2017-08-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Är du bara ute efter svenska kanaler så rekommenderar jag fortfarande den lösning du redan har.
Ingen IPTV lösning är lika stabil i dagsläget men däremot kul som bonus över dom kanaler man redan har då du får kanaler från andra länder.
IPTV funkar också på Dreambox som du redan har om den inte är från stenåldern så du kan köra både och i samma.

Jag har en DM800HD. Är dock inte bra på att konfigurera boxen då linux är något jag inte sysslat med, känns lättare att lägga någon 1000-lapp på en modern android tv box och få ett lättare interface?

Vilken provider är den mest pålitliga i dagsläget för IPTV?
2017-08-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yroll1234
Jag har en DM800HD. Är dock inte bra på att konfigurera boxen då linux är något jag inte sysslat med, känns lättare att lägga någon 1000-lapp på en modern android tv box och få ett lättare interface?

Vilken provider är den mest pålitliga i dagsläget för IPTV?
Alla har sina problem Rapid server har haft sina problem och varit nere flera gånger bara den här veckan.
Dom andra har ju haft sina problem med vad jag kunnat läsa mig till.
Dessutom saknas ju många HD kanaler eller så är dom enbart i 720p med låg bitrate.
Däremot kan man hitta en del del roliga kanaler bland dom utländska och en del av dom kan vara i riktigt bra kvalite.
För svenska kanaler så rekommenderar jag fortfarande satellit.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-25 kl. 13:35.
2017-08-25, 14:12
Medlem
Sugen på 12 mån IPTV men törs man köpa såpass långt abonnemang? Har de ofta problem med kanalerna? Just nu tycks det vara bekymmer? Tänkte köra på en pc med Kodi.
2017-08-25, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximusen12
Sugen på 12 mån IPTV men törs man köpa såpass långt abonnemang? Har de ofta problem med kanalerna? Just nu tycks det vara bekymmer? Tänkte köra på en pc med Kodi.
Normalt brukar inte allt gå ner flera gånger i veckan som det gjort nu men vissa kanaler kan ofta ha dålig kvalite, lagga eller vara nere ofta.
Ganska säker på att dom ökade problemen på sistone beror på att allt fler hoppar på IPTV tåget.
Servrarna orkar inte med helt enkelt.
Till skillnad från kortdelning så skickas hela strömmen över nätet och inte enbart några bytes per 10s. Blir enorma mängder trafik som ska skickas.
Nu kan ju kortdelning ha problem med i form av att deras kort inte hinner med alla förfrågningar om dom är överbelastade.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-25 kl. 15:32.
2017-08-25, 16:31
Medlem
HerrKaleuns avatar
Vafan, har precis fått min MAG 254, och ett Giantiptv abonnemang. Men när jag följer deras tutorial och lägger in länken i Portals, så funkar inte menyn längre, allt är bara svart. Det enda som funkar är Settings. När jag tar bort länken igen, så funkar menyn. Nån som vet vad det kan bero på?
2017-08-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
be pacient Admins are Informed about the issue Dasboard Down Channels down

bara vänta då lagom till ff börjar

Citat:
Ursprungligen postat av WildHD
Bara att installera valfri app, det finns minst 5 stycken som är bra.
Sedan installerar man appen Android TV Remote Control om man inte har ett tangentbord kopplat. Startar appen och då kan både styra boxen och, det viktigaste, skriva in text via appen. Du kan naturligtvis klippa och klistra vilket gör att du bara klistrar in den länk du fått från din IPTV leverantör via appen.
EPG fungerar i alla appar jag testat.
Undertexter fungerar också i alla. Men jag vet inte säkert om det fungerar i alla appar för alla kanaler, så mycket har jag inte gått igenom det. Men jag har läst i det här forumet att åtminstone några av apparna har undertexter till alla kanaler, vilka de är kommer jag tyvärr inte ihåg...

Kan du tipsa vilka appar som är bäst?
Jag har en MAGbox just nu men tänkte beställa en Androidbox för att testa.
2017-08-25, 17:55
Medlem
Jag har en nexbox a95x som funkade klockrent med iptv. Dock så fanns det inga appar då som hade bra stöd för undertexter. Hur ser det ut nu? Har inte haft nån abonnemang på 3 mån.
2017-08-25, 18:08
Medlem
Hur får jag fram undertext val i extreme iptv på en shield tv ? :O lyckas bara få fram ljudspår val
2017-08-25, 21:03
Medlem
RobieBwois avatar
Tecknade en månad igår, jag hade problem som löstet vid 16:30 tiden, vilket gjorde mig glad...i två timmar.

Jublar över att jag bara tog en månad. Tänk om jag tagit ett år, hade varit ett vrak då.
2017-08-26, 00:21
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Tecknade en månad igår, jag hade problem som löstet vid 16:30 tiden, vilket gjorde mig glad...i två timmar.

Jublar över att jag bara tog en månad. Tänk om jag tagit ett år, hade varit ett vrak då.

Vad hände efter två timmar?
2017-08-26, 00:43
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vad hände efter två timmar?

Jag fick "connect failded". Det är inte fel på mina grejer, varken tv:n eller nätverket. Det gick skitbra när jag hade provperiod..
Senast redigerad av RobieBwoi 2017-08-26 kl. 00:47.
2017-08-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Jag fick "connect failded". Det är inte fel på mina grejer, varken tv:n eller nätverket. Det gick skitbra när jag hade provperiod..

Vilken providor kör du? Testa skriv till dom. De brukar svara ganska fort. Iaf camdserver och rapid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in