Citat:
Ursprungligen postat av
Y2W
Men jag har inte sagt att du inte fattat Rep:s stadgar riktigt, jag bara påtalar att man i dessa via fulvägar kan säga nej till en kandidat som har majoritet (dvs är störst av alla).
Nu brukar ju iofs partiledningen alltid stödja det största alternativet, men Trump har ju redan brutit mot alla regler så kanske denna också?
Jo, men det är ingen fulväg att inte rösta delegatsenligt på en kandidat som inte fått egen majoritet utan helt stadgeenligt.
Så nej den kan man helt enkelt inte bryta mot. Enligt Charles Krauthammer som jag håller som den mest initierade politiska kommentatorn vad gäller GOP och politisk strategi däri, kan Trump tom klara ett brokered convention om han faller på mållinjen, dvs om det fattas ett mindre antal delegater.
Enkelt uttryckt tror jag att han behöver fixa majoriteten själv, och gör han det inte kommer han att bli fälld på konventet. Men om han klarar det så är det slut på rackarspel, då kommer han att bli vald.
Det kräver dock att han ror hem 60% av återstående delegater. Det kan bli svårt med tanke på att Cruz kommer att sno åt sig en övervägande del av Rubios röstboskap enligt undersökning.