Citat:
Ursprungligen postat av
Carl.hoff
Haha perfekt jag började presic lära mig gilla kaffe.
Det jag är rädd för är ju vad händer om jag börjar där och ska börja söka jobb och ingen arbetsgivare vill ha mig för jag tog examen från MDH..
Folk skriver här att det är bättre utan examen från MDH
Mitt tips är faktiskt att du väntar ett år med studierna och gör högskoleprovet två gånger för att maxa dina chanser att komma in på ett bättre universitet, säg LTH/KTH/Chalmers/LTU/LiTH/ (ej deras Norrköping campus).
Ska du väl plugga vidare, ta inte de halvbra alternativen, utan gå in för det 100%. Vad du än gör, ta inte Mälardalens högskola eller liknande, utan ifall du nu nödvändigt vill ta dig vidare, kör på ett av de bättre lärosätenas högskoleingenjörsutbildningar (som du nu har tänkt dig).
Saken är den, att det är så fruktansvärt mycket som är dåligt på de "riktiga" lärosätena (överdriver nu, men ändå). Dåligt kursmaterial, oengagerade föreläsare, osv osv, men överlag så håller utbildningen oftast väldigt hög kvalité, mycket tack vare engagerade kurskamrater och olika typer av studentintresseorganisationer som redan tidigt i ens utbildning engagerar näringslivet.
Nu spekulerar jag bara, men har svårt att se vad för intresse näringslivet skulle ha av Mälardalens högskola och konsekvensen av det obefintliga intresset leder till att man aldrig får in en fot innan för arbetslivets dörr.
Då kvittar det egentligen ifall du satt högsta betyg på alla tentor (nåja) och en halvdassig ingenjör från t.ex. LTH har då, beroende på inriktning, större chanser till sjystare jobb och lön, tack vare kontakterna han eller hon knöt med sina kursare och näringslivet som helhet.
EDIT: Tänk på att studentlivet är ett utav mångas roligast år i livet. Oavsett ifall man deltar i studentlivet eller livet vid sidan om, så erbjuder sådana städer så som Lund, Luleå och Linköping(ej Norrköping campus) en hel del jämfört med vad Mälardalens högskola gör...