2017-01-29, 20:29
Medlem
Phat.Ts avatar
Funkar Camdserver med Mag-Box?

Jag sitter på ett års abonnemang på rapid och är lite irriterad på att Cmore live inte fungerar.

I övrigt tycker jag det mesta funkar bra!
2017-01-29, 23:09
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflumm
Hur köper man ett abonnemang av rapid IP-TV? Är det bara jag som är helt blåst som inte kan hitta det på deras hemsida?

Signa upp på deras forum och ta kontakt med en reseller.
Jag kan rekommendera https://forum.rapidiptv.net/members/boyette.9959/
2017-01-30, 21:21
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phat.T

Jag sitter på ett års abonnemang på rapid och är lite irriterad på att Cmore live inte fungerar.

Japp,kör med en Mag 254
2017-01-30, 22:16
Medlem
Tänke jag skulle testa om det var ngt att ha.. Kontaktade en RS på rapid. Skickade deg och väntar fortfarande på att använda kontot över två dygn senare. Han snackar om att han inte fått kred och att han skall kolla på det varje gång man vill ha en update.
Tur att man inte signade för ett år
2017-01-30, 22:28
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Tänke jag skulle testa om det var ngt att ha.. Kontaktade en RS på rapid. Skickade deg och väntar fortfarande på att använda kontot över två dygn senare. Han snackar om att han inte fått kred och att han skall kolla på det varje gång man vill ha en update.

Vad innebär att han inte fått kred? update?
2017-01-30, 22:54
Medlem
Ni som använder camdserver, jag har en MAG256 ( ej använd ) liggandes, läste någonstans att detta skulle fungera att använda.

Nu till min fråga till er eliter här.
1. Vad ska jag välja för abonnemang på (camdserver.com) Önskar alla HD svenska kanaler.
2. När jag ska beställa frågor dem om MGCAMD eller CCCAM, Vad ska man välja och vad är de?
3. Fungerar det sen bara att man får någon form av kod som jag slår in i min MAG256?
Finns de någon guide?

Säkert jätte dåliga frågor men är helt ny i detta, och jag har googlat på de mesta utan att hitta något.

ps. som jag förstår verkar camdserver fungera bäst just nu, med Cmore Live/hockey etc. Har ni bättre alternativ så får ni gärna skriva de. Har även en samsung smart TV.
Stort tack för svar <3
2017-01-30, 23:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Jag har en Motorola VIP1963-box från Comhem.
Jag kommer åt en "hemlig" meny där jag kan ändra IP som den ska ansluta mot etc.

Borde det då gå att köra IPTV då som man köper svart?

Undrar om det funkar att göra så, är inte den boxen bootad att bara hantera comhems signaler?

Är inte den boxen lite till åren också?
2017-01-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero

Säg till honom att du vill ha pengarna tillbaka. Skicka PM till mig så fixar jag det åt dig.
2017-01-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phat.T

C more live kanalerna fungerar nu!
2017-01-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowboy
Då är det inte bara jag som har problem med buffrande på svenska HD-kanaler hos Rapid, bra att veta. Jag tittar bara på svenska kanalerna med SD upplösning pga allt buffrande.
Jagar en trial på camdserver.com, om det fungerar bättre blir det nog att gå över, lite surt att man betalade för 6mån hon rapid bara.

Tidigare hade jag lite problem men sen jag köpte ny router har det fungerat klockrent.
Kör du med wifi eller kabel?
2017-01-31, 00:27
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thagust
C more live kanalerna fungerar nu!
'

Testade precis nu och ännu ligger dom nere för mig gäller
C MORE LIVE HD
C MORE LIVE HD 2
C MORE LIVE HD 3
C MORE LIVE HD 4

kontaktat dom 100 ggr och ännu inte fixat det blir så jävla less, sen att kunder ringer och jagar en också gör inte saken lättare.
2017-01-31, 00:37
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
'

Testade precis nu och ännu ligger dom nere för mig gäller
C MORE LIVE HD
C MORE LIVE HD 2
C MORE LIVE HD 3
C MORE LIVE HD 4

kontaktat dom 100 ggr och ännu inte fixat det blir så jävla less, sen att kunder ringer och jagar en också gör inte saken lättare.

Bara för detta inlägg så började dom funka nu efter jag startade om boxen =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in