2016-03-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elljus15
Herrejösses, ett hjärntvättat folk som glider i upplopp, kaos och (vem vet) inbördeskrig. Frågan TS ställer är intressant eftersom det blottar den extrema polariseringen som lavinartat breder ut sig.
Jag kan nog säga att jag innehar de attraktionspunkter män söker hos en kvinna, i synnerhet välutbildade män.
Att jag aldrig var politiskt engagerad har förr inte spelat någon som helst roll, hur politiskt engagerad han än själv har varit.

Häromdan hände något nytt.
Jag märker att han betraktar mig lite konfunderat under lunchen.
I mångt och mycket har vi nog levt parallella vuxna liv, sedan länge avlägsna kollegor.
--Röstade du på SD i valet, frågar han när tillfälle ges.
--Ja.

Jag har alltid haft hans aktning, det är ingenting som förvånar mig.
Men nu ser hur jag stiger än mer.
Ser hur jag stiger över hans fru.
Citera
2016-03-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Alright, jag förstår dig, tack för svar. På samma sätt som det finns människor med extrema åsikter inom SD så finns det personer som har väldigt milda åsikter angående det. Vissa vill bara sänka inflödet tills att ekonomin och system är under kontroll. Och som du säger, politiken är ju inte extrem om det skulle gälla andra länder.

Fast nu är det Bernie Sanders som driver den politik som mest liknar SDs. Det är som sossarna förr i tiden. Sanders har flest supporters bland studenter, så där ser man skillnaden mellan våra länder.

Det är lustigt att alla nämner Trump som någon motsvarighet, du vet väl att Ted Cruz är otroligt mycket mer höger än vad Trump är? Han är minst höger av alla republikanska kandidater just nu.

*
Och det nämnde jag ju tidigare som motivation till varför som jag inte kan utesluta att dejta en SD:are helt och hållet dem är ju fortfarande individer och hur extrema åsikter man har varierar ju från person till person SD:are har precis som alla andra hjärtefrågor som knyter an.

Men det betyder ju inte att alla är muslim hatande invandrarfientliga även om jag stött på SD:re irl och i media som oftast passar in på den sterotypen.

Men man får somsagt inte glömma att dra alla SD:re över samma kam och utesluta att dejta dem eftersom SD:are är sk "rasister" är hyckleri eftersom rasister oftast grundar sin rasism på sterotyper. Så att jag skulle hata på alla SD:are bara för att det finns SD:are som öppet hatar på muslimer, homosexuella och invandrare motsvarar tankesättet som rasistiska SD:are bär på nämligen att muslimer bara är våldtäcksmän och huliganer och måste därför ut ur landet.

Så därför utesluter jag inte att dejta en SD:are helt och hållet men det är inte on the top of my list men händer det så händer det ju..
Citera
2016-03-16, 10:02
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanstyget
Jag har hört en hel del nedsättande om homosexuella ifrån SD'are jag känt.

Hört en del, ja, kanske, men att alla SD'are - eller "värre" - skulle vara emot homosexuella för att du känt några är fel. I så fall har jag en hel del att säga om nyvänstern, allt från skattefiffel, våldtäkter till mord. Som du säkert förstår, så är inte alla som röstar på nyvänstern kriminella - även om jag faktiskt börjar ha mina aningar, men, jag springer inte runt och kasta ur mig sådant. Fruktansvärt oprofessionellt och ignorant.

Visar bara en sak, och det är att man håller sig i en skyddad verkstad hela tiden - endast ihop med de som redan är precis som en själv. Det är dock problemet med dagens vänster, de hänger bara med gelikar ( på eget bevåg, det behöver jag nog inte ens styrka, då denna tråd är ett exempel ) och man aldrig ser sig omkring eller möter andras erfarenheter och kunskap.

Då är det lätt att ha fördomar, vilket vänstern har.
Senast redigerad av TheGamer 2016-03-16 kl. 10:06.
Citera
2016-03-16, 11:01
Medlem
Ogdens avatar
Det här är R&S, och trådämnet är "Skulle du ha något emot att dejta/ha ett förhållande med en SD:are?". Det innebär att politiska diskussioner om SD, nattväktarstater, judar, USA:s jävla presidentval och annat mög är Off Topic så det smäller om det. Vill man diskutera sådant är R&S fel forum.

OT raderat.

/mod
Citera
2016-03-16, 11:40
Medlem
Fanstygets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Hört en del, ja, kanske, men att alla SD'are - eller "värre" - skulle vara emot homosexuella för att du känt några är fel. I så fall har jag en hel del att säga om nyvänstern, allt från skattefiffel, våldtäkter till mord. Som du säkert förstår, så är inte alla som röstar på nyvänstern kriminella - även om jag faktiskt börjar ha mina aningar, men, jag springer inte runt och kasta ur mig sådant. Fruktansvärt oprofessionellt och ignorant.

Visar bara en sak, och det är att man håller sig i en skyddad verkstad hela tiden - endast ihop med de som redan är precis som en själv. Det är dock problemet med dagens vänster, de hänger bara med gelikar ( på eget bevåg, det behöver jag nog inte ens styrka, då denna tråd är ett exempel ) och man aldrig ser sig omkring eller möter andras erfarenheter och kunskap.

Då är det lätt att ha fördomar, vilket vänstern har.

Jag sa aldrig att alla eller ens de flesta SD'are har sådana fördomar, jag sade att jag har påträffat en hel del av det. Två helt olika saker, om man läser kritiskt.
Tror nog att det där med att "dagens vänster bara hänger med sina gelikar" kan räknas som en fördom, du Ta det lugnt, jag anklagar inte någon för något utan diskuterar bara mina egna erfarenheter och preferenser i relation till TS fråga.
Som sagt, mina erfarenheter av SD'are är sådan att jag inte vill dejta en. Har en del av det radikalare slaget inom min släkt och jag orkar inte sitta genom en enda till grillkväll som blir en stor politisk diskussion där folk sitter och hetsar varann. I övrigt tål jag ingen större mängd politisk diskussion vid matbordet överhuvudtaget, folk blir bara osams.
Citera
2016-03-16, 12:13
Bannlyst
Citat:
Som sagt, mina erfarenheter av SD'are är sådan att jag inte vill dejta en. Har en del av det radikalare slaget inom min släkt och jag orkar inte sitta genom en enda till grillkväll som blir en stor politisk diskussion där folk sitter och hetsar varann. I övrigt tål jag ingen större mängd politisk diskussion vid matbordet överhuvudtaget, folk blir bara osams.

Inga problem. Mina erfarenheter av vänstervridna feminister och invandringsvurmare är sådana att jag inte vill dejta dem. Feministerna är humorbefriade och tar sig själva på för stort allvar. Detsamma gäller invandringsvurmarna som i 100 fall av 100 är hycklare. De bor och lever segregerat. De har betett sig som spanska inkvisatörer i deras häxjakt på oliktänkande. Men jag håller med, skyr politiska diskussioner som pesten av samma skäl som du gör. Fick nog av det i det gamla beskedliga Sverige, tidigt 1990-tal.
Citera
2016-03-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För att jag inte skriver under på den människosynen. Bröt med en kille som från början mest verkade moderat, men han visade sitt rätta ansikte efter ett tag. Och alla sd-snubbar som tror att det finns något unikt svenskt och nordiskt. Jag som är delvis same skulle med den retoriken kicka ut en hel del av det anhanget "för min sort var här före er".

Antar att du tackar nej till Araber och muslimer också med det resonemanget? Eftersom muslimer anser att alla som inte är muslimer är mindre värda och araber är tok nationalistiska som anser att alla icke-araber är mindre värda även om de gärna knullar kvinnor som inte är araber så skulle de aldrig röra en arabisk kvinna som knullat med andra än araber.
Senast redigerad av Kratatch 2016-03-16 kl. 12:24.
Citera
2016-03-16, 12:26
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag skulle absolut inte kunna tänka mig att dejta någon som röstade på SD, men jag skulle inte heller kunna tänka mig att dejta någon som röstade på Fi eller VP.

Jag kan smälta S eller MP men misstänker att det skulle bli en hel del diskussioner om hon var väldigt troende och aktiv, jag har dessa diskussioner med vänner till mig som är aktiva i partierna och det räcker, visst är det roligt och intressant men jag skulle inte orka ha det stup i kvarten hemma.

Jag skulle aldrig dejta någon som är aktivt troende inom någon religion.
Senast redigerad av Pershagen76 2016-03-16 kl. 12:33.
Citera
2016-03-16, 12:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Antar att du tackar nej till Araber och muslimer också med det resonemanget? Eftersom muslimer anser att alla som inte är muslimer är mindre värda och araber är tok nationalistiska som anser att alla icke-araber är mindre värda även om de gärna knullar kvinnor som inte är araber så skulle de aldrig röra en arabisk kvinna som knullat med andra än araber.
Brukar inte attraheras av araber, så generellt sett är det inget problem, religion kan ju också vara en grej so gör att jag skulle backa.
Citera
2016-03-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Brukar inte attraheras av araber, så generellt sett är det inget problem, religion kan ju också vara en grej so gör att jag skulle backa.

kan ju? Borde vara en rätt stor grej när du pratar om värderingar och människosyn.
Citera
2016-03-16, 12:38
Medlem
Citat:
Kan man säkert, men sådana värderingar är väldigt utbredda inom SD. Det finns säkert många inom SD som inte är homofober, men en hel del jag känt har varit det. Dock kan de förstås vara exempel på de tråkigare SDare. I alla fall var det ett exempel på sådant jag inte är bekväm med hos en partner.

Jag är inte homofob och är SDare, är dock inte aktiv i partiet på något sätt men röstar på dem. Många av de som röstar är liksom jag mest trötta på hur landet misskötts och att man bara tar in och tar in utan någon hänsyn för hur det ens ska fungera. Jag är väldigt öppen med mina åsikter, har varit en tjej av alla de jag träffat som faktiskt hade problem med det. Hon var en galen vänsterskata så det var nog lika bra.

Min tjej är inte SDare. Hon vet om att jag är det men det verkar inte spela någon roll. Som Sdare själv har man uppenbart inget problem att dejta en annan SDare. Vad jag märkt med tjejer håller de flesta jag träffat faktiskt med mig till stor del men de är "absolut inte sverigedemokrater" för då är man ju "rasist"... Problemet är oftat inte åsikterna generellt, ingen kommer reagera på dem men när man säger att man identifierar sig med SD så uppkommer reaktionerna. Folk är extremt obildade på vilka åsikter partiet faktiskt står för. Mycket till följd av smutskastningen från vänstermedia.
Citera
2016-03-16, 12:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
kan ju? Borde vara en rätt stor grej när du pratar om värderingar och människosyn.
nu handlar tråden om SD, men självklart skulle jag inte kunna ha en relation med en man som ser ner på kvinnor av en eller annan orsak, eller skulle försöka begränsa mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in