Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 21:21
  #2437
Medlem
Någon annan med camdserver som haft problem senaste dagarna med cmore kanalerna?

Sport är väl i stort sett den enda som varit stabil, hockey och live kanalerna m.fl. har legat nere till och från?!

bananmanen //

Du hann före, nej du är inte ensam....
2017-03-23, 21:22
  #2438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
C more live kanalerna, viasat hockey, c more hockey ligger nere på camdserver, någon led samma problem?

Samma här. Riktigt tråkigt.
Skriv till supporten så kanske de kollar över det snabbt
2017-03-23, 21:22
  #2439
Medlem
Hej.

Jag undrar hur man får in epg att fungera i en mag 254 box. Jag anväder mig utav svenska/polska
kanaler.
2017-03-24, 08:19
  #2440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Samma här. Riktigt tråkigt.
Skriv till supporten så kanske de kollar över det snabbt

C More Live 2 (tror jag) började bråka på Rapid igår, samma match som visades på TV 12 va?

Sport och Hockey funkade klockrent.
2017-03-24, 09:00
  #2441
Medlem
Det verkar har varit mycket problem med Camdserver den senaste tiden, är det värt att skaffa ett abonnemang hos dem?
Jag funderar mellan Camdserver eller Rapid, vad tycker ni? Vad ska jag välja ifall jag vill ha mindre strul?
2017-03-24, 09:39
  #2442
Medlem
Va kul med en tråd om ip-tv, Jag har box nu men vet inte vilken sida jag ska välja att köpa ifrån, Testade iptv-king och tyckte inte deras kanaler lagga någonting,
men är rapid iptv bra sida att köpa ifrån ? Är det mycket lagg eller funkar det bra ?

Sidan ligger tydligen nere..
2017-03-24, 14:30
  #2443
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Va kul med en tråd om ip-tv, Jag har box nu men vet inte vilken sida jag ska välja att köpa ifrån, Testade iptv-king och tyckte inte deras kanaler lagga någonting,
men är rapid iptv bra sida att köpa ifrån ? Är det mycket lagg eller funkar det bra ?

Sidan ligger tydligen nere..

Samma tjänst bara att rapid är billigare, deras sida finns på https://89.105.208.202
2017-03-24, 14:36
  #2444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
C More Live 2 (tror jag) började bråka på Rapid igår, samma match som visades på TV 12 va?

Sport och Hockey funkade klockrent.

Dock så var det Camdserver vi hade problem med.
2017-03-24, 16:27
  #2445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Samma tjänst bara att rapid är billigare, deras sida finns på https://89.105.208.202

Men man kan bara köpa ett år, jag skulle vilja prova 3mån och se om det är nåt för mig.
2017-03-24, 17:06
  #2446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Dock så var det Camdserver vi hade problem med.
I know...tänkte bara skriva att det var fler så de berodde nog inte enbart på Camd.
2017-03-24, 18:14
  #2447
Medlem
Hej,

Jag har nu läst på en hel del om iptv och även testat gratis provet med Kodi. Imponerande kanalpaket!

Är verkligen sugen på att köpa startpaket med TVIP S-Box 410 då jag inte har någon smart tv. Men vill innan jag gör ett sådant val försäkra mig om att det går att komma riktigt nära smidigheten som man har med vanlig TV. Då jag har en sambo som är väldigt oteknisk samt småbarn hemma så behöver det vara smidigt.

Jag förstår att till en början kommer jag behöva lägga lite tid för att få det som jag vill men jag vill gärna höra era bästa tips eller andra förslag för att jag ska kunna bocka av punkterna nedan.

Smidig Kanallista (viktigaste)
Boxen ska kunna användas som en vanlig tv. När man startar boxen ska man kunna bläddra med ett 30-40 tal favorit kanaler. Samt kunna ha dom vanliga Svt1/2 tv3 osv på sifferknapparna. Läste tidigare om https://xtream-editor.ch/de men fungerar den till box 410?

Stadig bild
Vill ha så lite hack och lagg som möjligt. Vad jag förstått ska det räcka gott med 100/100 mbit/s men man ska undvika Bahnof. Stämmer det?

Utseende
Vill kunna gömma undan boxen då jag har tvn på väggen. Har däremot inga problem med internet sladd.

Fjärkontrollen
Fjärrkontroll ska fungera bra och inte ha dålig signalstyrka eller krångla på andra sätt.



Vore tacksam för svar på vad den bästa lösningen för att dessa kriterier ska vara uppfyllda. Är själv inte något datorsnille men brukar inte ha några problem att lösa lite krångligare saker om det finns bra tutorial eller instruktioner att följa,

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
2017-03-24, 18:37
  #2448
Medlem
Hur får man det att fungerar det när man har fiber 100/100 från Telia?
Vet inte om någon här har frågat detta innan.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback