• 1
  • 2
2016-03-14, 12:21
Medlem
Det går just nu rykten om att polisen i Östersund gripit en grupp på asylboendet i Grytan som planerade en massavrättning av dagisbarn på daghem i Östersund. Både polis och media sägs mörka detta för att ej skapa panik. Jag har andrahandsuppgifter på att detta bekräftas av dagispersonal.

Tycker själv att detta låter för bedrövligt för att vara sant, men ryktet sprids snabbt på arbetsplatser av rädda föräldrar.
2016-03-14, 12:30
Medlem
Bollregs avatar
Tja, varför inte. Det är ingen hemlighet att det finns gott om IS-medlemmar på våra flyktingboenden.

Citat:
Enligt migranter på asylboendet är det inte bara människor på flykt undan krig och fattigdom som söker asyl i Sverige. Flera av de boende har onda uppsåt och andra asylsökande har slagit larm till Migrationsverkets personal som i sin tur larmat både Säkerhetspolisen och media.

http://nyheteridag.se/larm-om-isis-m...gen-hemlighet/

Citat:
Johanna Måhlén säger att Migrationsverket inte avslöjar på vilka boenden som de misstänkta Isis-sympatisörerna avslöjas.

– Det är sekretessbelagt på alla sätt och vis, säger hon.

Svensken har inte rätt att veta var faran finns, trots att det är svensken som betalar för deras uppehälle. Så betala och håll käften, mördas du så slipper du betala tycks vara Migrationsverket nya devis.
Senast redigerad av Bollreg 2016-03-14 kl. 12:34.
2016-03-14, 12:44
Medlem
Jellohs avatar
Låter lite för bra för att vara sant....men varför inte? Dagisbarn är långsamma och man kan lätt kapa huvudena på dem en och en med förhållandevis lite personal för bra effektiv video. Och så träffar man svenne precis där det gör ont. Baaaarnen!
2016-03-14, 12:46
Medlem
YP4XQs avatar
Fasar för detta mest av allt av alla kriser och alla terrorhot i världen. Hoppas innerligt att de inte ger sig på barnen.
OM de gör det så kommer det brinna och ta hus i helvetet på riktigt. Det kan jag garantera.
2016-03-14, 13:23
Medlem
Troians avatar
Vilket jävla skitsnack. Det kommer inte komma några uppgifter som verifierar detta, samtidigt som en del även fortsättningsvis kommer påstå att det visst hänt, men att det "det mörkas".
2016-03-14, 13:29
Medlem
Kolonns avatar
Luktar skitsnack lång väg. Fram med källa eller fuck off.
2016-03-14, 13:46
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilket jävla skitsnack. Det kommer inte komma några uppgifter som verifierar detta, samtidigt som en del även fortsättningsvis kommer påstå att det visst hänt, men att det "det mörkas".

Ungefär som slöjryckningar och annat trams menar du? Antar att du är lika upprörd när ryktena går åt andra hållet.
2016-03-14, 13:47
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
2016-03-14, 13:50
Medlem
Vad säger föräldrarna då?
2016-03-14, 14:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Ungefär som slöjryckningar och annat trams menar du? Antar att du är lika upprörd när ryktena går åt andra hållet.

Ärligt talat är jag inte särskilt upprörd över att det sprids sådana rykten. Kanske lite uppgiven över människans oförmåga att vara kritisk till hörsägen, men inte direkt upprörd, nej. Men absolut, om det skulle gå rykten om att några svenskar skulle åkt fast för att exempelvis planerat att döda barn på en muslimsk skola, men att media och polisen "mörkar" detta, så skulle jag reagerats på samma sätt, ja.

Förberedelse för mord (alternativt terrorbrott) på barn är naturligtvis mycket allvarligt, och om en grupp skulle gripas misstänkta för detta, så skulle förstås medierna skriva om det. Det räcker inte med en foliehatt för att inte inse det, och utan det måste till en decimeter tjock blyhjälm.
2016-03-14, 14:15
Medlem
TroPelleDets avatar
Detta är hörsägen, lita inte på TSs hallucinationer. BEVIS OR GTFO.

Detta är tyvärr Flashbacks baksida, - att varenda stolle kan med en slagkraftig rubrik nå ut till tusentals...

2016-03-14, 14:22
Medlem
Nu ringde jag själv till polisen, De sa att det bara var ett galet rykte som uppstått och att de strax skulle gå ut med en dementi i media. Jag litar på polisen. Nu var det ju jag som spred ryktet vidare här, så då får ni väl ta detta som en dementi från mig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in