Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 22:00
  #5161
Medlem
selectas avatar
Nej uppenbart att rapid nått sin totala förmåga för länge sen.
2017-11-13, 23:23
  #5162
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Dött - försöker reboota Mag --det går inte
Dog för mig också under matchens gång..
2017-11-13, 23:43
  #5163
Medlem
hej alles.,. lätt frustrerad nu... har efter lång väntan fått hem min mi box och fått allt, eller nästan allt att funka. valde perfect iptv som klient, matade in alla uppgifter jag fick från camdserver hoppade rätt in på viasat action HD... och ingen sub... det finns ju för tusan inte tillräckligt med knappar på fjärren för att man skall kunna välja subtitles...
så till frågan, byta spelare eller fjärr? för jag antar att texten inte är kodad i sändningen utan går ett starta/stoppa/byta efter behov?
2017-11-13, 23:46
  #5164
Medlem
Ni som brukar se hockeyallsvenskan. Är det lika dant som med CL fotbollen med massa lagg och strul?
2017-11-14, 00:02
  #5165
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatewer
hej alles.,. lätt frustrerad nu... har efter lång väntan fått hem min mi box och fått allt, eller nästan allt att funka. valde perfect iptv som klient, matade in alla uppgifter jag fick från camdserver hoppade rätt in på viasat action HD... och ingen sub... det finns ju för tusan inte tillräckligt med knappar på fjärren för att man skall kunna välja subtitles...
så till frågan, byta spelare eller fjärr? för jag antar att texten inte är kodad i sändningen utan går ett starta/stoppa/byta efter behov?
Det ska finnas text till dom kanalerna. Jag har inte den boxen du har men jag får klicka på en ”info” knapp så får jag upp subs.
2017-11-14, 00:04
  #5166
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatewer
hej alles.,. lätt frustrerad nu... har efter lång väntan fått hem min mi box och fått allt, eller nästan allt att funka. valde perfect iptv som klient, matade in alla uppgifter jag fick från camdserver hoppade rätt in på viasat action HD... och ingen sub... det finns ju för tusan inte tillräckligt med knappar på fjärren för att man skall kunna välja subtitles...
så till frågan, byta spelare eller fjärr? för jag antar att texten inte är kodad i sändningen utan går ett starta/stoppa/byta efter behov?
pratar vi Android nu?
2017-11-14, 02:23
  #5167
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWild
Ni som brukar se hockeyallsvenskan. Är det lika dant som med CL fotbollen med massa lagg och strul?

Nej det brukar fungera bra. Bara CL och vissa stormatcher i fotboll som kan lagga enligt min erfarenhet
2017-11-14, 06:12
  #5168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det ska finnas text till dom kanalerna. Jag har inte den boxen du har men jag får klicka på en ”info” knapp så får jag upp subs.

jo, jag kan tänka mig att det ligger en meny nånstans och lurar, men fjärren till Android TV har ju minst sagt begränsat med knappar, frågan är om jag kommer åt dom med en annan fjärr? typ en air mouse med keyboard? eller kan det funka med nån annan plyer där man ställer in svenska subs i inställningar och inte via nån onåbar knapp när man skall titta.

Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
pratar vi Android nu?

jupp, android tv, https://www.xiaomi-mi.se/sv/mi-smart...roid-tv-4k-hdr
2017-11-14, 12:12
  #5169
Medlem
Om man kör Kodi så är Yatse alldeles umärkt att styra med

https://play.google.com/store/apps/d...dgetfree&hl=sv
2017-11-14, 13:55
  #5170
Medlem
Fick hem en tvip s-box 412. Gick in på cmore sport HD för att kolla hur det är att kolla på hockey. Visst det är inget lagg men kvaliten ser ut som 480p ? Inne på inställningar är det inställt på 1080p@30hz.

Blir det inte bättre en så ?
2017-11-14, 14:04
  #5171
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobokrull
Fick hem en tvip s-box 412. Gick in på cmore sport HD för att kolla hur det är att kolla på hockey. Visst det är inget lagg men kvaliten ser ut som 480p ? Inne på inställningar är det inställt på 1080p@30hz.

Blir det inte bättre en så ?
Dom har problem med kvalitén varit såhär över en vecka minst.
2017-11-14, 14:08
  #5172
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobokrull
Fick hem en tvip s-box 412. Gick in på cmore sport HD för att kolla hur det är att kolla på hockey. Visst det är inget lagg men kvaliten ser ut som 480p ? Inne på inställningar är det inställt på 1080p@30hz.

Blir det inte bättre en så ?
Vilken leverantör kör du med?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback