2018-02-27, 15:57
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evap
Sportkanalen ligger inte under "Sverige mappen" med kanaler, utan ligger i beIN Media Gruppen istället.

Alright då förstår jag att folk inte hittar den. Kör via VLC så har inga mappar utan söker efter kanalen jag vill se på.
2018-02-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Nu fattar jag inte. Jag kör ju Rapid och har Sportkanalen? Även fast den ligger nere just nu, fungerade dock häromdagen så hoppas den drar igång igen.

Vi pratar väl om Cmores nya kanal som heter just "Sportkanalen"?

Konstigt. Har inte den i min lista. Senast i helgen hade jag fortfarande tv4 sport, som dock visade något annat.

Edit: och svaret fanns ju ovanför.

Då är det bara frågan om vilken box som rekommenderas.
2018-02-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillTheRat
Konstigt. Har inte den i min lista. Senast i helgen hade jag fortfarande tv4 sport, som dock visade något annat.

Edit: och svaret fanns ju ovanför.

Då är det bara frågan om vilken box som rekommenderas.

Kan rekommendera Nvidia shield. Väldigt trevlig box för streaming från diverse appar. Kör även Kodi för uppspelning av lokal media.
2018-02-27, 20:25
Medlem
Jag har kört IPTV i ca 1 år nu, hela tiden direkt via TV:n genom appen SmartIPTV och leverantören IPTVKing. Har på senaste tiden upplevt att fler och fler kanaler laggar mer och mer.

Mina funderingar är egentligen:

1) Bör jag byta leverantör?
2) Kommer lagg och övrig kvalitet bli bättre om jag skaffar mig en box, typ Mag 410 eller Nvidia Shield?
2018-02-27, 21:00
Medlem
Smartworldiptv Någon som vet vilken som är deras leverantör ??
Fått boxarna med kanaler nu som jag beställde 9 Jan. Men skulle vilja veta vilken leverantör de använder sig av. Själv svarar han såklart inte..
Kan skicka kanal list m.m
Portalurl är deras egen så det säger inget..
2018-02-27, 22:19
Medlem
NoNames84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalmondorro
Smartworldiptv Någon som vet vilken som är deras leverantör ??
Fått boxarna med kanaler nu som jag beställde 9 Jan. Men skulle vilja veta vilken leverantör de använder sig av. Själv svarar han såklart inte..
Kan skicka kanal list m.m
Portalurl är deras egen så det säger inget..
svårt att säga om man inte testat dom osv, ett foto av kanal listan skulle hjälpa.
2018-02-27, 23:35
Medlem
Kollar man kanallistan ser det ut som Rapid med en väldigt ouppdaterad kanallista.
2018-02-27, 23:56
Medlem
Knarkads avatar
Har nu bytt från iptvking till Rapid pga av prisskillnaden.
Men sorteringen på kanalerna är väldigt annorlunda, iptvking hade varje land kategoriserat och rapid är bara en lista med alla kanaler.

Kan man på någon sätt sortera i sin m3u fil?
2018-02-28, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Har nu bytt från iptvking till Rapid pga av prisskillnaden.
Men sorteringen på kanalerna är väldigt annorlunda, iptvking hade varje land kategoriserat och rapid är bara en lista med alla kanaler.

Kan man på någon sätt sortera i sin m3u fil?

Beror nog på vilken spelare du har också. Smart iptv på tvn sorterar kanalerna efter land.
2018-02-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Tack!

Misstänkte även det ...

Nu har jag inte satt upp TVHeadEnd servern än, minns att sist jag provade göra det så var det lite krångligt. Finns det någon uppdaterad guide man kan följa för att sätta upp IPTV i TVHeadEnd?

Jag använde den lilla guiden som fanns på iptv king forumet.
2018-02-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airex
Jag använde den lilla guiden som fanns på iptv king forumet.

Tackar!

Ni som kör IPTV via Kodi med TVHeadEnd, upplever ni att det är stabilare än att köra m3u listan direkt i Kodi?

Edit:
Hur stabilt är TVHeadEnd server på en Raspberry Pi 3?
2018-02-28, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Tackar!

Ni som kör IPTV via Kodi med TVHeadEnd, upplever ni att det är stabilare än att köra m3u listan direkt i Kodi?

Edit:
Hur stabilt är TVHeadEnd server på en Raspberry Pi 3?

Vet inte om jag upplever någon skillnad mellan att köra m3u vs TVHeadend i stabilitet, upplever dock att Kodi tar lite längre tid på sig att ladda in kanaler första gången när jag startar upp Kodi. Det kan ju även bero på att jag har 3 leverantörer i mitt TVHeadend så det blir ju en del kanaler att ladda in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in