2018-01-08, 01:20
Medlem
[quote=stuffedmonkey|62837456]
Citat:
Ursprungligen postat av dickinson

Kul. Hur ser det ut med c more och viasat s sportkanaler i full HD? Finns de och funkar de bra?

De vanliga TV4,kanal5, Tv6 och Cmore First finns i 1080p hittils men det kommer mera.
Alla Cmore och viasat sportkanaler visas i 720p
Senast redigerad av dickinson 2018-01-08 kl. 01:23.
2018-01-08, 10:19
Medlem
SGustafsson91s avatar
[quote=dickinson|62837834]
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey

De vanliga TV4,kanal5, Tv6 och Cmore First finns i 1080p hittils men det kommer mera.
Alla Cmore och viasat sportkanaler visas i 720p
När jag testade så kodades ljudet om till 2.0 även i de fallen när det var DD5.1 vilket känns tråkigt. Som jag minns det var TV3 bara 720p och ganska hårt komprimerad. Men det kan ha ändrats.
2018-01-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Finns det svenska resellers som tar swish?

iptvking.tv gör det!
2018-01-08, 12:41
Medlem
deadhead.s avatar
Någon som vet hur jag får upp min mag-box i mitt lokala nätverk på datorn? Så jag kan "dra" över filmer som jag har på datorn till hårddisken som är kopplad till boxen?
2018-01-08, 17:33
Medlem
Finns en app till Windows 10 också. Får dock bara bild på HD-kanalerna. Finns i Store och heter MyIPTV Player

Demofilm
https://youtu.be/184FwzZUK9A
2018-01-08, 18:29
Medlem
Är på G att testa iptv via Samsung tv:n.
MAC adress matas ju in i appen. Vad säger ni om säkerheten på det? Bör man använda gästnätverket i routern?
Eller oroar jag mig i onödan?
2018-01-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offside12
Tja!

Finns det några helt opartiska här som kan säga vilka man bör välja som leverantör av Iptv? Har testat Iptv Sverige premium, Dreamhost.me, IptvKing och nu Polar Bear. Den sistnämnda har ju väldigt låga priser och är allmänt självsäkra i kundtjänsten, bör jag se upp? Dom har ju samma som Iptv King men som sagt mycket billigare. Väntar på Rapidiptvsweden.bz att skicka ett 24h till mig imorgon eftersom dom ej skickar helger.

Tacksam för seriösa och bra svar!
Vad menas med låga priser?
Har sökt som ett tok och kom fram till att Geniptv Camd och rapid är billigast kontra kvalitet. Ingen av de tre är perfekta men alla tre har sina starka sidor beroende på vilka kanaler man använder mest.
2018-01-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quemas
Är på G att testa iptv via Samsung tv:n.
MAC adress matas ju in i appen. Vad säger ni om säkerheten på det? Bör man använda gästnätverket i routern?
Eller oroar jag mig i onödan?
Du matar inte in någon mac i din TV. Du eller din resell går, i Samsungs fall, till denna adress och matar in bland annat macadressen till din TV: http://siptv.eu/mylist/
Sedan om det är något du eller din resell inte har tillstånd att titta på kan du kanske ha tur och få ett trevligt brev från Njord Law Firm om ett halvår eller så.
Senast redigerad av svenarke 2018-01-08 kl. 20:12.
2018-01-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Vad menas med låga priser?
Har sökt som ett tok och kom fram till att Geniptv Camd och rapid är billigast kontra kvalitet. Ingen av de tre är perfekta men alla tre har sina starka sidor beroende på vilka kanaler man använder mest.

Ok.
Polar har ju 1 års abonnemang för under 1000:- som jag tkr är väldigt billigt.
Rapid får jag inte ens tag på :/ Deras chat är det aldrig någon som svarar på och min mail jag skickade får jag heller inget svar på .
2018-01-08, 20:55
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offside12
Ok.
Polar har ju 1 års abonnemang för under 1000:- som jag tkr är väldigt billigt.
Rapid får jag inte ens tag på :/ Deras chat är det aldrig någon som svarar på och min mail jag skickade får jag heller inget svar på .
Jag tycker inte att man ska stirra sig blint på priset och ta den som är billigast. Även i denna bransch finns det olika kvalitéer.
2018-01-08, 21:15
Medlem
EPG har slutat fungerat till Camdserver . Finns det några andra alternativ och få epg till camdserver.
Kör Kodi + pc
2018-01-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag tycker inte att man ska stirra sig blint på priset och ta den som är billigast. Även i denna bransch finns det olika kvalitéer.
jag upplever att de ofta är samma stream som delas bland olika iptv leverantörer, men vissa komprimerar streamen för att spara bandbredd. och hittills har jag inte sett fler än tre olika streams för swe kanalerna, om någon sett fler får man gärna kontakta mig.
Ofta när jag testar en trial så kollar man en par kanaler och ser att det här är samma stream som t.ex. rapid/camd/geniptv men de har ett högre pris. då lönar det ju sig inte att ta det högre priset..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in