2018-03-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlmikael
Undrar detsamma.
Har tidigare kört camd men laggat för mycket.
Vilken fungerar bäst just nu, minst lagg?

Tacksam för svar.
Ingen stor skillnad på dom tycker jag iaf,camd har sämst kanalsortering av dom fördelen med rapid är ju att du får tillgång till Dashboard och kan enkelt ta bort länder man inte behöver samt felanmäla kanaler om man vill det.
2018-03-20, 09:35
Medlem
pedobear84s avatar
Är det bara för mig rapid har varit riktigt stabilt sen typ januari? eller är det min ISP som blivit stabilare kanske.
2018-03-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Är det bara för mig rapid har varit riktigt stabilt sen typ januari? eller är det min ISP som blivit stabilare kanske.
Funkat kanon för mig med sedan december iaf de kanaler jag kollar på cmore och viasat sport kanalerna
använder aldrig 1-12 så dom har jag ingen aning om .
2018-03-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmz
Ok, det var ju lite tråkigt.... Men då vet jag, tack för snabbt svar!

Eller skaffa dyndns.com eller liknande tjänst. Många routrar brukar ha stöd för dyndns från fabrik. Istället för att koppla din vpn mot 85.xxxxx kan du skapa en fiktiv adress som är kopplad till din router oavsett om ip-adressen ändras eller inte. Routern pratar med servern på dyndns och din fiktiva adress är alltid kopplad mot routern. till exempel, minprivatavpn.dyndns.org. Tänk dock på att VPN inte är så lätt för en router att köra, har du någon gammal hårdvara kan det vara tungt för den att streama video.
2018-03-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmz
Vill börja att be om ursäkt för mitt okunnande... Har gått i tankarna på att skaffa/testa iptv, dock så skulle jag gärna vilja använda mig av vpn när jag streamar. Finns det någon leverantör som tillåter detta?

Vet att jag kanske är lite väl nojig, men skulle hur som helst gärna vilja utnyttja vpn om det är möjligt.

Tacksam för all hjälp/info!

//hmmz

Jag kör torguard med dedikerad ip, fast struntat o ha igång det ändå....fast torguard e bra
2018-03-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncapitano
Eller skaffa dyndns.com eller liknande tjänst. Många routrar brukar ha stöd för dyndns från fabrik. Istället för att koppla din vpn mot 85.xxxxx kan du skapa en fiktiv adress som är kopplad till din router oavsett om ip-adressen ändras eller inte. Routern pratar med servern på dyndns och din fiktiva adress är alltid kopplad mot routern. till exempel, minprivatavpn.dyndns.org. Tänk dock på att VPN inte är så lätt för en router att köra, har du någon gammal hårdvara kan det vara tungt för den att streama video.
På vilket sätt skulle dyndns hjälpa i det här fallet?
dyndns är för att komma åt nån form av server och liknande oavsett IP.
Streaming från IPTV leverantör har inget med det att göra.
2018-03-20, 17:45
Medlem
pedobear84s avatar
Min kompis tänker skaffa iptv. Han har dreambox nu och ett ganska uselt internet.

Är iptv mer "krävande" än dreambox?
2018-03-20, 18:21
Medlem
pedobear84s avatar
Fyllde just på med 1 år på giantiptv, hur länge brukar det ta innan det aktiveras så man kan titta?
2018-03-20, 19:31
Medlem
Citat:
Min kompis tänker skaffa iptv. Han har dreambox nu och ett ganska uselt internet.

Är iptv mer "krävande" än dreambox?
Ja då kanalerna strömmas över internet medans cardsharing (Dreambox) skickar några bytes var 10e sekund som ett 2400 baud modem från slutet av 80 talet skulle duga till.
Om internet är uselt så är risken stor att det blir problem.
2018-03-20, 20:22
Medlem
Någon som kan tipsa om en bra reseller för rapid på iptvforumet?

Tack på förhand.
2018-03-20, 21:52
Medlem
Citat:

Har varit riktigt stabilt här med, inga problem alls sen 1-2 månader tillbaks. SHL och Cmore funkar perfekt även på helger vilket det inte gjorde tidigare för mig i alla fall.

Supernöjd med Rapid.
2018-03-21, 10:06
Medlem
pedobear84s avatar
Nån som har bra tips på kodi skin? Enkelt och bra tv lista vore gott.. Inte så mycket pladder å grafiska grunker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in