Citat:
Ursprungligen postat av
BlazedNBaked
Alltså förfan kollar du inte på discovery människa?! Finns 1000tals program där de gör samma grej fast det slänger ofta i en nya v8 som sagt, ls1 lc1 osv är populära, annars färdiga "crate" motorer som man köper.
Nej, jag är ledsen men jag kollar sällan på såna program.
Min tanke är i grunden simpel: Köp en klassiker och sätt i en modern motor med allt gott som kommer med det kontra en 40 år gammal motor.
Men det jag läser från era svar... Nog får det mig att undra om det är någon vits...?
Drömmen vore - säg t.ex. - en El Camino med modern motor. Högre tillförlitlighet, enklare att serva, lägre bränsleförbrukning...
Säg såhär: Två bilar är till salu. En har orginalmotorn. Renoverad. Den andra har en modern BMW-6:a. Jag väljer den senare.
Jag vill bruka bilen året runt. Jag vill inte tanka stup i kvarten. Jag vill kunna åka till - säg BMW - och utan problem låta ett proffs serva motorn, laga den när den går sönder...
Kanske borde köpa en nyversion av Camaro SS istället... Gillar den. Samma med moderna Mustangen.
Kanske en bättre väg att gå ändå, för någon som mig som varken kan eller vill kunna nåt om bilmekanik.
Men en klassisk 60-, 70-talare är ju nåt särskilt ändå, jämfört en plastig nyversion...