2016-03-13, 09:37
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
Har han fått storhetsvansinne den Jäveln Bill Gates eller vad är det frågan om. Jag vill inte ha Windows 10...

Det kommer upp en ruta som säger att jag ska planera uppgraderingen och så får jag en rullista där jag får ange tid inom de närmaste 5 dagarna.

Sedan två knappar, "Bekräfta tid och stäng" eller "Starta uppgraderingen nu". Det är ju typ som frågan "slår du din fru", man har ju inget val liksom...

Alltså ingen "Nej tack" knapp. Och jag kan inte kryssa fönstret.

Så min fråga är, hur blir jag av med denna rutan utan att skiten installeras. Och, hur förhindrar jag att det ska frågas om skiten igen?
Citera
2016-03-13, 09:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har varit uppe på forumet flertal gånger. Men här ett verktyg som då tar bort möjligheten till Windows 10.

http://blog.ultimateoutsider.com/201...ly-remove.html
Citera
2016-03-13, 09:48
Medlem
ZlatanJosefssons avatar
Tack! Fungerade utmärkt det där programmet
Citera
2016-03-24, 17:47
Medlem
Fungerar även att gå in på hämtade filer, avinstallera kb 3035583 och kb 2952664 från Windows. Har fungerat för mig.
Citera
2016-04-04, 15:14
Medlem
Funderar på att bara ladda ner Windows 10 utan att installera det, att ha i reserv ifall uppdateringarna till Windows 7 (som jag har nu) upphör. Finns det någon risk att det installerar sig självt om man laddar ner det?
Citera
2016-04-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Funderar på att bara ladda ner Windows 10 utan att installera det, att ha i reserv ifall uppdateringarna till Windows 7 (som jag har nu) upphör. Finns det någon risk att det installerar sig självt om man laddar ner det?

ladda ner w10 som en iso fil så är det ingen risk att det själv installerar sig
https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10

gratis w10 till och med 29 juli 2016

Med vänlig hälsning
t
Citera
2016-04-04, 15:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Varför ladda ner?...det kommer alltid att finnas till hands på nätet.

NÄR uppdateringarna till W7 upphör menar du väl.

Det installerar inte sig självt om du gör enligt post #6.
Citera
2016-04-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
ladda ner w10 som en iso fil så är det ingen risk att det själv installerar sig
https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10

gratis w10 till och med 29 juli 2016

Med vänlig hälsning
t
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Varför ladda ner?...det kommer alltid att finnas till hands på nätet.

NÄR uppdateringarna till W7 upphör menar du väl.

Det installerar inte sig självt om du gör enligt post #6.
Jag trodde att det kostade pengar efter 29 juli, som tergo skrev. Men om det finns att få tag på ändå så är det ju bra.

NÄR de upphör, det är sant.
Citera
2016-04-04, 17:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack!

Jag trodde att det kostade pengar efter 29 juli, som tergo skrev. Men om det finns att få tag på ändå så är det ju bra.

NÄR de upphör, det är sant.

Det kostar inte mindre pengar för att du laddar ner det nu - du måste installera också innan erbjudandet upphör.

Nu trodde du att du var klurig - eller hur - men du har tänkt fel. Försöka måste man ju få göra .
Senast redigerad av 1FF 2016-04-04 kl. 17:32.
Citera
2016-04-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det kostar inte mindre pengar för att du laddar ner det nu - du måste installera också innan erbjudandet upphör.

Nu trodde du att du var klurig - eller hur - men du har tänkt fel. Försöka måste man ju få göra .
Ja, där bedrog jag mig. Tack för att du berättade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in