2018-08-26, 12:27
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Men är verkligen Tensta det värsta slumområdet? Norsborg är ingen angenäm plats att vara på.. För några år sedan hade jag en bekant som bodde där ute. Hade en lite unge som förföljde mig hela tiden. Verka som hela det där samhället där ute har gått in i skugg landet, kommer man utifrån så har man "spioner" som förföljer folk .. En unge är perfekt hjälpmedel för denna uppgift.

Det finns ett enkelt sätt att avgöra om område är otryggt eller inte.. Ett område som har många beslöjade kvinnor = No go zone. Sedan om det slöjor som den somaliska spökplumparna eller slöjor som arab grisarna, spela mindre roll. Mycket islam i området lika med skit.
Håller med Niggers om att förekomsten av spökplumpar är en allvarlig varningssignal om slumområde. Likaså förekomsten av småpojkar som springer och spionerar och spanar på folk som är antingen okända eller misstänkta för någonting.
Eftersom jag sällan åker någonstans så kan jag bara framhålla ett område som är nära här, nämligen Vivalla i Örebro. Ett sällsynt otrevligt område som kryllrar av islamister, IS krigare och vanliga råttor.
Citera
2018-08-26, 13:46
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
.............

Det finns ett enkelt sätt att avgöra om område är otryggt eller inte.. Ett område som har många beslöjade kvinnor = No go zone. Sedan om det slöjor som den somaliska spökplumparna eller slöjor som arab grisarna, spela mindre roll. Mycket islam i området lika med skit.

Stämmer delvis, men anser att ett tydligare tecken är om man kvällstid ser många s.k spännblattar samlas i klungor och driver runt på stan.dvs unga mena män
Det är ju dessa som står för våldet, kriminaliten, överfallen, rånen, knarkhandeln i första hand.
Citera
2018-08-26, 13:58
Medlem
Det finns ingen no-go zon i sverige i ordets rätta bemärkelse.. skärp er förfan
Citera
2018-08-26, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Stämmer delvis, men anser att ett tydligare tecken är om man kvällstid ser många s.k spännblattar samlas i klungor och driver runt på stan.dvs unga mena män
Det är ju dessa som står för våldet, kriminaliten, överfallen, rånen, knarkhandeln i första hand.

Araber i olika varianter förstör vilka småstäder som helst, det som för 20 år var ett exklusivt problem för stor städerna miljonprogram. Men det är så när man har politiker som delar ut PUT till allt och alla.
Citera
2018-08-26, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Håller med Niggers om att förekomsten av spökplumpar är en allvarlig varningssignal om slumområde. Likaså förekomsten av småpojkar som springer och spionerar och spanar på folk som är antingen okända eller misstänkta för någonting.
Eftersom jag sällan åker någonstans så kan jag bara framhålla ett område som är nära här, nämligen Vivalla i Örebro. Ett sällsynt otrevligt område som kryllrar av islamister, IS krigare och vanliga råttor.

Vivalla skall vara ghettornas ghetto, har aldrig besökt ghetton utanför Stockholm,
Citera
2018-08-27, 16:06
Medlem
Citat:
Vivalla skall vara ghettornas ghetto, har aldrig besökt ghetton utanför Stockholm,

Bra, kom inte till Rinkeby. Det är en upplevelse att besöka.
Man vill bara därifrån.
Citera
2018-08-27, 16:43
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firflash17
Man kan ju alltid tävla om att vara värst och att prata om Malmö vs Stockholm osv men något som jag tycker är förbisett i denna tråd är storleksperspektivet. Bara runt Järvafältet (Rinkeby, Tensta, Hjulsta, Kista, Husby, Akalla) har du runt 100.000 invånare och folk börjar ta upp små områden med några enstaka tusen invånare och jämför (tex Seved, Malmö, 4000 invånare). Om man slår ihop alla Malmös problemområden (Rosengård 24.000 tex) är du inte i närheten av 100.000 invånare.

Då pratar vi bara om Järvaområdet i Västerort, Stockholm. Vi pratar inte ens om hela Västerort där många fler "problemområden" finns tex Hallonbergen, Hagalund, Rissne, Hässelby, Vällingby osv.

Sen har vi ju Söderort (Fittja, Alby, Norsborg, Hallunda, Vårberg, Bredäng, Skärholmen, Vårby gård, Brandbergen, Jordbro, Östberga, Flemingsberg osv) och Norrort (Sollentuna/Malmvägen, Jakobsberg, Bro osv). Även Södertälje (Ronna, Geneta osv).

Det är överdrivet att prata om krigszoner eller no-go zones tycker jag men man kan helt klart säga att det finns områden som absolut inte är säkra att besöka. Det finns påtaglig risk att bli rånad och misshandlad osv och särskilt vissa platser under vissa tider. Jag har varit i många utsatta områden men det område som jag personligen tycker är tråkigast är Husby. Det finns verkligen ingenting där. Hela området ligger i en stor betongskugga. Det är trångt, grått och trist. Centrum består i princip av en ICA. Den andra livsmedelsbutiken vid andra tunnelbaneuppgången är igenbommad. Det finns bara hyresrätter förutom en liten del som gränsar mot Akalla där det finns bostadsrätter. Alla hus ser exakt lika (fula) ut och det är bara allmänt skräpigt. Tom Rinkeby och Tensta tycker jag är trevligare på det sättet med tanke på att de har centrum med några affärer och kafeer och så.

Det nämndes i tråden att poliser rankar Stockholms västra förorter, särskilt då Rinkeby, Tensta och Husby som de i särklass värsta i Sverige. De kan ju inte ha så fel, och mycket sämre kan det ju inte bli i mitt tycke. Men man har nog inte fel att påstå att Järvafältet iallafall får gälla som Sveriges mest ökända "utsatta område". Inte Rosengård, inte Angered, inte Botkyrka.

Bra inlägg, Stockholmsproblemområden är klart underrapporterade till skillnad från Göteborg och Malmös problemområden.

Stockholm har runt 45 problemområden. Göteborg har väl runt 15? Och Malmö runt 8?
Nånting sånt. Och som du säger populationen i problemområdena överstiger kraftigt populationen i Malmö och Göteborgsproblemområden med råge.

Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Det finns ingen no-go zon i sverige i ordets rätta bemärkelse.. skärp er förfan

Vi kan kalla de problemområden, ghetto:n eller något annat om det känns bättre så.
Eller vad föreslår du att vi kallar dessa riktigt problematiska invandrarområden?
Citera
2018-08-27, 17:14
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Var själv bosatt i Vivalla för ca: 8 år sedan och redan då var det ur flera avseenden kaotiskt och situationen har antagligen inte förbättrats.

Dock gissar jag att situationen är aningen värre i Rinkeby, Tensta, Hammarkullen os.v.
Citera
2018-08-27, 19:13
Medlem
EnGodForlorares avatar
Just nu bygger Svenska Bostäder ett par hundra nya bostadsrätter i Rinkeby. Över E18 och mittemot Alasadi livs. 1 635 000 kr får man punga ut med för att bo i en etta på 33 m^2 mitt i Sveriges värsta no-go zon.
Citera
2018-08-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Just nu bygger Svenska Bostäder ett par hundra nya bostadsrätter i Rinkeby. Över E18 och mittemot Alasadi livs. 1 635 000 kr får man punga ut med för att bo i en etta på 33 m^2 mitt i Sveriges värsta no-go zon.

Typiskt politiker att tro att man kan bygga bort problemen i förorten. På Albyberget i Alby bygger man även nya fräscha lägenheter. Frågar mig, vem tusan vill bo i Rinkeby eller Alby självmant??
Citera
2018-08-31, 19:08
Medlem
sisterroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Hageby är inte ens i närheten av slummen i Stockholm. Tog med en bekant till Tensta en kväll som aldrig upplevt segregation på riktigt. Tog 5 minuter ungefär sedan fick vi problem direkt och blev rent av "utjagade" ur området.

Trevligt område det där

Fast nu skrev jag väl inte Stockholm, eller hur? Jag skrev Norrköping.
Citera
2018-08-31, 22:14
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Alby, Fittja, Rinkeby, Tensta i Stockholm. Hammarkullen gbg, Rosengård, Seved för Malmö?

Det här med utsatta områden börjar bli så vanligt att det blir lite inflation. En stor del av Sverige består av betongförorter med invandrare som känner sig "utsatta" för "rasism" konstant och går på bidrag. Det har blivit en stor offentlig industri. Migrationsverket och DO omstätter enorma summor skattepengar och många människor är beroende av att invandring och diskriminering förekommer för att betala hyran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in