2016-03-15, 00:14
Medlem
Tjena Flashback!

Nu har jag haft ett problem jag har varit igång ganska länge!

(Ni läser rubriken och tycker att denna killen är helt pantad)

Men! När jag ska ladda min telefon så glappar det som fan, handlar om millimeter jag måste flytta sladden, jag har provat och köpa ny laddare då dom är väldigt känsliga. Men problemet kvarstår... Nämnde detta för morsan idag och hon har samma problem, kan det vara mjukvaran i telefonen? Hårdvaran? Börjar bli trött på detta då man ska vara orolig att man kommer stöta i telefonen under natten och telefonen dör...

Själv har jag aldrig hört talas om detta, tänkte först att det är uttaget i telefonen som är kass, men eftersom det hände morsan med så tycker jag inte att det är troligt!

Tacksam för svar!

MVH Skiinkan!
Citera
2016-03-15, 01:16
Medlem
Drdeoos avatar
Gå in till närmaste Apple butik, dom hjälper dig ska du se
Citera
2016-03-15, 08:25
Medlem
Jag hade samma problem med min iphone, det visade sig att det kommit in damm i laddporten i telefonen.
Ta ett paperclip eller häftstift eller liknande och gräv lite försiktigt i laddporten och kolla om det kommer ut damm, testa sen att ladda telefonen igen och kolla om det funkar
Citera
2016-03-15, 08:43
Medlem
Jo, det är troligen fickludd i kontakten, då blir laddaren svår att få in ordentligt, den lossnar lätt, telefonen laddar inte ordentligt och ger div felmeddelanden om att "tillbehöret stöds inte".

Apples SIM-kortsverktyg fungerar rätt bra till att dra ur ludd ur portarna.
Citera
2016-03-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Jo, det är troligen fickludd i kontakten, då blir laddaren svår att få in ordentligt, den lossnar lätt, telefonen laddar inte ordentligt och ger div felmeddelanden om att "tillbehöret stöds inte".

Apples SIM-kortsverktyg fungerar rätt bra till att dra ur ludd ur portarna.

Det där med att den hoppar ut lätt känner jag igen!

Får tacka för hjälpen! Ska om det funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in