[quote=schadow|58272531]
Citat:
Ursprungligen postat av
pejka
Jag såg det med, men detta var ju det skönaste att läsa på länken
Då vet vi att inneha IPTV inte är olagligt för oss som kunder =)
Det kan jag lova att det inte stämmer era kontokort är loggade av Polisen vänta er en påhälsning..
Tror knappast det är något som skulle bli speciellt prioriterat ärende hos eko- polisen. Även om de skulle börja rota i ärendet så är det mycket osannolikt att det skulle rendera i någon åtgärd mot IPTV Kings kunder. Och att IPTV Kings ägare skulle fångas in är osannolikt då de ej har kontor i EU.
Det enda som kunna hända är att polisen försöker sig på att släcka ner systemet men det lär det nog inte lyckas med med tanke på att servrarna inte är innanför Sveriges gränser. Jag ser ingen teknisk möjlighet att blockera "signaler" från nätet på det sätt att de skulle släcka ner sändningarna. Möjligen skulle de kunna blockera signaler till enskilda boxar/ip adresser men det skulle vara för mycket jobb för i princip ingen verkan.
Så Comhem, Alltele, Telia, BB m fl får helt sonika fortsätta lipa över förlorade kunder och bajsa i blöjan som ingen tänker byta. Detta är bara rätt åt dem, då deras syn på sina kunder är så kass. Självklart kommer fler o fler söka sig till liknande lösningar som IPTV pga detta.