Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 08:09
  #1837
Medlem
Går det fortfarande att beställa från rapidiptv? Prövade beställa 3 mån på prov från camdserver igår men har inte hört ett knyst än så länge...
2017-02-23, 09:48
  #1838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornsva
Går det fortfarande att beställa från rapidiptv? Prövade beställa 3 mån på prov från camdserver igår men har inte hört ett knyst än så länge...

Kontakta en reseller på Rapid så ska det inte vara några problem alls. Rekommenderar Boyette t.ex.
De flesta har väldigt god service.
2017-02-23, 11:01
  #1839
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornsva
Går det fortfarande att beställa från rapidiptv? Prövade beställa 3 mån på prov från camdserver igår men har inte hört ett knyst än så länge...
Camdserver är lite långsamma i kundkontakten, men det dyker nog snart upp ett mejl.
2017-02-23, 11:01
  #1840
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Någon som har Bredband2 och kör iptv med den leverantören?
Japp. Inga problem.
2017-02-23, 11:05
  #1841
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikfred
Trodde leverans tiden var längre därifrån, kommer den från Kina?
Fraktkostnad ?
På ett eller annat sätt så kommer den nog från Kina, men tyckte det var Post NL som de skickade med. Tog exakt 14 dagar för mig med gratisfrakt. Har testat boxen lite nu, är nöjd med skulle nog behöva ett trådlöst tangentbord/mus, lite jobbigt när de flesta appar är anpassat för touchskärmar.
2017-02-23, 12:21
  #1842
Medlem
Camdserver är lite svajigt. Kollar inte varje dag på tv, men skulle just nu, och då fungerade ej kanal 5 HD o inte heller några Cmore kanaler :/ Inte kanal 6 HD heller, men SD kanalerna fungerar...

MEN, de har EPG på iaf de flesta svenska kanalerna och en egen svensk lista, stort cred för det! Går absolut i rätt riktning!
2017-02-23, 13:35
  #1843
Medlem
kubisztals avatar
Jag har provat några gratisalternativ, jag förstår att det är skillnad mellan de olika sidorna som distribuerar kanalerna, men de jag har provat har hackat något rejält vid större matcher.

Jag är egentligen bara intresserad av att se livesport, däremot ser jag mest champions league, premier league och nhl. Alltså kvittar det om jag har svenska kanaler eller engelska/amerikanska. Så länge det finns en engelskspråkig kommentator är jag nöjd.

Helt ärligt, finns det något alternativ som är okej? Eller bör jag lägga några extra hundralappar på cmore eller viasat per månad för att undvika irritationsmoment?
__________________
Senast redigerad av kubisztal 2017-02-23 kl. 13:40.
2017-02-23, 13:50
  #1844
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Någon som har Telia fiber bredband o kör ip tv från någon av dessa leverantörer?

Ja telia 100/100 och rapid, funkar utan några större problem.

Citat:
Ursprungligen postat av bjornsva
Går det fortfarande att beställa från rapidiptv? Prövade beställa 3 mån på prov från camdserver igår men har inte hört ett knyst än så länge...
Min reseller skicka ut sin mail när sidan gick ner, skicka ett pm om du vill ha den så kan du nog beställa från den resellern.
2017-02-23, 14:07
  #1845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Camdserver är lite svajigt. Kollar inte varje dag på tv, men skulle just nu, och då fungerade ej kanal 5 HD o inte heller några Cmore kanaler :/ Inte kanal 6 HD heller, men SD kanalerna fungerar...

MEN, de har EPG på iaf de flesta svenska kanalerna och en egen svensk lista, stort cred för det! Går absolut i rätt riktning!

Har du kontaktat deras support?
Jag har märkt att hockeymatcherna på Cmore Live har en tendens att inte fungera under en viss tid under match
2017-02-23, 15:28
  #1846
Medlem
HubbleHubs avatar
Inga problem med Bredband2 och Rapid hos mig. Här står det lite om varför man med Bahnhof har problem med IP-TV. Borde gälla för andra tjänster än Kingen också:
https://iptvking.me/forum/viewtopic.php?t=200
2017-02-23, 15:59
  #1847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Ja telia 100/100 och rapid, funkar utan några större problem.


Min reseller skicka ut sin mail när sidan gick ner, skicka ett pm om du vill ha den så kan du nog beställa från den resellern.

Skicka gärna reseller mejl via PM.
__________________
Senast redigerad av bjornsva 2017-02-23 kl. 16:02.
2017-02-23, 16:28
  #1848
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Någon reseller till camdserver???

+1. PMa
intresserad. testar gärna först. fotbollskanalerna prio.
utrusting
Apple TV4 + GSE IPTV App.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback