Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 11:39
  #1501
Medlem
Ingen som vet om man kan rippa i kodi?

Sedan så undar jag om det finns ngn epg som funkar bra?
2017-02-14, 11:44
  #1502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Kör aldrig trådlöst. Kör med kabel. Står i FAQ!

Testar kabel nu.

Fungerar och kolla. Men finns ingen EPG. Kvalitén på "SVT HD" är mer som en 480P video på youtube. Vissa kanaler ser ut som HD medan resten ser ut som skit... T.ex vissa Discovery kanaler fungerar mycket bra, med text o grejer, o andra gör inte.

Får just nu sitta i bläddra kanaler en i taget. Trycker man EPG knappen så kommer alla kanaler upp utan programinfo, bläddrar man då till kanal man vill och trycker OK så händer ingenting.


Blir o testa camdserver.
2017-02-14, 11:59
  #1503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Testar kabel nu.

Fungerar och kolla. Men finns ingen EPG. Kvalitén på "SVT HD" är mer som en 480P video på youtube. Vissa kanaler ser ut som HD medan resten ser ut som skit... T.ex vissa Discovery kanaler fungerar mycket bra, med text o grejer, o andra gör inte.

Får just nu sitta i bläddra kanaler en i taget. Trycker man EPG knappen så kommer alla kanaler upp utan programinfo, bläddrar man då till kanal man vill och trycker OK så händer ingenting.


Blir o testa camdserver.
Rapidtv har funkat perfekt innan denna veckas strul. Dom har nog inte fåtta ordning på allt....
2017-02-14, 12:12
  #1504
Medlem
Ser att de flesta har fått igång sina kanaler via Rapid men mina vägrar fungera står bara connecting timeout... har försökt använda den gamla .m3u filen och ändrat clientportal utan framgång. Har skrivit till de men de svarar aldrig eller så tar det 1 dag innan de svarar med konstigt svar.
Använder det på min Samsung SMART TV med trådad nätverk.

Några fler tips?
2017-02-14, 12:13
  #1505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Rapidtv har funkat perfekt innan denna veckas strul. Dom har nog inte fåtta ordning på allt....



Eftersom jag har Kingen och Rapidiptv är den som "officiellt" strulat så får jag nog ändå hålla med om att det är lite suspicious likt att kingen och rapid har samma problem samtidigt - dvs. att de sänder från samma ställen.


UK Skysportskanalerna gick ej o titta på :P Märker nu att Cmore fotboll HD sänder Djurgården mot Vålrengen som egentligen spelade den 12:e feb och Vålrengen vann med 3-0?

Samma gäller Viasat sport, Arsenal mot Hull city, spelades igår.

Varför sänds matcherna i repris?
2017-02-14, 12:54
  #1506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Eftersom jag har Kingen och Rapidiptv är den som "officiellt" strulat så får jag nog ändå hålla med om att det är lite suspicious likt att kingen och rapid har samma problem samtidigt - dvs. att de sänder från samma ställen.


UK Skysportskanalerna gick ej o titta på :P Märker nu att Cmore fotboll HD sänder Djurgården mot Vålrengen som egentligen spelade den 12:e feb och Vålrengen vann med 3-0?

Samma gäller Viasat sport, Arsenal mot Hull city, spelades igår.

Varför sänds matcherna i repris?
Dom kanalerna brukar visa matcher i efterhand. Brukar inte vara live såhär dags
__________________
Senast redigerad av Matztt 2017-02-14 kl. 13:24.
2017-02-14, 15:49
  #1507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Eftersom jag har Kingen och Rapidiptv är den som "officiellt" strulat så får jag nog ändå hålla med om att det är lite suspicious likt att kingen och rapid har samma problem samtidigt - dvs. att de sänder från samma ställen.


UK Skysportskanalerna gick ej o titta på :P Märker nu att Cmore fotboll HD sänder Djurgården mot Vålrengen som egentligen spelade den 12:e feb och Vålrengen vann med 3-0?

Samma gäller Viasat sport, Arsenal mot Hull city, spelades igår.

Varför sänds matcherna i repris?

Kingen är bara en reseller av rapid, som försöker få det att låta som om de har egna källor och därmed tjäna extra kosing. (1500.- året istället för 900:- året) som reseller ger de såklart inte ens 900:-
Man kan till och med använda kingens portal-url på rapids-abbonemang (och vice versa) och voila, det funkar
2017-02-14, 16:00
  #1508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden01
Ser att de flesta har fått igång sina kanaler via Rapid men mina vägrar fungera står bara connecting timeout... har försökt använda den gamla .m3u filen och ändrat clientportal utan framgång. Har skrivit till de men de svarar aldrig eller så tar det 1 dag innan de svarar med konstigt svar.
Använder det på min Samsung SMART TV med trådad nätverk.

Några fler tips?


Nu äntligen har det börjat fungera, IP adress var blockerat skumt för jag testade även via 4G men utan framgång men skönt att det fungerar nu
2017-02-14, 16:03
  #1509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden01
Ser att de flesta har fått igång sina kanaler via Rapid men mina vägrar fungera står bara connecting timeout... har försökt använda den gamla .m3u filen och ändrat clientportal utan framgång. Har skrivit till de men de svarar aldrig eller så tar det 1 dag innan de svarar med konstigt svar.
Använder det på min Samsung SMART TV med trådad nätverk.

Några fler tips?


Fungerar det om du kör med VLC? Om inte så är det nog något fel på länken du använder.
2017-02-14, 16:39
  #1510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Testar kabel nu.

Fungerar och kolla. Men finns ingen EPG. Kvalitén på "SVT HD" är mer som en 480P video på youtube. Vissa kanaler ser ut som HD medan resten ser ut som skit... T.ex vissa Discovery kanaler fungerar mycket bra, med text o grejer, o andra gör inte.

Får just nu sitta i bläddra kanaler en i taget. Trycker man EPG knappen så kommer alla kanaler upp utan programinfo, bläddrar man då till kanal man vill och trycker OK så händer ingenting.


Blir o testa camdserver.

Om vi ska vara helt ärliga så är IPTV egentligen inte så jätte bra. Det är alldeles för många faktorer som spelar roll för att allt ska fungera felfritt.

1: Du ska ha tillräckligt med bandbredd

2: Du får inte ha dåliga svarstider. Resulterar i framedrops

3: Upplevelsen är olika beroende vilken box du använder

4: Leverantören måste ha tillräckligt med bandbredd

5: Bitraten för videoströmmen kommer alltid att bantas ner av leverantören, för att försöka få en så felfri upplevelse som möjligt. Vilket kommer alltid resultera i sämre bild än man tänkt sig när man snackar HD kanaler

Allt detta och mycket mer måste klaffa för att man ska få en riktigt bra upplevelse, som är jämförbart med Cardsharing. IPTV på det sättet kommer aldrig att fungera felfritt, det kommer alltid då och då och med jämna mellanrum att strula, det är något man helt enkelt får leva med.

Jag tycker att man endast bör använda IPTV så länge man inte har ett annat alternativ.
2017-02-14, 16:43
  #1511
Medlem
Någon som vet ifall det är möjligt att ändra/sortera/ta bort kanaler om man har en MAG box?
2017-02-14, 16:45
  #1512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Om vi ska vara helt ärliga så är IPTV egentligen inte så jätte bra. Det är alldeles för många faktorer som spelar roll för att allt ska fungera felfritt.

1: Du ska ha tillräckligt med bandbredd

2: Du får inte ha dåliga svarstider. Resulterar i framedrops

3: Upplevelsen är olika beroende vilken box du använder

4: Leverantören måste ha tillräckligt med bandbredd

5: Bitraten för videoströmmen kommer alltid att bantas ner av leverantören, för att försöka få en så felfri upplevelse som möjligt. Vilket kommer alltid resultera i sämre bild än man tänkt sig när man snackar HD kanaler

Allt detta och mycket mer måste klaffa för att man ska få en riktigt bra upplevelse, som är jämförbart med Cardsharing. IPTV på det sättet kommer aldrig att fungera felfritt, det kommer alltid då och då och med jämna mellanrum att strula, det är något man helt enkelt får leva med.

Jag tycker att man endast bör använda IPTV så länge man inte har ett annat alternativ.


Jag valde iptv enbart för porr o allsvenskan dem andra kanalerna skiter jag i

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in