2016-03-15, 08:04
Medlem
Norrköping har bostadsgaranti btw. Bara i Linköping de inte finns.
Citera
2016-03-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.hoff
Oj är det verkligen så dåligt. Varför säger de att 90% av sina studenter får jobb direkt efter examen?

90% kanske får jobb men det säger ju ingenting om vad för jobb de har fått. De kan ju ha fått jobb på McDonalds eller som någon form av assistent med minimal lön...
Citera
2016-03-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleN
Oj är det verkligen så illa. Jag trodde det var en bra högskola om man läser på deras hemsida och vilka de samarbetar med.

Sedan hörde jag också att de har en av Sveriges bäsat nätverks utbildningar?

Det är så pass illa att du lär få ett sämre jobb efter utbildningen än innan...
Citera
2016-03-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleach
Går alltid att fiffla med sådana påståenden. Hur definieras jobb i sammanhanget? Är det relevant för utbildningen? Är det vilken sysselsättning som helst? Hur lång tidsperiod avses, dvs vad är "direkt efter"? Vad innebär examen i det här fallet, är det bara studenter som blivit klara på utsatt tid?

Gäller att läsa det finstilta.

Tack för svaret.

När jag var där så sa de att 90% får bra jobb inom ett år. Och de samarbetade med bra företag som Volvo..

Det konstiga är att jag har en kusin och kompis som går nätverk i mälardalen och båda gillar skolan. De kunde gå KTH eller Chalmers om de så ville.

Jag vet själv att Linköping är bättre än mälardalen. Men när jag besökte Norrköping campus så trivdes jag inte där. Jag fick inte känslan WOW jag vill gå här. Medans hos mälardalen så kändes det som jag vill verkligen gå där.

Men efter allt som ni skrivit så låter mälardalen som en riktig skit högskola, det låter som att man har större chans att få jobb utan en examen från mälardalen.

Jag är ledsen om jag gnäller för mycket men jag har ingen annan att fråga sedan har jag svårt att få nya vänner då jag stammar och är blyg.

Har inte kunnat sova i flera veckor nu...
Citera
2016-03-15, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergberg
Norrköping har bostadsgaranti btw. Bara i Linköping de inte finns.

De tåg bort det sa de ju.

Man måste ställa sig i kö nu?
Citera
2016-03-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Det är så pass illa att du lär få ett sämre jobb efter utbildningen än innan...

Ojojojoj, får man fråga hur du vet det?
Citera
2016-03-15, 09:44
Medlem
Det viktigaste måste ju vara hur du blir som ingenjör och inte vilket lärosäte du har? Jag tycker att du ska fundera på vart du kommer trivas som bäst..
Senast redigerad av asymtot 2016-03-15 kl. 09:49.
Citera
2016-03-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asymtot
Det viktigaste måste ju vara hur du blir som ingenjör sedan och inte vilket lärosäte du har? Jag tycker att du ska fundera på vart du kommer trivas som bäst..

Hos Mälardalen känner jag mig mer välkommen och det känns som jag kommer trivas där bäst då jag känner några där.

Men efter allt jag har läst om mälardalen så borde inte skolan vara laglig den borde rivas ner känns det som.
Citera
2016-03-15, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.hoff
Hos Mälardalen känner jag mig mer välkommen och det känns som jag kommer trivas där bäst då jag känner några där.

Men efter allt jag har läst om mälardalen så borde inte skolan vara laglig den borde rivas ner känns det som.

Jag har hört många som är nöjda med sina utbildningar där ifrån. Jag vet en som gick byggingenjörsprogrammet och fick jobb direkt efter också. Maila den programansvariga på MDH och fråga hur många som får jobb direkt efter osv? Gör desamma med LiTH Jag tror det gör större skillnad på lärosätet om du vill börja forska direkt efter eller något sådant.
Citera
2016-03-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asymtot
Jag har hört många som är nöjda med sina utbildningar där ifrån. Jag vet en som gick byggingenjörsprogrammet och fick jobb direkt efter också. Maila den programansvariga på MDH och fråga hur många som får jobb direkt efter osv? Gör desamma med LiTH Jag tror det gör större skillnad på lärosätet om du vill börja forska direkt efter eller något sådant.

Tack, ska ta och maila de nu. Men frågan är varför de andra säger att högskolan är så dålig.

Efter allt jag läst så känns det som man har större chans att få jobb inom bygge utan någon examen från MDH.
Citera
2016-03-15, 10:14
Medlem
teflonpannan69s avatar
Mälardalens högskola är inget att hänga i julgranen. Har en kompis som läst ett tekniskt basår och han tyckte väl att det var, sådär...

De har dock en väldigt god kaffemaskin nånstans på högskolan som folk gillar väldigt mycket
Citera
2016-03-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Mälardalens högskola är inget att hänga i julgranen. Har en kompis som läst ett tekniskt basår och han tyckte väl att det var, sådär...

De har dock en väldigt god kaffemaskin nånstans på högskolan som folk gillar väldigt mycket

Haha perfekt jag började presic lära mig gilla kaffe.

Det jag är rädd för är ju vad händer om jag börjar där och ska börja söka jobb och ingen arbetsgivare vill ha mig för jag tog examen från MDH..

Folk skriver här att det är bättre utan examen från MDH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in