Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 23:25
  #4213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Någon mer som haft problem med Rapid varje J*VLA kväll runt klockan 21-22 det senaste? Blev totalt katastrof för några veckor sedan när min reseller gav mig en ny länk.. Samma för alla eller skall jag byta reseller?

Varje kväll kl 20 när jag ska se idol så laggar tv4 HD, får titta på vanliga, så från tidig kväll resten av kvällen så laggar den som fan. Femman FHD är en annan kanal som brukar jävlas för mig.
2017-09-11, 23:34
  #4214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Okej, ni som är kunniga. Vad ska jag använda om jag endast är ute efter Cmore/Viasat för att kunna glo allsvenskan samt premier leauge? Vilket är mest prisvärt? Kommer köra via datorn, så lär ej behöva någon box? Eller?


Jag kör Kodi via min laptop för tillfället. Har Camdserver och kör Wi-fi. Fungerar klockrent
Har dock beställt en Xiaomi Box. Tkr Camdserver är bra kvalitet.
2017-09-11, 23:48
  #4215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bianqi
Jag kör Kodi via min laptop för tillfället. Har Camdserver och kör Wi-fi. Fungerar klockrent
Har dock beställt en Xiaomi Box. Tkr Camdserver är bra kvalitet.

Hur är viasat kanalerna på camdserver? Dom är under all kritik på rapid. Och overall, upplever du mkt avbrott/lagg osv?
2017-09-12, 06:47
  #4216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Hur lång tid tog det ungefär från när ni betalat tills ni fick koden? Har egentligen inte alls bråttom utan är mer nyfiken på vad snitttiden brukar ligga på för sig IPTVKING.
Ett tips är att alltid kolla i skräpkorgen då mail ofta hamnar där.
2017-09-12, 06:47
  #4217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selecta
Någon som vet varför rapid tagit bort H2?
Ingen source längre för den skulle jag tro.
2017-09-12, 09:07
  #4218
Medlem
Storepojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Jag upplever stora problem med Tv4 HD senaste tiden, speciellt senaste dagarna, frysningar och buffring. Sjukt störande.


Sammahär. Även andra kanaler!

Ni som har en Asus rt-ac68u router? Vad kör ni på för inställningar?
2017-09-12, 09:17
  #4219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Sammahär. Även andra kanaler!

Ni som har en Asus rt-ac68u router? Vad kör ni på för inställningar?
Jag kör med standard inställningar och senaste original firmware.
2017-09-12, 11:02
  #4220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Varje kväll kl 20 när jag ska se idol så laggar tv4 HD, får titta på vanliga, så från tidig kväll resten av kvällen så laggar den som fan. Femman FHD är en annan kanal som brukar jävlas för mig.

Man kanske skulle sett sig om efter en anman leverantör. Frågan är bara vilken..
2017-09-12, 11:50
  #4221
Medlem
Hej! Postar igen med ytterligare några funderingar.

Är helt ny inom detta men har några funderingar innan jag sätter mig in ordentligt.

Hur funkar IPTV på samsungs Smart TV? Är det någon märkbar skillnad mot box?

Läser nu att många har problem med Rapid. Är det tillfälligt eller något som pågått under en period? Är rapid det bästa eller ska man använda något annat?

IPTV, går det under samma lag som den man införde mot streamsiterna dreamfilm, swefilm osv?
2017-09-12, 12:08
  #4222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Lurar på att hoppa på tåget med IPTV och därmed kunna fimpa min parabol.
Har dock en fråga till er som har en MAG 254 (då det är boxen som jag avser att köpa) - tillåter den medföljande mjukvaran att man pluggar in en extern hdd i den befintliga usb-porten och sedan kunna spela in program enkelt & smidigt?
Eller är det en massa "meck" för att kunna spela in TV-program?
Om du redan har fungerande lösning med parabol så rekommenderar jag att fortsätta med det.
IPTV kommer inte vara lika stabilt.
2017-09-12, 14:44
  #4223
Medlem
zuneees avatar
Jag har nu iptvking men abonnemang går snart ut.
Jag skulle vilja byta till ett som går med på att man tittar på 2 ställen samtidigt. Och visar alla svenska kanaler.
Finns det?
2017-09-12, 14:48
  #4224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Man kanske skulle sett sig om efter en anman leverantör. Frågan är bara vilken..


Jag är ganska sugen på att prova Camdserver faktiskt. Känns ju som 99% av IPTV-världen är Rapid-resellers så man har inte så mkt val.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback