citera
2016-03-15, 19:24
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X2000vagn
hur menar du att sätta på några fula/halvtjockisar? det är ju inte bara att trycka på en knapp.

Jo i princip.
Citera
2016-03-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Jo i princip.

och hur trycker man på den knappen i så fall???
Citera
2016-03-15, 19:31
Medlem
Citat:

Man börjar ragga på dom lägst hängande frukterna, precis som att man börjar med lätta vikter på gymmet när man är nybörjare på styrketräning.
Citera
2016-03-15, 19:43
Medlem
Citat:
och hur trycker man på den knappen i så fall???

Du går bokstavligen till närmsta klubb kl 01:00+ och lägger armarna runt en 5/10 som är någorlunda påverkad. Du kommer hångla med henne inom 5 min.
Citera
2016-03-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbar99
Du går bokstavligen till närmsta klubb kl 01:00+ och lägger armarna runt en 5/10 som är någorlunda påverkad. Du kommer hångla med henne inom 5 min.

jaså? e det så alltså?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in