Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 10:54
  #97
Medlem
[quote=schadow|58272531]
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Jag såg det med, men detta var ju det skönaste att läsa på länken



Då vet vi att inneha IPTV inte är olagligt för oss som kunder =)

Det kan jag lova att det inte stämmer era kontokort är loggade av Polisen vänta er en påhälsning..

kontokort? tror du får läsa en gång till hur betalning går till
2016-08-25, 09:54
  #98
Medlem
Använder man samma m3u playlist till en streamingbox, smart tv (IPTV APP) och KODI mm?

Sedan har jag en fråga om streaming boxar. Aliexpress har en box som bara heter "Streaming box" och som säljaren anger ska vara bättre än en MAG 250, 254. Bättre Hårdvara mm.

Är det någon som har provat den?, eller något tips om bra boxar.
2016-08-25, 13:19
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazzzer
Använder man samma m3u playlist till en streamingbox, smart tv (IPTV APP) och KODI mm?

Sedan har jag en fråga om streaming boxar. Aliexpress har en box som bara heter "Streaming box" och som säljaren anger ska vara bättre än en MAG 250, 254. Bättre Hårdvara mm.

Är det någon som har provat den?, eller något tips om bra boxar.

Ja du använder samma m3u för KODI, SmartTV osv men MAG enheter och Stb emulator får du ingen m3u utan dess MAC adress blir ansluten i vår portal. Så använder du en MAG enhet (eller Stb emulator) så kan du inte flytta på kontot. Använder du en m3u (pc/mac/kodi/smarttv) kan du anslutna hur många enheter du vill och flytta fritt men du får inte ha mer än EN anslutning åt gången.

När de kommer till enheter från Aliexpress så avråder jag dig från samtliga. Det är ENDAST mag enheter och dess operativ system som går att koppla till vår portal (även andra leverantörer) så skaffa inget annat märke i tro att du ersätter magen det gör du inte.

Anledningen till att magen är så brett supportad av alla iptv leverantörer är faktiskt för att den är bäst. Ingen enhet kan slå magen.

Köper du mag på egen hand var noga med att det inte är en Kina kopia. Det har börjat bli mer och mer Kina kopior på marknaden och vi funderar starkt på att banna dessa från vår server då dom orsakar problem för både kund och host.
2016-08-25, 14:13
  #100
Medlem
hksnismos avatar
Sedan att subtitles inte fungerar alltid på alla svenska kanaler är trist...
2016-08-25, 14:47
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Sedan att subtitles inte fungerar alltid på alla svenska kanaler är trist...

Detta är inget vi kan göra åt saken tyvärr. Kanaler med inbränd text kommer alltid fungera, kanaler som har valbar text (SE, NO, DK, FI) kommer ej att fungera. Den utrustningen som finns tillgänglig idag för att fånga upp och strömma vidare dessa kanaler fångar endast Bild/Ljud. Det är tekniskt omöjligt för oss att fånga texten, men just nu har vi ett litet sidoprojekt där vi håller på att utveckla en egen Hostbox, i samarbete med Kina, går detta som vi planerar så kommer text att vara en av sakerna vi kommer lägga till. Prioritet ligger dock just nu på att få igång 4K inom de kommande 6 månaderna.
2016-08-27, 12:10
  #102
Medlem
godboys avatar
[quote=schadow|58272531]
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Jag såg det med, men detta var ju det skönaste att läsa på länken



Då vet vi att inneha IPTV inte är olagligt för oss som kunder =)

Det kan jag lova att det inte stämmer era kontokort är loggade av Polisen vänta er en påhälsning..

Tror knappast det är något som skulle bli speciellt prioriterat ärende hos eko- polisen. Även om de skulle börja rota i ärendet så är det mycket osannolikt att det skulle rendera i någon åtgärd mot IPTV Kings kunder. Och att IPTV Kings ägare skulle fångas in är osannolikt då de ej har kontor i EU.

Det enda som kunna hända är att polisen försöker sig på att släcka ner systemet men det lär det nog inte lyckas med med tanke på att servrarna inte är innanför Sveriges gränser. Jag ser ingen teknisk möjlighet att blockera "signaler" från nätet på det sätt att de skulle släcka ner sändningarna. Möjligen skulle de kunna blockera signaler till enskilda boxar/ip adresser men det skulle vara för mycket jobb för i princip ingen verkan.

Så Comhem, Alltele, Telia, BB m fl får helt sonika fortsätta lipa över förlorade kunder och bajsa i blöjan som ingen tänker byta. Detta är bara rätt åt dem, då deras syn på sina kunder är så kass. Självklart kommer fler o fler söka sig till liknande lösningar som IPTV pga detta.
2016-08-27, 15:29
  #103
Medlem
För och nackdelar mellan att använd MAG eller smart tv Samsung/Lg? Villet skall man använda? Har både MAG och smart tv.
2016-08-27, 18:00
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävmera
För och nackdelar mellan att använd MAG eller smart tv Samsung/Lg? Villet skall man använda? Har både MAG och smart tv.

MAG alla dagar i veckan.prova båda och avgör själv
2016-08-27, 21:38
  #105
Medlem
Någon som vet om det går att betala månadsvis?
2016-08-27, 22:42
  #106
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budva
Någon som vet om det går att betala månadsvis?

Det går inte att betala månadsvis. Det är ju "pirat"TV . Du har egentligen inga garantier för något. MEN om man läser om IPTV King verkar ju i princip alla nöjda. Tror det kortaste du kan ta är tre månader, men det blir billigare om du köper ett år. Men om du vill pröva kan du ju köra tre månaders och sen köpa till ytterligare tre månader eller ett år eller hur du nu vill göra.

Har själv inte köpt ännu, men ska nog slå till, men då på en box med ett års "abonnemang". Har inte testat 24 timmars än, har inte hunnit. Vill ju va hemma det dygnet om jag ska pröva.

Kollar du mycket på TV och vill ha tillgång till det mesta tycker jag du ska slå till.
__________________
Senast redigerad av godboy 2016-08-27 kl. 23:28.
2016-08-28, 12:14
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det går inte att betala månadsvis. Det är ju "pirat"TV . Du har egentligen inga garantier för något. MEN om man läser om IPTV King verkar ju i princip alla nöjda. Tror det kortaste du kan ta är tre månader, men det blir billigare om du köper ett år. Men om du vill pröva kan du ju köra tre månaders och sen köpa till ytterligare tre månader eller ett år eller hur du nu vill göra.

Har själv inte köpt ännu, men ska nog slå till, men då på en box med ett års "abonnemang". Har inte testat 24 timmars än, har inte hunnit. Vill ju va hemma det dygnet om jag ska pröva.

Kollar du mycket på TV och vill ha tillgång till det mesta tycker jag du ska slå till.

Misstänkte det. Känner mig inte trygg med att betala i förskott för något olagligt som riskerar stängas ner. Men kanske kan prova 3 månader iaf och se hur det funkar.

Ser nu på blocket att någon säljer MAG 250 boxar för endast 790 kr. Vågar man lita på det?
2016-08-28, 12:35
  #108
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budva
Misstänkte det. Känner mig inte trygg med att betala i förskott för något olagligt som riskerar stängas ner. Men kanske kan prova 3 månader iaf och se hur det funkar.

Ser nu på blocket att någon säljer MAG 250 boxar för endast 790 kr. Vågar man lita på det?
Nja. Det hade inte jag gjort. Risk finns att det är en skabbig kina-kopia. Då kan du få driftproblem. Jag hade för enkelhet köpt boxen från Iptv King. Jag kommer köra en gratistest på 24 timmar för PC innan. Bara för att testa.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback