• 1
  • 2
2016-03-15, 09:35
Medlem
Jag tycker att kalibers snussorter är väldigt underskattade. Varje gång någon frågar om en snus och man drar fram kaliberdosan så tackar dom genast nej. Jag tycker inte att kaliber originalen är den bästa snusen jag heller men den är då inte värd all skit den får. Men vit och extra tobakssmak är riktigt bra om man tänker på det väldigt låga priset. I min lokala tobaksaffär får jag tre stockar kaliber över hundra kronor billigare än en enda stock ettan portion. (som jag tycker är äckligare) Så vad säger ni? Är kaliber underskattad eller är den bara skit?
Citera
2016-03-15, 09:42
Medlem
Varken sämre eller bättre än dom andra budgetmärkena. Man får vad man betalar för.
Citera
2016-03-15, 10:01
Medlem
degtobbes avatar
kalibern när plånboken svider endast
Citera
2016-03-15, 14:58
Medlem
xposures avatar
Inget fel med kaliber direkt.
Själv så snusar jag LD, en stock kostar under 200 spänn.
Anser faktiskt inte att det är värt att betala mer än det dubbla för exempelvis General.
Citera
2016-03-15, 19:13
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderfisk
I min lokala tobaksaffär får jag tre stockar kaliber över hundra kronor billigare än en enda stock ettan portion. (som jag tycker är äckligare) Så vad säger ni? Är kaliber underskattad eller är den bara skit?
En blöja kaliber är runt 70 öre billigare än Ettan. Ni luras av SM om bu tror att det är ett billigt snus.
Citera
2016-03-15, 20:10
Medlem
Rooters avatar
Föredrar LD men eftersom inköpsstället har så förbannat billigt Kaliber ibland så går det med.
Anser både Kaliber och LD vara underskattade sorter.

Off:
Vilka snussorter är samma i dosan men har olika namn?
Det kan omöjligt vara så att det tillverkas så pass många sorter utan att man säljer samma under olika namn.
Citera
2016-03-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rooter
Vilka snussorter är samma i dosan men har olika namn?
Det kan omöjligt vara så att det tillverkas så pass många sorter utan att man säljer samma under olika namn.
Alla gn tabaccoos snussorter smakar exakt likadant typ
Citera
2016-03-16, 07:55
Medlem
Custom_mades avatar
Kaliber är väl inte direkt kända för att "packa påsarna". Dom är halvfyllda at best.

Snusar själv endast general extra stark portion, den är dyr, men den uppfyller behovet så mkt bättre än nån annan skitsnus.
Citera
2016-03-16, 10:33
Medlem
Gillade Kaliber Vit precis när jag började snusa, men nu känns den otroligt luffig. Håller i tio minuter och är alltför ofta en tom påse med en liten nypa snus i ett hörn. Skulle inte ens köpa i nödfall, då går jag hellre upp några få kronor och köper Knox.
Citera
2016-03-16, 15:09
Bannlyst
Håller med dig, Kaliber är underskattat. Billigt som fan, 18 spänn per dosa på en turkkiosk i närheten. Om man trycker ut innehållet i påsen innan man stoppar in den i munnen blir den inte så tom.
Citera
2016-03-19, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av degtobbe

+1
Citera
2016-03-19, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kameradschaft
Gillade Kaliber Vit precis när jag började snusa, men nu känns den otroligt luffig. Håller i tio minuter och är alltför ofta en tom påse med en liten nypa snus i ett hörn. Skulle inte ens köpa i nödfall, då går jag hellre upp några få kronor och köper Knox.

Citat:
Ursprungligen postat av degtobbe

Hahaha! Bjur du mig på en [K]nôx du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem