Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-04, 14:50
  #2113
Medlem
Nu är jag i träsket och försöker välja en box till TVn men vet inte vilken jag ska välja. Har läst i tråden men blir inte klokare. Vilken box rekommenderar ni av TVip 410, mag 256 eller Nvidia shield? Kommer jag kunna få svensk undertext på de svenska kanalerna på alla dessa boxar? Kommer jag dessutom behöva köpa ytterligare ett abonnemang för att kunna kolla både på tv och på pc?
2017-03-04, 15:16
  #2114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfmovie
Nu är jag i träsket och försöker välja en box till TVn men vet inte vilken jag ska välja. Har läst i tråden men blir inte klokare. Vilken box rekommenderar ni av TVip 410, mag 256 eller Nvidia shield? Kommer jag kunna få svensk undertext på de svenska kanalerna på alla dessa boxar? Kommer jag dessutom behöva köpa ytterligare ett abonnemang för att kunna kolla både på tv och på pc?

Jag har testat både kingen å camdserver.
På MAG254 funkar undertexter perfekt hos camdserver såväl på tv som vod... Hos kingen saknade jag undertexter på flera kanaler...exempel viasat filmkanaler samt att flera av vod filmerna inte har svenskt alternativ.

Har även provat SmartTV och där felas svensk undertext på båda leverantörerna.
Fördelen med SmartTV är att det "abbonemanget" kan du flytta med dig...

Jag värdesatte undertexter så jag har satsat på MAG box (jämförbar med TVip410) och abb hos camdserver.com...

...men detta är bara så som jag tycker...finns säkert andra som har andra erfarenheter...
2017-03-04, 15:26
  #2115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Jag har testat både kingen å camdserver.
På MAG254 funkar undertexter perfekt hos camdserver såväl på tv som vod... Hos kingen saknade jag undertexter på flera kanaler...exempel viasat filmkanaler samt att flera av vod filmerna inte har svenskt alternativ.

Har även provat SmartTV och där felas svensk undertext på båda leverantörerna.
Fördelen med SmartTV är att det "abbonemanget" kan du flytta med dig...

Jag värdesatte undertexter så jag har satsat på MAG box (jämförbar med TVip410) och abb hos camdserver.com...

...men detta är bara så som jag tycker...finns säkert andra som har andra erfarenheter...
Jag har redan ett abonnemang hos Camd till pc, kommer jag kunna kolla på mag med det abonnemanget eller måste jag köpa ett till?
2017-03-04, 15:38
  #2116
Medlem
jag behöver en lista som funkar eller kanaler som funkar ngn som kan länka en sida dom delar kanaler?

Sedan undrar jag om kanalen Nicktoons finns på ngn?

Men söker alla Svenska kanalerna.
2017-03-04, 15:41
  #2117
Medlem
Fråga till er som har TVIP S412 eller MAG box med wifi.

Är det två olika MAC adresser, en för kabel och en för wifi?
Om det är två olika MAC adresser så blir väl boxen låst till antingen kabel eller wifi när jag köper abonnemang?
2017-03-04, 15:42
  #2118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfmovie
Jag har redan ett abonnemang hos Camd till pc, kommer jag kunna kolla på mag med det abonnemanget eller måste jag köpa ett till?

Tror du måste köpa ett till...men kolla med supporten.
Box typ MAG och TVip använder MACadressen som inloggning till portalen...därför kan du inte flytta runt ett sådant abbonemang.
2017-03-04, 15:50
  #2119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Desto mindre nöjd att man inte kan se en hel fotbollsmatch eller hockey match utan att det laggar sönder.


min laggade noll
2017-03-04, 16:55
  #2120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodgel
Fråga till er som har TVIP S412 eller MAG box med wifi.

Är det två olika MAC adresser, en för kabel och en för wifi?
Om det är två olika MAC adresser så blir väl boxen låst till antingen kabel eller wifi när jag köper abonnemang?

Jag provade att köra via wifi men var inte nöjd då det laggar när wifi:n svajar då fler enheter kopplar upp sig i hemmet så att säga. Istället så köpte jag ett par begagnade Ruckus som är avsedda för trådlös iptv...det blir lika stabilt som att använda en kabel.
2017-03-04, 17:01
  #2121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Jag provade att köra via wifi men var inte nöjd då det laggar när wifi:n svajar då fler enheter kopplar upp sig i hemmet så att säga. Istället så köpte jag ett par begagnade Ruckus som är avsedda för trådlös iptv...det blir lika stabilt som att använda en kabel.

Ja det är troligtvis så att wifi inte fungerar stabilt för alla, men det var inte det som var min fråga.

Frågan är:
Har en box med både kabel- och wifi-anslutning två olika MAC adresser?
2017-03-04, 17:50
  #2122
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven22
jag behöver en lista som funkar eller kanaler som funkar ngn som kan länka en sida dom delar kanaler?

Sedan undrar jag om kanalen Nicktoons finns på ngn?

Men söker alla Svenska kanalerna.

Kör själv Nvidia Shield och den är överlägsen allt annat, bilden är kristallklar och du kan köra din Shield och smart tv pc etc på samma abonnemang. Pratade även med utvecklaren av Perfect player igår då han uppdaterade spelaren till Nvidia Shield och det kommer undertexter dit så småningom. Med MAG kan du enbart köra din MAG och inget annat.
2017-03-04, 17:51
  #2123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodgel
Ja det är troligtvis så att wifi inte fungerar stabilt för alla, men det var inte det som var min fråga.

Frågan är:
Har en box med både kabel- och wifi-anslutning två olika MAC adresser?

När jag testade så angav jag den MACadressen som stod under boxen vid beställningen men började med wifi och det funkade...fast det är som du säger två olika MACadresser...
2017-03-04, 17:53
  #2124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Kör själv Nvidia Shield och den är överlägsen allt annat, bilden är kristallklar och du kan köra din Shield och smart tv pc etc på samma abonnemang. Pratade även med utvecklaren av Perfect player igår då han uppdaterade spelaren till Nvidia Shield och det kommer undertexter dit så småningom. Med MAG kan du enbart köra din MAG och inget annat.

Är det mycket trix å sånt för att få igång undertexter å EPG eller faller allt på plats direkt?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback